2010-09-13, 19:39
Bannlyst
[quote=micro113]
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea

Menar du på full allvar att du vare sig ägnat pedagogiken en tanke eller gett personalen instruktioner gällande dina barn?

Jag har jobbat på kommunalt dagis under en period - och vill nog hävda att du då är ett undantag - tack och lov.
Det är bra stöd som personal att veta hur man skall hantera de enskilda barnen faktiskt - det är inte boskap man sköter på dagarna.

Visst måste det vara bra att få information hur barnet bäst tas hand om. Barn är ju så olika och föräldrarna lär ju vara de som känner dem bäst. Sen en annan sak att de inte kan gå till totala ytterligheter i sitt hanterande är ju en sak, men saklig information om barnets vardag och hur de fungerar är ju rätt lämpligt faktiskt.
Citera
2010-09-13, 19:40
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdande
Vad hände mer på rättegången undrar jag? Vem skrek Zanna på? Förvirrat inlägg det där ovan.
Men Patric då, har han nån familj? Kom dom till rättegången?

Edit: Läste nått om att det var hennes ex. Pojkens pappa
Vad jag förstår så har Gustaf73 här på tråden besökt rättegången idag då han är anhörig. Under rättegången, ska Zanna ha skrikit att den biologiska pappan Kevin, inte ska ha rätt att få skadestånd. Så tolkar jag inlägget, rätta mig om jag har fel.

Om ovanstående stämmer låter det bra magstarkt att man överhuvud taget tänker på en sådan bagatell en dag som denna.
Citera
2010-09-13, 19:41
Medlem
[quote=Camdrea]
Citat:
Ursprungligen postat av enannanamanda
Fast det blir väl ganska ohållbart på ett dagis om alla föräldrar kräver uppfostran efter olika pedagogiska koncept... Bor man i en större stad finns det ju många olika dagis så att man kan välja dagis: gröna, montessori, reggio emilia etc. På en mindre ort blir väl det ganska omöjligt antar jag om det bara finns ett eller ett par dagis...

Men för att återgå till stackars lille T - han var ju uppenbart ett barn med speciella behov som dessutom inte mådde bra...att inte han skulle "daltas" med låter bara absurt i mina öron. Någon borde ha tagit sig tid till ett långt och ingående samtal med mamman här och kollat vad hon förstod och inte förstod om sin sons utveckling och om barnuppfostran i allmänhet! Inte minst med tanke på tidigare soc kontakter osv.

Ja, så rätt du har i allt du säger. Självklart kan man som förälder inte ha synpunkter på vilken pedagogik dagispersonalen ska ha i hanterandet av just ditt barn. I större städer kan man väl välja olika inriktningar men på mindre orter, så får man vara glad att ens barn ens får en dagisplats inom rimlig tid.

Och hur skulle det se ut i praktiken: jaha, just det, Olle ska man hantera så, reglerna för Lisa är si, när det gäller Pernilla så måste vi tänka på att............. Fullständigt horribelt, inte minst för barnen. Haft tre barn på dagis och aldrig ens funderat på vilken pedagogik som gällt. Och det gick bra ändå.

Personalen på Theos dagis har varit otroligt fega enl min mening i många sammanhang. De har konstaterat att något var fel, men de har inte vågat prata varken med soc eller Z. Puckon!

Vill poängtera att det inte alls är svårt att förstå vad du skriver här!

De har varit jättefega på Theos dagis, jag tror att de inte har velat hamna i konflikt med ffa Z. Jag kan tänka mig att hon far fram som en ångvält och tar för sig, högljudd och skrämmande (för vissa). Det är säkert väldigt svårt att få till en bra relation med henne igen, om man gjort något (i hennes ögon) fel. Ingen ursäkt för deras idioti, men kanske en förklaring...
Citera
2010-09-13, 19:42
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
FUP finns här, dock utan bilagan där förskolans anteckningar, redovisning av dator och mobiltrafik, obduktionsprotokoll och journalantekningar från vårdtillfällena finns:
https://www.flashback.org/sp25238717
Det mest skruvade (förutom våld och död) är P:s konstanta porrsurfande. Timme ut och timme in. Han har bl a beställt en film där en kvinna kör upp en sko där solen aldrig lyser. Detta gör han varvat med "söta" sms med Z och med en döende T någon meter därifrån. Killen har inte mått något vidare och det trista (?) är att han kommer må fan så mycket bättre i finkan...
Citera
2010-09-13, 19:45
Medlem
KiaWs avatar
[quote=Smilun]
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea

Vill poängtera att det inte alls är svårt att förstå vad du skriver här!

De har varit jättefega på Theos dagis, jag tror att de inte har velat hamna i konflikt med ffa Z. Jag kan tänka mig att hon far fram som en ångvält och tar för sig, högljudd och skrämmande (för vissa). Det är säkert väldigt svårt att få till en bra relation med henne igen, om man gjort något (i hennes ögon) fel. Ingen ursäkt för deras idioti, men kanske en förklaring...
Jag har kollat tillbaka på dina inlägg i tråden, och tycker att du verkar ha tagit en något hårdare inställning mot mamman nu än i början...kan det ha med att du sett videoförhöret att göra?
Du gör ett jättebra jobb med att förmedla förhören, men jag undrar om man kanske behöver se dem trots allt?
Citera
2010-09-13, 19:47
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det mest skruvade (förutom våld och död) är P:s konstanta porrsurfande. Timme ut och timme in. Han har bl a beställt en film där en kvinna kör upp en sko där solen aldrig lyser. Detta gör han varvat med "söta" sms med Z och med en döende T någon meter därifrån. Killen har inte mått något vidare och det trista (?) är att han kommer må fan så mycket bättre i finkan...
Detta med porrsurfandet fattar jag inte...jag menar, vad får man ut av det under så många timmar?
Citera
2010-09-13, 19:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Detta med porrsurfandet fattar jag inte...jag menar, vad får man ut av det under så många timmar?

Flykt och visst utlopp för aggressioner skulle jag tro
Citera
2010-09-13, 19:50
Medlem
[quote=KiaW]
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Jag har kollat tillbaka på dina inlägg i tråden, och tycker att du verkar ha tagit en något hårdare inställning mot mamman nu än i början...kan det ha med att du sett videoförhöret att göra?
Du gör ett jättebra jobb med att förmedla förhören, men jag undrar om man kanske behöver se dem trots allt?

Ja, det ligger nog någonting i det du säger. Tack, jag försöker så gott jag kan. Vill också poängtera, om någon har missat det, så talar jag om när jag tror och när jag vet. Jag skulle rekommendera att titta, om man är intresserad.

Däremot så gjorde jag missen att inte läsa mailet ordentligt från TR där det stod kostnaden... så jag sitter nu med en fet räkning jag inte vet hur jag ska kunna betala...
Citera
2010-09-13, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdande
Vad hände mer på rättegången undrar jag? Vem skrek Zanna på? Förvirrat inlägg det där ovan.
Men Patric då, har han nån familj? Kom dom till rättegången?

Edit: Läste nått om att det var hennes ex. Pojkens pappa

Jag var bara där 1,5 timme när Patric frågades ut, och då tyckte jag Z verkade väldigt samlad men ledsen och arg. Hon skakade på huvudet åt vissa saker Patric sa. För mig hade hon fått verka mer labil utan att jag skullt tycka det var konstigt för situationen.

Vet inte hur Patrics anhöriga ser ut, men försökte få syn på någon som skulle kunna vara föräldrar utan att hitta någon äldre kvinna och man som satt ihop. Dock var det någon där som tycktes heja på honom när han för en gångs skull lyckades komma undan på en fråga...
Citera
2010-09-13, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Flykt och visst utlopp för aggressioner skulle jag tro

Det tror jag också.
Citera
2010-09-13, 19:52
Bannlyst
Citat:

Räcker väl med att glo på nåt klipp o dra i snorren. Kan väl inte ta sån jävla tid.
Citera
2010-09-13, 19:56
Medlem
Pebless avatar
[quote=Smilun]
Citat:

Ja, det ligger nog någonting i det du säger. Tack, jag försöker så gott jag kan. Vill också poängtera, om någon har missat det, så talar jag om när jag tror och när jag vet. Jag skulle rekommendera att titta, om man är intresserad.

Däremot så gjorde jag missen att inte läsa mailet ordentligt från TR där det stod kostnaden... så jag sitter nu med en fet räkning jag inte vet hur jag ska kunna betala...

Oj! Vad gick det på då? Var det inte runt 120?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in