2010-09-16, 19:32
  #3085
Medlem
Ringblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Det är väl ingen som på allvar påstår att detta är mest Zannas fel? Hur skulle det kunna vara så när det var PS som slog ihjäl Theo? Däremot påstår jag att hon har ett ansvar i att detta har hänt, i och med att hon var vårdnadshavare över Theo, enskild vårdnadshavare t.o.m. Det låg på hennes ansvar att se till att T var trygg och hade det bra! Vi vet hur det gick...

Och det kan faktiskt vara intressant att spekulera om varför hon inte klarade av det...
Citera
2010-09-16, 19:33
  #3086
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringblomma
Precis. Och personligen så tycker jag att det verkar som en högst osannolik förklaring.
Fast jag fattar faktiskt inte, det är alltså ingen kritik eller påhopp, men jag förstår inte hur ni menar att mamman skulle mena....
Blåmärkena som syntes var gamla blåmärken, de nya på hals och haka var efter upplivningsförsöken och behöver nödvändigtvis inte ha varit synliga än....mamman säger att det inte fanns märken som ett direkt svar till polisens förklaring till misstanke om brott, dvs att skadan som troligen dödade pojken kan han inte ha orsakat själv.

Menar du då att hon skulle ha menat att han inte hade märken i pannan....?
Snälla förklara.
Citera
2010-09-16, 19:34
  #3087
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ringblomma
Och det kan faktiskt vara intressant att spekulera om varför hon inte klarade av det...

Ja men det är helt ointressant att påst att allt hon har gjort är fel bara som principsak. Det blir lätt debilt faktiskt.
Citera
2010-09-16, 19:37
  #3088
Medlem
Forbliranonyms avatar
För oss som är nya i tråden vad heter mannen? Finns det någon facebook sida han är länkad till?
Citera
2010-09-16, 19:38
  #3089
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Det är en svår balansgång.... Man vill ju inte ställa till ett helvete om man inte har riktigt grava misstankar.
Nej visst ska man inte uppmuntra till någon angivarhysteri.

Jag menar att om tex ofta hör grannens barn gråta eller visa andra tecken på att allt inte är bra att man tar ett samtal med föräldrarna. Kanske erbjuder sig att ställa upp som avlastning för en ensam förälder exempelvis.Hur många har så pass mycket kurage och empati? Det är ju ingen mening att ojja sig när allt väl skett.
Många många barn syns det på lång väg att de har problem i hemmet.
Citera
2010-09-16, 19:38
  #3090
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
För oss som är nya i tråden vad heter mannen? Finns det någon facebook sida han är länkad till?
Patric Seavers
Citera
2010-09-16, 19:40
  #3091
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Nej visst ska man inte uppmuntra till någon angivarhysteri.

Jag menar att om tex ofta hör grannens barn gråta eller visa andra tecken på att allt inte är bra att man tar ett samtal med föräldrarna. Kanske erbjuder sig att ställa upp som avlastning för en ensam förälder exempelvis.Hur många har så pass mycket kurage och empati? Det är ju ingen mening att ojja sig när allt väl skett.
Många många barn syns det på lång väg att de har problem i hemmet.

Att ställa frågan "Hur har ni det?" är alltid bra. Oavsett vilket svar man får ger det information...
Citera
2010-09-16, 19:43
  #3092
Medlem
Pebless avatar
En länk som efterfrågats tidigare!

http://www.expressen.se/Nyheter/1.2065840/styvpappa-misstanks-for-mord-pa-tvaaring
Citera
2010-09-16, 19:46
  #3093
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Att ställa frågan "Hur har ni det?" är alltid bra. Oavsett vilket svar man får ger det information...
Lite mer kanske man faktiskt kan göra. Svenskarna är rätt hämmade och inget vidare generösa med sig själva. Rätt rigida tyvärr.
Citera
2010-09-16, 19:46
  #3094
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Fast jag fattar faktiskt inte, det är alltså ingen kritik eller påhopp, men jag förstår inte hur ni menar att mamman skulle mena....
Blåmärkena som syntes var gamla blåmärken, de nya på hals och haka var efter upplivningsförsöken och behöver nödvändigtvis inte ha varit synliga än....mamman säger att det inte fanns märken som ett direkt svar till polisens förklaring till misstanke om brott, dvs att skadan som troligen dödade pojken kan han inte ha orsakat själv.

Menar du då att hon skulle ha menat att han inte hade märken i pannan....?
Snälla förklara.

Jag har lagt in en länk till det som stod i tidningen. Det kan tolkas på många sätt det hon säger där!http://www.expressen.se/Nyheter/1.2065840/styvpappa-misstanks-for-mord-pa-tvaaring

Barnets mamma är förtvivlad. Hennes son har avlidit och nu misstänks hennes kärlek för att ha dödat honom.
- Jag tror inte på vad polisen säger. Det står överallt att han (sonen) var blåslagen men han var inte det. Jag höll i honom när de precis hade dödförklarat honom. Då borde jag ha sett något, säger hon.
__________________
Senast redigerad av Pebles 2010-09-16 kl. 19:49.
Citera
2010-09-16, 19:47
  #3095
Medlem
Ringblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Fast jag fattar faktiskt inte, det är alltså ingen kritik eller påhopp, men jag förstår inte hur ni menar att mamman skulle mena....
Blåmärkena som syntes var gamla blåmärken, de nya på hals och haka var efter upplivningsförsöken och behöver nödvändigtvis inte ha varit synliga än....mamman säger att det inte fanns märken som ett direkt svar till polisens förklaring till misstanke om brott, dvs att skadan som troligen dödade pojken kan han inte ha orsakat själv.

Menar du då att hon skulle ha menat att han inte hade märken i pannan....?
Snälla förklara.

Den nya var efter återupplivningsförsöken? Var står det någonstans?

Det jag har läst är bland annat amubulanspersonalens vittnesmål och de säger ju alla sig ha sett blåmärken på Theo. Samtidigt menar Z som jag förstått det att hon INTE sett blåmärken på T den dagen han dog. Märkligt i mina ögon.
Citera
2010-09-16, 19:49
  #3096
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ringblomma
Den nya var efter återupplivningsförsöken? Var står det någonstans?

Det jag har läst är bland annat amubulanspersonalens vittnesmål och de säger ju alla sig ha sett blåmärken på Theo. Samtidigt menar Z som jag förstått det att hon INTE sett blåmärken på T den dagen han dog. Märkligt i mina ögon.

Ja hon sa det när hon fick veta att han inte varit sjuk utan blivit ihjälslagen. Varför är det osannolikt att hon pratade om tecken på just det att han blivit ihjälslagen när hon just fick en kommentar om det? Varför pratar hon inte om det menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in