2011-07-16, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Ja, det är verkligen obehagligt vilka flata människor det finns. Fler borde få upp ögonen för detta så kanske inte så många barn behövde dö. Hade Vigil-Lante anmält hade Theo kanske levt.
Du ÄR verkligen bipolär!! Du har ju ältat den senaste veckan att det inte finns nåt samband mellan vad PS gjort innan och mordet. Du har säkert i tio inlägg sagt att män som tar strypgrepp på sin fru, misshandlar sin partner och sina/andras barn inte mördar barn.

Här kommer frågan:

Vad exakt, med tanke på vad du menat om våldsamma män, menar du borde anmälts?
Citera
2011-07-16, 00:36
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vigil-Lante
Han är riktigt kuslig i förhören. Hans ljusa, ganska mjuka röst låter så oskyldig, men har har hela tiden ett litet nervöst darr på rösten. Man hör att han ljuger, framförallt i de inledande förhören. Han arbetar stenhårt för att låta trovärdig, och inte en enda gång bryter han ihop. Han sitter bara iskall och försöker slingra sig. Han vill hela tiden flytta fram tidpunkten de dödande slagen. Kanske inser till och med han att det är helt sinnessjukt att sitta och runka till nätporr medan styvsonen ligger och dör långsamt och smärtsamt i rummet bredvid.

Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Jag tror inte han inser att det är helt sinnessjukt, jag tror att han försöker skydda sig själv. Han vill ju gärna att det ska framstå som om det hela hände väldigt fort och oväntat, men till slut så får den skickliga förhörsledaren ändå fram, inte hela sanningen PS är jävligt kall, att Theo fick det dödande slaget redan på morgonen. Fruktansvärt obehaglig människa är han.
Hur är hans framtoning...jag menar nog: framgår det i dessa förhör hur så många kunde bli lurade av honom, eller har han tappat masken i förhören?
Citera
2011-07-16, 00:38
Medlem
Citat:
Nä, hur kan det vara min uppgift när jag inte ens känner PS? Du menar ju att inte ens Z kunde förstå nåt, hur skulle någon som aldrig träffat PS kunna veta något som inte Z som träffar honom dagligen veta?

Nä nu snurrar du till det igen............ Du skrev förut att du visste att Theo inte hade det bra hemma men att det inte var din sak att anmäla detta.................
Citera
2011-07-16, 00:39
Bannlyst
Citat:
Du ÄR verkligen bipolär!! Du har ju ältat den senaste veckan att det inte finns nåt samband mellan vad PS gjort innan och mordet. Du har säkert i tio inlägg sagt att män som tar strypgrepp på sin fru, misshandlar sin partner och sina/andras barn inte mördar barn.

Här kommer frågan:

Vad exakt, med tanke på vad du menat om våldsamma män, menar du borde anmälts?

Det var ju inget strypgrepp heller, du överdriver. Men annars är det helt rätt fattat, så fint att det äntligen gått in. Det finns alltså inget samband med att ta en pojke hårt i armen och att mörda honom. Bra, då har vi rett ut det. Igen, du är lite trög men det är alltid roligt att ha dig på tråden.

Sen att du byter ämen gör dig inte mer skyldig till att inte ha anmält och kanske Theo hade levt. Ett litet barn.
Citera
2011-07-16, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Nä nu snurrar du till det igen............ Du skrev förut att du visste att Theo inte hade det bra hemma men att det inte var din sak att anmäla detta.................
Ja, och?
Citera
2011-07-16, 00:50
Medlem
Citat:
Ja, och?

Det är där jag undrar du du kan säga att det inte är din sak att anmäla fast du vet att T for illa? Kände du inte för den lille pojkens skull att du skulle anmält??
Citera
2011-07-16, 00:51
Medlem
Citat:
Det var ju inget strypgrepp heller, du överdriver. Men annars är det helt rätt fattat, så fint att det äntligen gått in. Det finns alltså inget samband med att ta en pojke hårt i armen och att mörda honom. Bra, då har vi rett ut det. Igen, du är lite trög men det är alltid roligt att ha dig på tråden.

Sen att du byter ämen gör dig inte mer skyldig till att inte ha anmält och kanske Theo hade levt. Ett litet barn.
Både Z och PS säger att PS tog ett stryptag på Z under ett bråk. Jag väljer i detta fall att lita på dom framför dig, då PS verkligen inte har nåt att vinna på att erkänna något sådant.
Citera
2011-07-16, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Det är där jag undrar du du kan säga att det inte är din sak att anmäla fast du vet att T for illa? Kände du inte för den lille pojkens skull att du skulle anmält??
Nej, då jag känner Z och vet hur hon är så och att soc var inblandade så trodde jag inte att insatserna tagits bort. Många blev förvånade när det blev känt.
Citera
2011-07-16, 00:59
Bannlyst
Citat:
Både Z och PS säger att PS tog ett stryptag på Z under ett bråk. Jag väljer i detta fall att lita på dom framför dig, då PS verkligen inte har nåt att vinna på att erkänna något sådant.

Men kanske du ska sätta dig in i hur P visade att han höll. Att han kallar det strypgrepp gör det inte till ett. Kan du berätta hur det känns att ha missat att anmäla ett barn så att det tog för att socialtjänsten inte fick din anmälan?
Citera
2011-07-16, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Hur är hans framtoning...jag menar nog: framgår det i dessa förhör hur så många kunde bli lurade av honom, eller har han tappat masken i förhören?
PS är knappast ett ämne för MENSA. Men han kan säkert ha en mjuk och trevlig sida, om än svår att föreställa sig med vetskapen man har om vad han gjort. Min uppfattning är att han är iskall och tappar inte masken. Han är hal som en ål och erkänner inte mycket förrän han är överbevisad. Han har dock ångest över något, dock inte över att haft ihjäl Theo för det berättar han relativt neutralt om. Det är nåt annat som stör honom som inte jag är kapabel att tolka av.
Citera
2011-07-16, 01:10
Medlem
Citat:
Men kanske du ska sätta dig in i hur P visade att han höll. Att han kallar det strypgrepp gör det inte till ett. Kan du berätta hur det känns att ha missat att anmäla ett barn så att det tog för att socialtjänsten inte fick din anmälan?
Jag utgår från att du menar Theo och jag kan inte förstå vad jag skulle anmält honom för. Han var ju två år och en underbar liten krabat som inte gjort en fluga förnär.
Citera
2011-07-16, 01:11
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
PS är knappast ett ämne för MENSA. Men han kan säkert ha en mjuk och trevlig sida, om än svår att föreställa sig med vetskapen man har om vad han gjort. Min uppfattning är att han är iskall och tappar inte masken. Han är hal som en ål och erkänner inte mycket förrän han är överbevisad. Han har dock ångest över något, dock inte över att haft ihjäl Theo för det berättar han relativt neutralt om. Det är nåt annat som stör honom som inte jag är kapabel att tolka av.
Kan du inte lägga ut den så vi alla får ta del av det?

Jag funderar mycket över hur han blev mördare...det kan väl inte vara så att det var något som utvecklades under tiden han var tillsammans med mamman och pojken....det måste ha funnits tecken innan, han måste ha burit omkring på något....hur hanterade han obehagskänslor innan han gav sig på pojken, han bör ha fått utlopp för dessa känslor förut i livet menar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in