2010-09-21, 11:34
  #3685
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Har du sett videoförhören?

Fundera på det du -- uppenbarligen tolkar jag i så fall inte allt enligt den föruppsatta mall som du och dina gelikar bestämt er för i så fall - eller hur. Jag väljer att ta till mig av den information som finns i FUP.

Och du - övriga som bedömt ärendet har tydligen kommit till slutsatser som ligger närmare min än er, om du läser vittnesmålen, domen etc..
Citera
2010-09-21, 12:16
  #3686
Medlem
Intensivs avatar
[quote=Yori]
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv

Är det inte snarare så att en del som sett förhören blir så känslomässigt involverade att de inte kan tänka klart? Jag tycker att det är så då de argument som framförs är rent ut sagt korkade många gånger. Det finns ju ingen rim och reson i det som sägs.

Som i går då det framfördes att förskolepersonalen inte vågat säga något om misstänkt misshandel till socialtjänsten och att Zanna var aggressiv och skulle ha kunnat flytta barnet. Följdtanken blir naturligtvis varför de inte vågat berätta i förhören om Zannas skrämmande personlighet? För att hon skulle kunna ta sitt döda barn ur förskolan, eller vad då?

Kommer man med såna uttalanden som dessutom är fel från de dokument som finns så får man väl finna sig i att folk skrattar åt en. Svårare än så är det inte.

Ja..då blev väl förhörsledarna så känslomässigt berörda att de också reagerade över samma saker? Och konfronterade mamman med?
Bäst att ta om rättegången med förhörsledare som låter bli att ifrågasätta mamman pga av att de är känslomässigt påverkade. OBS! Ironi.
Mistänker att det inte är så lätt för dagispersonal med barn i samma lokaler att konfrontera nån som kan fövandlas till en frustande vrålande ångvält.
De kanske inte anser sej kunna (som hennes tidgare män) lägga ner henne med hjälp av strupgrepp när hon attackerar.
Inte roliga saker för Theo att få vara med om.
__________________
Senast redigerad av Intensiv 2010-09-21 kl. 12:19.
Citera
2010-09-21, 12:22
  #3687
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fundera på det du -- uppenbarligen tolkar jag i så fall inte allt enligt den föruppsatta mall som du och dina gelikar bestämt er för i så fall - eller hur. Jag väljer att ta till mig av den information som finns i FUP.

Och du - övriga som bedömt ärendet har tydligen kommit till slutsatser som ligger närmare min än er, om du läser vittnesmålen, domen etc..

Inte heller du är kapabel til att svara ja eller nej..
Ta och kolla på den "uppgjorda mall" som framkommer i de inspelade förhören.
Tills dess: TYST!
Tilägg: Rekommenderar dej att lägga en utbildning i neurolingvistik till ditt CV. Då k a n s k e det blir lättare att läsa skriven text. Även i FUP:
__________________
Senast redigerad av Intensiv 2010-09-21 kl. 12:30.
Citera
2010-09-21, 12:28
  #3688
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Inte heller du är kapabel til att svara ja eller nej..
Ta och kolla på den "uppgjorda mall" som framkommer i de inspelade förhören.
Tills dess: TYST!
Är du moderator i den här tråden?

Annars har du inte mandat att tysta någon faktiskt och bör nog avstå från det.

Vad jag sett och inte sett har du inte aning om - och jag föreslår att du ägnar dig att analysera fram negativa bilder att klistra på dem som inte kan försvara sig, precis som du gjort hittills istället för att försöka mästra mig.
Citera
2010-09-21, 12:30
  #3689
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv

Ja..då blev väl förhörsledarna så känslomässigt berörda att de också reagerade över samma saker? Och konfronterade mamman med?
Bäst att ta om rättegången med förhörsledare som låter bli att ifrågasätta mamman pga av att de är känslomässigt påverkade. OBS! Ironi.
Mistänker att det inte är så lätt för dagispersonal med barn i samma lokaler att konfrontera nån som kan fövandlas till en frustande vrålande ångvält.
De kanske inte anser sej kunna (som hennes tidgare män) lägga ner henne med hjälp av strupgrepp när hon attackerar.
Inte roliga saker för Theo att få vara med om.
Du vet uppenbarligen mindre om förhör och förhörsteknik än du utger dig för att veta.

Dessutom fanns ingen Zanna och ingen Theo att bekymra sig över när dagispersonalen gav sin bild av Zanna och hennes relation och förhållningssätt mot sonen och dagis i polisförhören.

Din förklaring till varför dagispersonalen inte skulle ha berättat om dessa förhållanden är alltså inte hållbar.
Citera
2010-09-21, 12:38
  #3690
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du vet uppenbarligen mindre om förhör och förhörsteknik än du utger dig för att veta.

Dessutom fanns ingen Zanna och ingen Theo att bekymra sig över när dagispersonalen gav sin bild av Zanna och hennes relation och förhållningssätt mot sonen och dagis i polisförhören.

Din förklaring till varför dagispersonalen inte skulle ha berättat om dessa förhållanden är alltså inte hållbar.

Nej jag vet nog ingenting..eller är också det också fördolt för dej?
Du såg tydligen inte heller att jag talade om att konfrontera mamman..inte om att rapportera till soc.
Citera
2010-09-21, 12:41
  #3691
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Nej jag vet nog ingenting..eller är också det också fördolt för dej?
Du såg tydligen inte heller att jag talade om att konfrontera mamman..inte om att rapportera till soc.

Varför berättar de inte i förhören om vilken frustande vrålande ångvält hon är tror du? Eller menar du att de har gjort det?
Citera
2010-09-21, 12:54
  #3692
Medlem
[quote=Intensiv]
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Har du sett videoförhören?[/QUOTE]

Det där var en bra fråga Majsansmos! Den har jag ställt till ett par här i tråden.
De svarar ej.
Det är uppenbart att vissa inte gjort och därför kommer med direkta feltolkningar av förhören.
Att ta del av och analysera skriven text är nåt inte alla klarar.
Det kan vi ju se här i tråden där inlägg feltolkas, förvrängs och t o m adresseras till fel personer!
Att se och höra förhörsledare ställa sina frågor gör att alla med normal intelligens förstår varför de ställer dem..vad det är de förstår men inte alltid lyckas få fram pga lögner och förnekanden.
Att dessutom höra (och tyvärr också se) ZS bli mer chockerad och upprörd över helt andra saker än Theos död ger en liten ledtråd vad hon har prioriterat..och kommer att prioritera.
Inget barn i världen är betjänt av att man vägrar att se dessa riskmammors prioriteringar och fasader mot omvärlden.
Det är inte stor idé att diskutera här då inte alla har sett dessa inspelningar.

Du har så rätt i det du skriver Intensiv! När man tittar på en människa behöver man inte tolka vad som händer, som man måste göra när man läser, utan människan visar bra tydligt hur läget ligger.

Det verkar som om några här inte ens vill titta på dessa förhör, vilket verkar märkligt när man utger sig för att vara expert inom de flesta områden. Är man rädd för vad man i så fall skulle få se?
Citera
2010-09-21, 12:59
  #3693
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Nej jag vet nog ingenting..eller är också det också fördolt för dej?
Du såg tydligen inte heller att jag talade om att konfrontera mamman..inte om att rapportera till soc.
Vad skall de konfrontera mamman om menar du -- era fantasifulla berättelser om hur det säkert har gått till? Som dessutom är konstruerade i efterhand.

Dessutom talade jag inte heller om att tala med socialtjänsten - jag säger att om den rädslan för mamman förelåg som ni hävdar, varför döljer då dagispersonalen detta för polisen.

Den bilden ni målar upp av mamman på dagis och i relation till dagispersonalen -- det ni påstår att dagispersonalen märkt osv osv -- är inte vad dagispersonalen säger i förhör till polisen.

När de förhörs är Theo död - de kan inte vid den tidpunkten ha varit rädda för utbrott från Zannas sida, och att hon skulle skrämma barn -- eftersom hon inte är i närheten och de befinner sig hos polisen för förhör. De kan inte heller ha varit rädda för att hon skulle plocka bort Theo ur verksamheten eftersom Theo då där död.

Alltså - varför skulle deras beskrivning av Zanna som en mamma som är mån om i sitt barn, som är engagerad i verksamheten och som inte lämnar något större att anmärka på vara lögn ---- och era fantasier sanningar.

Det håller inte -- fast det kanske övergår din analytiska förmåga att dra sådana samband -- att verklighetens folk kanske såg något annat än din fantasi.
Citera
2010-09-21, 12:59
  #3694
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun

Du har så rätt i det du skriver Intensiv! När man tittar på en människa behöver man inte tolka vad som händer, som man måste göra när man läser, utan människan visar bra tydligt hur läget ligger.

Det verkar som om några här inte ens vill titta på dessa förhör, vilket verkar märkligt när man utger sig för att vara expert inom de flesta områden. Är man rädd för vad man i så fall skulle få se?

Du tittar alltså bara på en människa och tolkar inte vad som händer, som man måste göra när man läser.

Inte undra på att du säger de mest konstiga saker då. Tack för förklaringen!

Själv försöker jag lägga mig vinn om vad som faktiskt sägs och tolka ut i från det. Tycker själv inte att det räcker med att titta på en människa och dra slutsatser från det.
__________________
Senast redigerad av Yori 2010-09-21 kl. 13:02.
Citera
2010-09-21, 13:11
  #3695
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Ja och varför analysera text som är så jobbigt, bättre att titta på rörliga bilder så framstår allt så klart. Och bevis, vad ska det vara bra för?

Tydligen ska de ha tyckt att hon betedde sig som en frustande vrålande ångvält på förskolan. Finns tydligen inga bevis på det men det var så. Det vet en del i tråden.

Var står det?
Citera
2010-09-21, 15:32
  #3696
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad skall de konfrontera mamman om menar du -- era fantasifulla berättelser om hur det säkert har gått till? Som dessutom är konstruerade i efterhand.

Dessutom talade jag inte heller om att tala med socialtjänsten - jag säger att om den rädslan för mamman förelåg som ni hävdar, varför döljer då dagispersonalen detta för polisen.

Den bilden ni målar upp av mamman på dagis och i relation till dagispersonalen -- det ni påstår att dagispersonalen märkt osv osv -- är inte vad dagispersonalen säger i förhör till polisen.

När de förhörs är Theo död - de kan inte vid den tidpunkten ha varit rädda för utbrott från Zannas sida, och att hon skulle skrämma barn -- eftersom hon inte är i närheten och de befinner sig hos polisen för förhör. De kan inte heller ha varit rädda för att hon skulle plocka bort Theo ur verksamheten eftersom Theo då där död.

Alltså - varför skulle deras beskrivning av Zanna som en mamma som är mån om i sitt barn, som är engagerad i verksamheten och som inte lämnar något större att anmärka på vara lögn ---- och era fantasier sanningar.

Det håller inte -- fast det kanske övergår din analytiska förmåga att dra sådana samband -- att verklighetens folk kanske såg något annat än din fantasi.


Precis, det finns inget som tyder på att förskolepersonalen skulle varit rädda för Zanna. Inte på något sätt. Det låter som ett fånigt försvar av förskolepersonalen. Och som sagt, vad skulle förklaringen vara att de inte sa det under polisförhören. Var de rädda för repressalier av den frustande vrålande ångvälten.

Man undrar om dessa personer tror att de inom socialtjänsten också var/är rädda för Zanna.

Framför allt så undrar man var den uppfattningen kommer ifrån att någon skulle vara och är rädd för henne? Har du sett ens något som kan tyda på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in