2010-09-13, 19:02
  #2485
Medlem
Vad hände mer på rättegången undrar jag? Vem skrek Zanna på? Förvirrat inlägg det där ovan.
Men Patric då, har han nån familj? Kom dom till rättegången?

Edit: Läste nått om att det var hennes ex. Pojkens pappa
__________________
Senast redigerad av Verdande 2010-09-13 kl. 19:03. Anledning: Edit
Citera
2010-09-13, 19:03
  #2486
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdande
Vad hände mer på rättegången undrar jag? Vem skrev Zanna på? Förvirrat inlägg det där ovan.
Men Patric då, har han nån familj? Kom dom till rättegången?
Skrek antar jag du menar. H*n tycks vara lite labil...
Citera
2010-09-13, 19:04
  #2487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Skrek antar jag du menar. H*n tycks vara lite labil...

Japp, ändrade
Citera
2010-09-13, 19:04
  #2488
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Ja men Zanna verkar inte ha varit något undantag då dalta är något annat än riktig omsorg. Hon har aldrig bett dem att skita totalt i Theo och hans känslor.

Nu misstolkar du igen!
Citera
2010-09-13, 19:09
  #2489
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Nu misstolkar du igen!

Vi kanske går förbi varandra alldeles i det här? Vi kan lägga det till handlingarna och fundera lite få se om det klarnar vad vi menar. Tror faktiskt inte att vi egentligen tycker så olika, får för mig det i alla fall men att nånstans hakar det upp sig. Orden når inte riktigt fram för nån av oss.

Eller så är det bara jag.
Citera
2010-09-13, 19:14
  #2490
Medlem
Ringer man för att få tag i FUP ? I så fall har någon numret? Och målnumret lär man väl behöva har någon det? kan inte någon som har fått den mailad till sig maila den till mig?

Vore väldigt snällt
Citera
2010-09-13, 19:21
  #2491
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Skrek antar jag du menar. H*n tycks vara lite labil...

Det är även tydligt i videoförhören, att Z skriker en del. Att hon är labil är det väl ingen tvekan om, jag tror inte att detta har kommit nu, tror hon varit det länge...
Citera
2010-09-13, 19:28
  #2492
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Det är även tydligt i videoförhören, att Z skriker en del. Att hon är labil är det väl ingen tvekan om, jag tror inte att detta har kommit nu, tror hon varit det länge...
Ja, minst ett par månader - sedan hennes son blev mördad i alla fall.

Så väldigt onaturligt.
Citera
2010-09-13, 19:33
  #2493
Medlem
Camdreas avatar
[quote=enannanamanda]Fast det blir väl ganska ohållbart på ett dagis om alla föräldrar kräver uppfostran efter olika pedagogiska koncept... Bor man i en större stad finns det ju många olika dagis så att man kan välja dagis: gröna, montessori, reggio emilia etc. På en mindre ort blir väl det ganska omöjligt antar jag om det bara finns ett eller ett par dagis...

Men för att återgå till stackars lille T - han var ju uppenbart ett barn med speciella behov som dessutom inte mådde bra...att inte han skulle "daltas" med låter bara absurt i mina öron. Någon borde ha tagit sig tid till ett långt och ingående samtal med mamman här och kollat vad hon förstod och inte förstod om sin sons utveckling och om barnuppfostran i allmänhet! Inte minst med tanke på tidigare soc kontakter osv.

Ja, så rätt du har i allt du säger. Självklart kan man som förälder inte ha synpunkter på vilken pedagogik dagispersonalen ska ha i hanterandet av just ditt barn. I större städer kan man väl välja olika inriktningar men på mindre orter, så får man vara glad att ens barn ens får en dagisplats inom rimlig tid.

Och hur skulle det se ut i praktiken: jaha, just det, Olle ska man hantera så, reglerna för Lisa är si, när det gäller Pernilla så måste vi tänka på att............. Fullständigt horribelt, inte minst för barnen. Haft tre barn på dagis och aldrig ens funderat på vilken pedagogik som gällt. Och det gick bra ändå.

Personalen på Theos dagis har varit otroligt fega enl min mening i många sammanhang. De har konstaterat att något var fel, men de har inte vågat prata varken med soc eller Z. Puckon!
Citera
2010-09-13, 19:36
  #2494
Medlem
micro113s avatar
[quote=Camdrea]
Citat:
Ursprungligen postat av enannanamanda
Fast det blir väl ganska ohållbart på ett dagis om alla föräldrar kräver uppfostran efter olika pedagogiska koncept... Bor man i en större stad finns det ju många olika dagis så att man kan välja dagis: gröna, montessori, reggio emilia etc. På en mindre ort blir väl det ganska omöjligt antar jag om det bara finns ett eller ett par dagis...

Men för att återgå till stackars lille T - han var ju uppenbart ett barn med speciella behov som dessutom inte mådde bra...att inte han skulle "daltas" med låter bara absurt i mina öron. Någon borde ha tagit sig tid till ett långt och ingående samtal med mamman här och kollat vad hon förstod och inte förstod om sin sons utveckling och om barnuppfostran i allmänhet! Inte minst med tanke på tidigare soc kontakter osv.

Ja, så rätt du har i allt du säger. Självklart kan man som förälder inte ha synpunkter på vilken pedagogik dagispersonalen ska ha i hanterandet av just ditt barn. I större städer kan man väl välja olika inriktningar men på mindre orter, så får man vara glad att ens barn ens får en dagisplats inom rimlig tid.

Och hur skulle det se ut i praktiken: jaha, just det, Olle ska man hantera så, reglerna för Lisa är si, när det gäller Pernilla så måste vi tänka på att............. Fullständigt horribelt, inte minst för barnen. Haft tre barn på dagis och aldrig ens funderat på vilken pedagogik som gällt. Och det gick bra ändå.

Personalen på Theos dagis har varit otroligt fega enl min mening i många sammanhang. De har konstaterat att något var fel, men de har inte vågat prata varken med soc eller Z. Puckon!

Menar du på full allvar att du vare sig ägnat pedagogiken en tanke eller gett personalen instruktioner gällande dina barn?

Jag har jobbat på kommunalt dagis under en period - och vill nog hävda att du då är ett undantag - tack och lov.
Det är bra stöd som personal att veta hur man skall hantera de enskilda barnen faktiskt - det är inte boskap man sköter på dagarna.
Citera
2010-09-13, 19:37
  #2495
Bannlyst
[quote=Camdrea]
Citat:
Ursprungligen postat av enannanamanda
Fast det blir väl ganska ohållbart på ett dagis om alla föräldrar kräver uppfostran efter olika pedagogiska koncept... Bor man i en större stad finns det ju många olika dagis så att man kan välja dagis: gröna, montessori, reggio emilia etc. På en mindre ort blir väl det ganska omöjligt antar jag om det bara finns ett eller ett par dagis...

Men för att återgå till stackars lille T - han var ju uppenbart ett barn med speciella behov som dessutom inte mådde bra...att inte han skulle "daltas" med låter bara absurt i mina öron. Någon borde ha tagit sig tid till ett långt och ingående samtal med mamman här och kollat vad hon förstod och inte förstod om sin sons utveckling och om barnuppfostran i allmänhet! Inte minst med tanke på tidigare soc kontakter osv.

Ja, så rätt du har i allt du säger. Självklart kan man som förälder inte ha synpunkter på vilken pedagogik dagispersonalen ska ha i hanterandet av just ditt barn. I större städer kan man väl välja olika inriktningar men på mindre orter, så får man vara glad att ens barn ens får en dagisplats inom rimlig tid.

Och hur skulle det se ut i praktiken: jaha, just det, Olle ska man hantera så, reglerna för Lisa är si, när det gäller Pernilla så måste vi tänka på att............. Fullständigt horribelt, inte minst för barnen. Haft tre barn på dagis och aldrig ens funderat på vilken pedagogik som gällt. Och det gick bra ändå.

Personalen på Theos dagis har varit otroligt fega enl min mening i många sammanhang. De har konstaterat att något var fel, men de har inte vågat prata varken med soc eller Z. Puckon!

Menar du att någon på förskolan skulle ha satt sig ner med Zanna och haft ett långt och ingående samtal om sonens utveckling och barnuppfostran i allmänhet?

Vad skulle de ha sagt då?
Citera
2010-09-13, 19:38
  #2496
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeNii
Ringer man för att få tag i FUP ? I så fall har någon numret? Och målnumret lär man väl behöva har någon det? kan inte någon som har fått den mailad till sig maila den till mig?

Vore väldigt snällt
FUP finns här, dock utan bilagan där förskolans anteckningar, redovisning av dator och mobiltrafik, obduktionsprotokoll och journalantekningar från vårdtillfällena finns:
https://www.flashback.org/sp25238717
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in