2010-09-06, 19:00
  #1885
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
Det er uhyggelig lesning. Og jeg noterte det samme som deg, ang. merkene på halsregionen. Det var rene trykkmerker, runde, klare og uten noen ytre hudskade/avskrapning. To runde hematom vi kan kjenne igjen etter grep rundt øverste del strupehodet. Tommel og pekefinger, som naturlig blir presspunktet øverst på halsen, gir nøyaktig slike merker.

En av de ansatte på dagis ble bekymret og formidlet sin uro. Hun klarte heller ikke se sykkelhjelmen kunne forårsaket skaden. Dette ble vel mer eller mindre avfeid. Men det blir jo slik: Man har i alle fall beroliget seg selv med å si fra, delt tankene og fått det litt bedre med seg selv. Men det hjalp jo ikke T.

Og mor eller stefar hadde jo fortalt skaden skyldes sykkelhjelmen. Som vanlig var det alltid en "naturlig" forklaring til alle blåmerkene.

Och just de märkena förklarade Z bort. De på dagis påtalade till henne att det såg ut sin ett grepp om halsen, men Z sa att det var hjälmen som satt för hårt.
Citera
2010-09-06, 20:40
  #1886
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Och just de märkena förklarade Z bort. De på dagis påtalade till henne att det såg ut sin ett grepp om halsen, men Z sa att det var hjälmen som satt för hårt.

Akkurat. Z var i konstant forsvar mot alt og alle som kunne føre til at Sos blandet seg videre inn i hennes liv. Det liv hun delte med PS og ønsket seg. Sos hadde nylig besluttet at de anså familiesituasjonen var under kontroll. Armbruddet kunne blitt påført etter fall, og barnet skulle videre utredes medisinsk -->Barnet faller ofte.

Det som forundrer meg er at under møtet mellom partene, førskole, Sos Z og PS, så ble møtet avsluttet med et siste spørsmål til representantene for førskolen. Hadde de noen uro for T? De svarte det hadde de ikke.

Dette er jo ikke i pakt med hva de selv noterer seg, diskuterer seg i mellom. De er usikre og noen er mer bekymret enn andre. De tar bilder av skader for; Kanskje.....

Så noen var bekymret for T! Tenk om de kunnet formidlet sin usikkerhet på dette møtet. Jeg tror de valgte den bredeste vei; Ikke forverre situasjonen mellom Ts hjem og førskolen (dagis) med den lille uro faktisk noen ved dagis kjente. Meget beklagelig.

Til forsvar av Z må jeg si hun var var opptatt av å "vite" når og hvordan blåmerker oppstod. Og man kan vel si at det var PS som som hadde mest kontakt med dagis. Han kunne derfor skylde skader, merker han påførte T på dagis.

Hun ønsket tro, få støtte for det hun selv mente var årsaken til skader. Hun kontaktet biologiske farens familie om arvelighet: Hjerte, pusteproblemer lå til denne siden. Far til T fikk også lett blåmerker. Hun ville ganske enkelt ikke ta inn at noe var galt rundt egen familielykke. Og vi kan vel tenke oss PS hadde mange forklaringer som hun ble manipulert tro på.

Selv om hun medisineres for sin ADHD så leste jeg hun glemmer lett, og et av hennes problem kan være å skille nyansene - forklart som"gråtoner". Hun er nok en person som tenker litt "svart-hvitt" Enten eller - slik eller slik. Det kan forklare at PS forklarer at forholdet ikke var så bra. Hun selv oppfatter det motsatt. Hun hadde aldri hatt det så bra. Hun bagatelliserer fysisk vold mellom de to. Halsgrep han tar for å legge henne ned. Hun påtar seg ansvaret for at hun ikke klarte være like hyggelig etter hun oppdaget pornosurfingen. Men forholdet var bra - for hun så best det hun ønsket seg.
__________________
Senast redigerad av limaha 2010-09-06 kl. 20:48.
Citera
2010-09-06, 22:23
  #1887
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
Akkurat. Z var i konstant forsvar mot alt og alle som kunne føre til at Sos blandet seg videre inn i hennes liv. Det liv hun delte med PS og ønsket seg. Sos hadde nylig besluttet at de anså familiesituasjonen var under kontroll. Armbruddet kunne blitt påført etter fall, og barnet skulle videre utredes medisinsk -->Barnet faller ofte.

Det som forundrer meg er at under møtet mellom partene, førskole, Sos Z og PS, så ble møtet avsluttet med et siste spørsmål til representantene for førskolen. Hadde de noen uro for T? De svarte det hadde de ikke.

Dette er jo ikke i pakt med hva de selv noterer seg, diskuterer seg i mellom. De er usikre og noen er mer bekymret enn andre. De tar bilder av skader for; Kanskje.....

Så noen var bekymret for T! Tenk om de kunnet formidlet sin usikkerhet på dette møtet. Jeg tror de valgte den bredeste vei; Ikke forverre situasjonen mellom Ts hjem og førskolen (dagis) med den lille uro faktisk noen ved dagis kjente. Meget beklagelig.

Til forsvar av Z må jeg si hun var var opptatt av å "vite" når og hvordan blåmerker oppstod. Og man kan vel si at det var PS som som hadde mest kontakt med dagis. Han kunne derfor skylde skader, merker han påførte T på dagis.

Hun ønsket tro, få støtte for det hun selv mente var årsaken til skader. Hun kontaktet biologiske farens familie om arvelighet: Hjerte, pusteproblemer lå til denne siden. Far til T fikk også lett blåmerker. Hun ville ganske enkelt ikke ta inn at noe var galt rundt egen familielykke. Og vi kan vel tenke oss PS hadde mange forklaringer som hun ble manipulert tro på.

Selv om hun medisineres for sin ADHD så leste jeg hun glemmer lett, og et av hennes problem kan være å skille nyansene - forklart som"gråtoner". Hun er nok en person som tenker litt "svart-hvitt" Enten eller - slik eller slik. Det kan forklare at PS forklarer at forholdet ikke var så bra. Hun selv oppfatter det motsatt. Hun hadde aldri hatt det så bra. Hun bagatelliserer fysisk vold mellom de to. Halsgrep han tar for å legge henne ned. Hun påtar seg ansvaret for at hun ikke klarte være like hyggelig etter hun oppdaget pornosurfingen. Men forholdet var bra - for hun så best det hun ønsket seg.

Nja, det att hon pratat med T:s pappas ex menar du var att prata med T:s pappas släkt?.. Vi vet ju inte ens om hon verkligen hade pratat med barnets mamma eller om det var något hon "tog till" för att försvara situationen.

Det finns i mina ögon inget försvar i att Z hade AD-HD. Tycker mig uppfatta det mer som en ursäkt från hennes sida än något annat. Och det mesta av hennes beteende är inte pga diagnosen i sig.
Om alla föräldrar med den diagnosen var som hon skulle det verkligen blivit uppmärksammat. Jag får mer den känslan att Z har ett stort behov av att märkas och få uppmärksamhet osv. Få bekräftelse helt enkelt, och där innefattar T också en stor del.

Jag reagerade starkt över bilderna från hemmet. Tror att det är fler än mig som reagerat på hur lilla T verkligen hade det när han inte var på dagis.
Citera
2010-09-07, 13:39
  #1888
Medlem
BumZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Obduktions, foton, sms, internetuppkopplingar, handlingar från soc, sjukhus, dagis anteckningar mm mm finns med där. Och det är nästan ett måsta att läsa det. Man får en helt annan bild av det hela.

Det var underligt. Jag har tagit hem det som finns på "Alt 2" i detta inlägg:
https://www.flashback.org/sp25238717

Alt 1 kunde jag inte ta hem. Det fanns ingen downloadknapp för mig att välja där. Dock fick jag hem det som fanns på Alt 2 och där fann jag inga bilder, inget obduktionsprotokoll. Istort sätt bara förhör med alla inblandade. Vart kan jag hitta det ni talar om?
Citera
2010-09-07, 14:42
  #1889
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BumZ
Det var underligt. Jag har tagit hem det som finns på "Alt 2" i detta inlägg:
https://www.flashback.org/sp25238717

Alt 1 kunde jag inte ta hem. Det fanns ingen downloadknapp för mig att välja där. Dock fick jag hem det som fanns på Alt 2 och där fann jag inga bilder, inget obduktionsprotokoll. Istort sätt bara förhör med alla inblandade. Vart kan jag hitta det ni talar om?


Jag har tagit hem alt.1 och där var heller inte tillägget med....
Citera
2010-09-07, 14:59
  #1890
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilVic
Jag har tagit hem alt.1 och där var heller inte tillägget med....

Läste någonstans tidigare i tråden, att tillägget bara finns på CD och måste beställas från tingsrätten. Kostnad: 120:-.
Citera
2010-09-07, 15:21
  #1891
Medlem
Intensivs avatar
När man beställer FUP:en per mail kommer den i TVÅ mail.

K27935-10, huvudprotokoll och

K27935-10, protokollbilaga (som bl a innehåller bilder och obduktionrapport)

De CD:n man kan skicka efter innehåller;

BILAGOR.
14st DVD och CD-skivor innehållande:
· SOS-samtal
· 8 dialogförhör med Patric Seavers
· 3 rekonstruktioner med Patric Seavers

Jag har inte skickat efter CD/DVD då jag tyckte PDF-filerna täckte det mesta.
Nåra har haft svårt att öppna fil nr 2 då den varit för stor för deras e-postklient.
Citera
2010-09-07, 15:45
  #1892
Medlem
Men vart skickar man efter dom då? Vem vänder man sej till?
Citera
2010-09-07, 15:53
  #1893
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daisy55
Men vart skickar man efter dom då? Vem vänder man sej till?

Maila hit och be att få förundersökningsprotokoll för detta ärende:

E-Post: linkopings.tingsratt@dom.se

Det kostar ingenting
Citera
2010-09-07, 15:57
  #1894
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
När man beställer FUP:en per mail kommer den i TVÅ mail.

K27935-10, huvudprotokoll och

K27935-10, protokollbilaga (som bl a innehåller bilder och obduktionrapport)

De CD:n man kan skicka efter innehåller;

BILAGOR.
14st DVD och CD-skivor innehållande:
· SOS-samtal
· 8 dialogförhör med Patric Seavers
· 3 rekonstruktioner med Patric Seavers

Jag har inte skickat efter CD/DVD då jag tyckte PDF-filerna täckte det mesta.
Nåra har haft svårt att öppna fil nr 2 då den varit för stor för deras e-postklient.

Bilagan är nästan 19Mb stor, vilket innebär att hos många blir den stoppad för att den är för stor. Man får inget meddelande om det, utan mailet bara uteblir.

Jag skickade efter DVD/CD-skivorna också... Har inte möjlighet att titta på allt just nu, återkommer säkert senare maa detta...
Citera
2010-09-07, 16:31
  #1895
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Maila hit och be att få förundersökningsprotokoll för detta ärende:

E-Post: linkopings.tingsratt@dom.se

Det kostar ingenting

Jag har gjort det, men inget fått
Citera
2010-09-07, 17:00
  #1896
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Jag har gjort det, men inget fått

Ring registratorn på Linköpings Tingsrätt. Klart du ska få den!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in