Citat:
Ursprungligen postat av micro113
En liknande situation? Enligt dig var du väl medveten om hur din karl var? Enligt dig gav han sig inte på barnen.
Jag blev medveten om hur han var, och då tog jag oss därifrån. Nej, barnen blev inte utsatta eftersom jag tog oss därifrån.
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Zanna var inte medveten om vad som hände, och henne barn blev utsatt.
Varför var hon inte medveten? Han erkänner ju misshandel av barnet upp till 15 ggr. Och ändå var hon inte medveten. Varför såg hon inte att hennes son led? Varför såg hon inte hur sambon var?
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
På vilket sätt är era situationer likadana? Du tycker inte själv att du överidentifierar dig lite grann -- troligen i hopp om att framstå som någon form av expertis.
Du är inte expertis - du har haft en karl, du har haft en jobbig situation, det delar du med tiotusentals andra utan att ha en aning om hur deras situation varit eller var som skett innanför hemmets väggar hos dem.
Ge upp fantasierna.
Du är inte expertis - du har haft en karl, du har haft en jobbig situation, det delar du med tiotusentals andra utan att ha en aning om hur deras situation varit eller var som skett innanför hemmets väggar hos dem.
Ge upp fantasierna.
För att vi båda är mammor, som med kärlek till en man har gått in i ett nytt förhållande och tagit med oss våra barn till vad som visade sig, inte alls var något bra för någon.
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, du visste att du hade en man som kunde ge sig på barnen - det visste inte Zanna - den kunskapen ställer dig i en annan ansvarsposition. Du hade varit direkt ansvarig på ett annat sätt på grund av den kunskap du hade.
Det är fullständigt meningslöst att försöka diskutera med dig. Du fattar ju inte vad jag skriver! De flesta andra här fattar vad jag skriver... Undra vad vi kan dra för slutsats av det? Och frågan är inte till dig!