2011-07-10, 08:45
  #6925
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är ingen som behöver veta din "roll".

Det räcker så gott med att ha tagit del av dina uppenbara antipatier gentemot mamman för att förstå att du vill henne illa, och att du är ute efter hämnd av någon anledning.

Och att du hävdar att du hade insyn i pojkens liv och såg att han for illa men

"Det var inte din uppgift" att göra något visar vilken synnerligen otäck och beräknande människa du är.

Att du dessutom skarvar uppgifter, lägger till, tolkar vilt och har dig gör ju inte saken bättre. Skulle inte du ta semester förresten? Fast det kanske är för mycket sol - vissa figurer bör ju hålla sig undan ljus.
Det jag skriver stämmer. Då det fortfarande finns personer som verkar anse att mamman är närmast fläckfri så måste ju någon ge en motbild.
__________________
Senast redigerad av Vigil-Lante 2011-07-10 kl. 09:06.
Citera
2011-07-10, 08:56
  #6926
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Är det någon som vet om man märkte på Theo att han blev misshandlad hemma? Nu menar jag inte ang dagis och soc och sjukan eller det som stod i Fup eller andra papper. Någon som träffat honom eller vet ngn som träffat honom?
Z lämnade ju större delen av sitt umgänge och flyttade från Lerum till Mjölby. De flesta hade bara sporadiska fysiska besök, och genom blogg, sms, telefon och facebook är det ju svårt att se tecken på misshandel. Hon träffade nya kompisar men levde ett "familjeliv" ihop med PS, och hade endast flyktiga vänner i sitt "nya" liv. Det är inte så lätt att vara vän med Z, viger man inte sitt liv för att ställa upp på alla hennes impulsiva nycker är man i hennes ögon en svikare. Hon för ständigt krig mot någon/några som hon för tillfället anser sig kränkt av. Därför är det tyvärr mycket få personer, om ens någon, som hade en tydlig bild av vad som föregick inom hemmets och "familjens" fyra väggar.
Citera
2011-07-10, 12:26
  #6927
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vigil-Lante
Z lämnade ju större delen av sitt umgänge och flyttade från Lerum till Mjölby. De flesta hade bara sporadiska fysiska besök, och genom blogg, sms, telefon och facebook är det ju svårt att se tecken på misshandel. Hon träffade nya kompisar men levde ett "familjeliv" ihop med PS, och hade endast flyktiga vänner i sitt "nya" liv. Det är inte så lätt att vara vän med Z, viger man inte sitt liv för att ställa upp på alla hennes impulsiva nycker är man i hennes ögon en svikare. Hon för ständigt krig mot någon/några som hon för tillfället anser sig kränkt av. Därför är det tyvärr mycket få personer, om ens någon, som hade en tydlig bild av vad som föregick inom hemmets och "familjens" fyra väggar.

Men de som var barnvakt i krokarna när hon bodde i Mjölby var väl P umgänge vad jag förstår av vittnen mm. Borde inte de ha märkt ngt? Ingen av dem tyckte ju att T betedde sig konstigt då P var med.................
Citera
2011-07-10, 12:50
  #6928
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Men de som var barnvakt i krokarna när hon bodde i Mjölby var väl P umgänge vad jag förstår av vittnen mm. Borde inte de ha märkt ngt? Ingen av dem tyckte ju att T betedde sig konstigt då P var med.................
Det är långt ifrån alla bekanta och barnvakter som är förhörda.
Citera
2011-07-10, 13:37
  #6929
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vigil-Lante
Det är långt ifrån alla bekanta och barnvakter som är förhörda.

Men borde inte ngn privatperson anmält om de visste att Theo for illa i Mjölby?
Citera
2011-07-10, 14:24
  #6930
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Men borde inte ngn privatperson anmält om de visste att Theo for illa i Mjölby?
Nu har ju Z många vänner som själv har ganska dåliga referenser om hur man bör uppfostra barn, vi talar knappast om den pedagogiskt och socialt upplysta eliten, utan unga tjejer med på tok för mycket tråkigt i bagaget.
Citera
2011-07-10, 15:04
  #6931
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vigil-Lante
Nu har ju Z många vänner som själv har ganska dåliga referenser om hur man bör uppfostra barn, vi talar knappast om den pedagogiskt och socialt upplysta eliten, utan unga tjejer med på tok för mycket tråkigt i bagaget.

P´s kompisar och släkt då?
Citera
2011-07-10, 18:18
  #6932
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
P´s kompisar och släkt då?
Om dom vet jag ingenting.
Citera
2011-07-10, 19:50
  #6933
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vigil-Lante
Nu har ju Z många vänner som själv har ganska dåliga referenser om hur man bör uppfostra barn, vi talar knappast om den pedagogiskt och socialt upplysta eliten, utan unga tjejer med på tok för mycket tråkigt i bagaget.

Du anmäler väl om du vet att ngt är på tok hos dessa tjejer med barn va?
Citera
2011-07-10, 20:23
  #6934
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vigil-Lante
Nu har ju Z många vänner som själv har ganska dåliga referenser om hur man bör uppfostra barn, vi talar knappast om den pedagogiskt och socialt upplysta eliten, utan unga tjejer med på tok för mycket tråkigt i bagaget.


Det tvivlar jag inte på en sekund för. Uppfattning jag fått om henne verkar vara att hon är ett riktigt WT. Å andra sidan vet jag om åtminstone en som umgås med henne som inte delar den synen med barnuppfostran som hon gör. Dvs. Att sambon slår barnet så det får åka till sjukhus med bruten arm - och inte anmäler. Bara en sådan sak skulle ju innebära långt fängelsestraff.
Citera
2011-07-11, 01:43
  #6935
Medlem
Har precis tittat igenom ett videoförhör 20100714 med PS. Jösses vad sanslöst tragiskt. PS medger att stackars Theo blivit slagen tidigare, både när PS varit själv med honom, men även när modern varit närvarande. Vad jag inte förstår är att PS verkade vara upprörd över att Theo var så rädd för honom, och att detta utlöst de dödande slagen. Han slår ihjäl Theo för att Theo är rädd för honom. En rejäl paradox..
Citera
2011-07-11, 11:51
  #6936
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vigil-Lante
Har precis tittat igenom ett videoförhör 20100714 med PS. Jösses vad sanslöst tragiskt. PS medger att stackars Theo blivit slagen tidigare, både när PS varit själv med honom, men även när modern varit närvarande. Vad jag inte förstår är att PS verkade vara upprörd över att Theo var så rädd för honom, och att detta utlöst de dödande slagen. Han slår ihjäl Theo för att Theo är rädd för honom. En rejäl paradox..


Generellt sätt är jag väl egentligen emot dödsstraff. Men ibland skulle det fan i mej vara på plats. Och inte bara appliceras på Patrik, utan även på Zanna som tydligen varit med när lilla pojken fått stryk.

Jag hoppas dom båda inser vad dom gjort och tar livet av sig, det vore en välgärning för samhället!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in