Citat:
Ursprungligen postat av BumZ
Aktsammare kanske, men bara för att någon visar tecken på att inte vara van vid att hantera barn betyder ju inte att de skulle vara barnamördare? För en vanlig normal människa räcker det nog att påpeka att denne bör vara mycket mer försiktig.
Hej! Här ska jag försöka svara på dina sista frågor som du riktade till mig. Men om du fortfarande inte får bra upplösningar angående varför Z är helt oansvarig människa och kallsinnig osv, var snäll och läs andra förklaringar som finns här i tråden av många kloka människor som kan anse att Z inte var bra mor för sin son och att hon borde ta ansvar för det.
För det första är det att PS tagit Theo hårt i armen, detta var innan Z flyttade till PS, läs! [Förhör med misstänkt, s.115-117]
F: Kan du berätta om nåt tillfälle när du tagit honom i armen och vad som har hänt före och efter och när ungefär det var….
M: Halvår sen. Ungefär. Tagit honom i armen hårt….
F: Är det så hårt som du höll i mig nu?
M: Jaa.
F: Det gör ju ganska ont på mig och jag är ju vuxen.
M: Mm.
Tänk att Theo var då c.a.
18 månader!!!! Jag tycker inte att detta kan handla om att någon inte är van att hantera barn, jag tycker det handlar mest att någon njuter av att plåga barn! OK?!
Hade inte kunnat Z tänka sig att kanske om hon är borta kan PS göra så illa sonen igen???
Citat:
Av vem? Vilket/vilka barn hade han misshandlat tidigare? Antagande eller fakta? Att ta ett barn för hårt i armen betyder inte att man tidigare misshandlat barn, så vart du fått uppgiften om att han ska ha misshandlat barn tidigare ifrån?
PS är dömd för grov misshandel, grov fridskränkning och mord på ett tvåårigt försvarslöst barn. PS är barnamördare, sadist, bestia, bandit, mördare, avskyvärd typ osv.…. Är detta så svårt att förstå att barnamördaren PS har grovt misshandlat och mördat ett litet tvåårigt oskyldig barn. PS borde sitta i det värsta fängelse 70 år!!!
Den första gången då barnamördare förorättade Theo, gjorde illa hans arm borde nog väcka Z´s uppmärksamhet till den här typen PS, att han inte hade empati till barn. Söker Z en man för sig som ska tillfredsställa hennes sexuella behov, eller söker man, en man som ska ersätta en far till pojken, och kan skapa ett bra familjens liv tillsammans?!
Citat:
PS var ju tydligen hemma, så hon kände kanske att sonen trots allt var under uppsikt. Visst kan jag hålla med om att de borde ha åkt direkt till sjukhuset med honom, men nu gjorde dom inte det. Men det var inte direkt så att hon lämnade sonen hemma ensam utan uppsikt och i vetskapen av att han var i händerna på en barnamördare.
Enlig förhör:
”…Z på tisdagen upptäcker att något verkar ha hänt med Theos arm…”. Det vet jag att barnamördaren var hemma med Theo, men mamman hade varit med sonen från morgon, hon hade tid för att fotografera handen (helt onödig) istället att vända sig till sjukvårdscentralen med Theo och stanna denna dag hemma med honom. Det spelar ingen roll hur många som helst fanns då hemma, hon var mamman det är Z som hade vårdnad om Theo, och borde ha det största intresse för Theos arm, och inte låta pojken så lång tid ligga i hemska lidande och sedan lämna pojke till PS och själv springa till jobbet! Det var hennes sjuke lille son som hade det högsta prioritet.
Citat:
Jag skulle tro att PS spelade en helt annan roll när han var tillsammans i hemmet med Z och barnet. En person som systematiskt misshandlar små barn måste lära sig att göra det när ingen ser och även vara uppmärksam på andras reaktioner och lära sig manipulera för att undgå misstankar. Ett sorts dubbelspel. Så jag skulle tro att PS var väldigt snäll mot sonen då han var i närheten av Z. Kanske inte sonen då var lika livrädd som då han tvingades vara ensam med PS? Mamma är ändå i närheten och är den som sonen uppfattar som snällast och kände säkert någon form av trygghet med henne i samma rum. Då skulle det vara ganska konstigt om PS öppet misshandlar sonen. Nej, han måste spela överdrivet snäll skulle jag tänka mig för att sonen inte skulle vara livrädd. Så det kanske bara var därför Z upplevde honom som lite extra mammig?
Varför skulle hon helt plötsligt få för sig att PS håller på och vrider av armar och slår sönder pojken invändigt? Det känns som ett ganska stort steg att gå rent fantasimässigt i skallen.
Barnamördaren spelade att han var en bra styvpappa då han lämnade/ hämtade Theo på dagis, det förstår alla, han har inte höjt rösten på Theo och var snäll. Och även om PS försöker bli snäll till Theo bland dagis personalen, visar ändå Theo tecken att han är rädd för PS. Läs! ( Detta är då PS hämtar Theo)
[forts. förskollärare P på förskolan K, s. 55:]
Vid dessa tillfällen var han jätteledsen och klättrade upp i knäet på personalen och höll fast i kläder så att man nästan fick slita bort honom.
[förskollärare A på förskolan K, s 46:]
På måndagen eller tisdagen då de skulle gå hem samma vecka satt E i en soffa. Då Patric dök upp blev Theo jätterädd och klängde sig fast vid E. I övrigt har A berättat om tidigare händelse då Theo klängde sig fast vid henne.
Vidare, på sjukhuset spelar även PS en styvpappa som är omsorgsfull MEN Theo ger tecken att det är inte så och visar att han är rädd för PS därifrån antecknades på sjukhuset bland annat att Theo tyder inte till styvpappan, och det skickades sedan sjukhuset med andra anmälningar till soc.
Det gör inget om hur mycket som helst visar sig PS snäll till Theo hemma då Z är i närheten, för att det är helt naturlig att Theo måste också visa hemma tecken för att han är rädd för barnamördaren PS, och det är mycket trolig att där hemma Theo visade ännu mycket mer och tydligare tecken för Z att han var rädd för barnamördaren, eftersom Z var Theos mamma!!! OK?! Hon var i stånd att hjälpa men gjorde det inte!
Z struntade i Theo, hon brydde sig inte om honom, samt hon hade ingen närhet med Theo, hon hade knappt pratat med honom hemma. Hon var i ett rum och Theo i andra, hon hade faktisk inte intresse om vad som hände med Theo, hon bara såg att Theo lade sig sova. Theo kände sig med henne ensam hans lillabarns hjärta fattade att han inte finner skydd hos Z. OK!!!
Citat:
Men hon hade fortfarande aldrig kunnat förutspå att PS skulle slå ihjäl honom.
Hon borde ge uppmärksamhet för sonen för att allt inte var bra med Theo: dåligt utveckling, svårt att prata många blåmärken på lilla kroppen, dålig balans, magproblem framförallt. Jag tycker det var hög tid att sörja honom då Theos arm var i gipsen och vårda sin son, lägga mer tid för sonen som behövde ha moders hjälp, än istället att jobba dubbelpass. Detta ser ut så att Z hanterade honom såsom en sak.
Citat:
Nej, hon var nog aldrig medveten om att hon hade att göra med en barnamördare. Och du vet inte hur förhållandena i hemmet var, och kan därför inte påstå att hon var medveten om allt. Det är lika mycket fantasier från din sida, som det skulle vara att Z visste att hon hade en barnamördare i hemmet.
Jag håller med om att hon borde ha varit mer uppmärksam i allt, men att påstå att hon skulle ha lika stor del i mordet på sonen tycker jag är att gå för långt.
Ändra ej min mening jag skrev att
det ligger mycket skuld från Z sida och inte att
hon skulle ha lika stor del i mordet på sonen. Men tycker du så
att hon skulle ha lika stor del i mordet på sonen, kanske det är inte uteslutande med hjälp av en djupare undersökning.