[quote=Camdrea]
Citat:
Ursprungligen postat av enannanamanda
Fast det blir väl ganska ohållbart på ett dagis om alla föräldrar kräver uppfostran efter olika pedagogiska koncept... Bor man i en större stad finns det ju många olika dagis så att man kan välja dagis: gröna, montessori, reggio emilia etc. På en mindre ort blir väl det ganska omöjligt antar jag om det bara finns ett eller ett par dagis...
Men för att återgå till stackars lille T - han var ju uppenbart ett barn med speciella behov som dessutom inte mådde bra...att inte han skulle "daltas" med låter bara absurt i mina öron. Någon borde ha tagit sig tid till ett långt och ingående samtal med mamman här och kollat vad hon förstod och inte förstod om sin sons utveckling och om barnuppfostran i allmänhet! Inte minst med tanke på tidigare soc kontakter osv.
Ja, så rätt du har i allt du säger. Självklart kan man som förälder inte ha synpunkter på vilken pedagogik dagispersonalen ska ha i hanterandet av just ditt barn. I större städer kan man väl välja olika inriktningar men på mindre orter, så får man vara glad att ens barn ens får en dagisplats inom rimlig tid.
Och hur skulle det se ut i praktiken: jaha, just det, Olle ska man hantera så, reglerna för Lisa är si, när det gäller Pernilla så måste vi tänka på att............. Fullständigt horribelt, inte minst för barnen. Haft tre barn på dagis och aldrig ens funderat på vilken pedagogik som gällt. Och det gick bra ändå.
Personalen på Theos dagis har varit otroligt fega enl min mening i många sammanhang. De har konstaterat att något var fel, men de har inte vågat prata varken med soc eller Z. Puckon!
Menar du på full allvar att du vare sig ägnat pedagogiken en tanke eller gett personalen instruktioner gällande dina barn?
Jag har jobbat på kommunalt dagis under en period - och vill nog hävda att du då är ett undantag - tack och lov.
Det är bra stöd som personal att veta hur man skall hantera de enskilda barnen faktiskt - det är inte boskap man sköter på dagarna.