2011-03-21, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 00snapphane00
Jag mår inte dåligt men såg graven sedan jag jobbar 5min från Theos grav fy fan det ligger bara skit där liknar en soptip där tycker synd om Theo som titta ner från sitt mon och ser det han hata nog sin mor nu. Zanna fylde från lerum där hon fick hjälp för det hände en sak där som gjorde att hon var så nära att förlora Theo nu vet alla ring soc och fråga

Citat:
Jag mår inte dåligt men såg graven sedan jag jobbar 5min från Theos grav fy fan det ligger bara skit där liknar en soptip där tycker synd om Theo som titta ner från sitt mon och ser det han hata nog sin mor nu. Zanna fylde från lerum där hon fick hjälp för det hände en sak där som gjorde att hon var så nära att förlora Theo nu vet alla ring soc och fråga

Ok, du jobbar 5 minuter från Theos grav. I ett tidigare inlägg skriver du att du ser Zanna varje dag.
Hmmmm, hur får du denna ekvation att gå ihop?
Theos grav finns i Göteborg. Och där bor inte Zanna!
Hur ska du ha det? Ser du graven eller Zanna varje dag?
Citera
2011-03-21, 21:00
Medlem
Citat:
Nej det är jag inte heller. Zanna fick hjälp i Lerum av Soc Varför fan flytta hon då? Jo för hon viste att hon inte kunde ta hand om Theo. Ljuger för dagis och sjukhuset om vad som hänt Theo. Om Zanna hade älskat Theo Hade hon lämnat Patric efter han inte lyssnat på henne. och Talat om vad som hänt med lilla Theo Zanna bry sig bara om sig själv Och polisen titta på fallet än.
Du skriver att hon flytta för att hon visste att hon ej kunde ta hand om Theo?? Nej där har du helt fel! Hon flyttade för sin kärlek P.S skull. Å hur vet du att polisen tittar på fallet ännu?Varför skulle de göra det?
Citera
2011-03-21, 21:06
Medlem
Citat:
Det är ett elände med gravar och bor man långt i från som Z gör så är det inte lätt att fixa med allt och speciellt inte i detta snöväder! Tror inte ens barn hatar en för att man inte hinner fixa graven, tror du hatar Z av personliga skäl och försöker svärta ner henne här. Den här tråden handlar inte om att "nu ska vi jobba på att få Z att vara en så rutten person som möjligt". Jag ber dig att läsa innehållet från början så kanske du förstår va det handlar om.
Citera
2011-03-21, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Det är ett elände med gravar och bor man långt i från som Z gör så är det inte lätt att fixa med allt och speciellt inte i detta snöväder! Tror inte ens barn hatar en för att man inte hinner fixa graven, tror du hatar Z av personliga skäl och försöker svärta ner henne här. Den här tråden handlar inte om att "nu ska vi jobba på att få Z att vara en så rutten person som möjligt". Jag ber dig att läsa innehållet från början så kanske du förstår va det handlar om.

Precis! Jag vet att hon är mycket mån om att graven ska vara fin. Hon ska snart dit.
Ja här har vi en person som är uppfylld av ett gigantiskt hat gentemot Z. Sjukt!
Citera
2011-03-21, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morris53
Den lille Theo mördades av Seavers på ett fruktansvärt sätt. Låt oss koncentrera oss på honom (om vi nu ska fortsätta hålla tråden vid liv, vilket verkar vara onödigt eftersom mördaren är dömd och sitter bakom lås och bom).
Jag hoppas han får känna på sin egen medicin.

Jag tycker vi håller tråden vid liv men slutar att smutskasta Z. Visst får man skriva om henne men att svärta ner henne i långa rader känns inte som det tillhör denna tråd. Det jag tycker vore intressant att diskutera är hur soc agerade. De har ju fått tillsägelse av socialnämnden och de håller fortf på med utredningar. Jag skulle gärna vilja att de kollar förskolan också. Vet i dagsläget inte om de gör det. Om ngn vet ngt om PS så är det också intressant. Ngn som känner honom eller vet vem han är kan väl skriva lite..............
Citera
2011-03-21, 21:39
Medlem
Citat:
Och Zanna är SNART med hjälp till mord så ca 7-8 år med patric då men då kan dom jo få ett nytt barn som dom ville och gifta sig som var planen.
Vänta lite här...................du låter sotis???? Var du kanske kär i PS innan Z träffa honom?
Citera
2011-03-21, 21:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Vänta lite här...................du låter sotis???? Var du kanske kär i PS innan Z träffa honom?
Eller i Z kanske - hon har ju träffat en ny pojkvän nu och det kan ju utlösa svartsjuka.
Citera
2011-03-21, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Eller i Z kanske - hon har ju träffat en ny pojkvän nu och det kan ju utlösa svartsjuka.

Aha! Någon som hade trott den skulle få trösta Z kanske..........
Citera
2011-03-22, 07:54
Medlem
Vissa här, bland annat Morris53, Micro113 och Yori, har tagit på sig uppgiften att skydda Z:s rykte och beskyller alla som har något negativt med det simpla retoriska greppet hatbeskyllning. Varför måste den som har fakta från Z:s liv hata henne. Läs FUP:en. Lerums Socialtjänst har upprepade gånger skickat orosanmälan till Mjölby kommun pga av att de befarade att Theo for illa pga Z:s oförmåga att ge honom den omsorg som ett barn behöver. Måste man hata Z för att man tar upp detta? Vi som fanns i hennes omgivning vet att socialtjänsten i Lerum inte hade fel...
Citera
2011-03-22, 11:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vigil-Lante
Vissa här, bland annat Morris53, Micro113 och Yori, har tagit på sig uppgiften att skydda Z:s rykte och beskyller alla som har något negativt med det simpla retoriska greppet hatbeskyllning. Varför måste den som har fakta från Z:s liv hata henne. Läs FUP:en. Lerums Socialtjänst har upprepade gånger skickat orosanmälan till Mjölby kommun pga av att de befarade att Theo for illa pga Z:s oförmåga att ge honom den omsorg som ett barn behöver. Måste man hata Z för att man tar upp detta? Vi som fanns i hennes omgivning vet att socialtjänsten i Lerum inte hade fel...
Jag har läst materialet - du tycks inte har gjort det.
Det är dessutom stor skillnad på att göra en orosanmälan, att erbjuda stöd/resurser och att inkompetensförklara en person.
Socialtjänsten i Lerum bedömde inte att Z var olämplig som mamma, och har inte gjort bedömningen att hon var inkompetent som människa - vilket är den tolkning som görs här.

När man så hårt går in för att sänka en människa och att överföra ansvaret från brottslingen till någon annan, då måste det ligga något annat bakom än ... ja, vadå? Vad är motivet till denna smutskastning egentligen? Egna skuldkänslor? Du hävdar ju att du befann dig i hennes omgivning - kanske såg du själv sådant som du ansåg att hon borde ha sett, och har svårt att bära att du själv inte ingrep mot Patric. Vad vet jag. Jakten på Z torde tycks dock ha ett motiv som ligger långt utanför henne själv.
Citera
2011-03-22, 11:25
Bannlyst
Ja jag hoppas iaf att hon aldrig mer får ett barn. En förälder som inte märker att ens eget barn torteras i sitt eget hem är olämplig vad ni än säger. Och påstår ni att ni inte märker om era egna barn skulle fara illa så är ni oxå olämpliga föräldrar. En normal förälder läser sitt barn som en öppen bok och ser genast om något är fel.
Citera
2011-03-22, 11:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Ja jag hoppas iaf att hon aldrig mer får ett barn. En förälder som inte märker att ens eget barn torteras i sitt eget hem är olämplig vad ni än säger. Och påstår ni att ni inte märker om era egna barn skulle fara illa så är ni oxå olämpliga föräldrar. En normal förälder läser sitt barn som en öppen bok och ser genast om något är fel.
Man kunde önska att föräldrar kunde läsa sina barn som öppna böcker och alltid ingripa i tid - det fungerar dock inte alltid så. Jag tror du med tiden kommer att upptäcka det du också.

Dessutom upptäckte Z ATT något var fel - det var därför hon bland annat sökte läkarvård åt pojken, det gjorde hon inte för att de var sysslolösa på fritiden. Det hon inte visste var VAD som var fel - vilket är något helt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in