Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Är det någon som vet om man märkte på Theo att han blev misshandlad hemma? Nu menar jag inte ang dagis och soc och sjukan eller det som stod i Fup eller andra papper. Någon som träffat honom eller vet ngn som träffat honom?
Z lämnade ju större delen av sitt umgänge och flyttade från Lerum till Mjölby. De flesta hade bara sporadiska fysiska besök, och genom blogg, sms, telefon och facebook är det ju svårt att se tecken på misshandel. Hon träffade nya kompisar men levde ett "familjeliv" ihop med PS, och hade endast flyktiga vänner i sitt "nya" liv. Det är inte så lätt att vara vän med Z, viger man inte sitt liv för att ställa upp på alla hennes impulsiva nycker är man i hennes ögon en svikare. Hon för ständigt krig mot någon/några som hon för tillfället anser sig kränkt av. Därför är det tyvärr mycket få personer, om ens någon, som hade en tydlig bild av vad som föregick inom hemmets och "familjens" fyra väggar.