2010-10-20, 15:26
Moderator
blomvattnares avatar
Bloggaren Ratko (Corruptio) har en egen tråd.

https://www.flashback.org/t1098402

/Mod
Citera
2010-10-20, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Intressant! Undra om Flashback fått några förfrågningar angående denna tråd?

Vem eller vilka skulle skicka fb några förfrågningar?
Citera
2010-10-20, 15:27
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Testa skrev
Allting är helsnurrigt. Jag fattar heller ingenting. Det verkar vara en salig blandning av allt möjligt.

Japp! Det är därför den här tråden är så intressant...
Citera
2010-10-20, 15:30
Medlem
Citat:
Japp! Det är därför den här tråden är så intressant...

Japp! Men ännu mer intressant hade det varit om man hade fått veta vad som är sant och vad som inte är sant.
Citera
2010-10-20, 15:33
Bannlyst
Om man nu ville få fallet nertystat så är det exakt motsatt effekt åklagare och polis får nu när de plockar in folk på löpande band för förhör. De förhörde drar med sig advokater, tidningarna skriver om det osv osv... Det blir helt motsatt effekt.
Citera
2010-10-20, 15:34
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacobe
Knappast. M. tänker nog snarare på Wetters "älskarinna".

Jag blir inte riktigt klok på det här fallet.

Å ena sidan
  • Många olika personer som anmält Wetter
  • Wetters ex har framträtt och verkat synnerligen sansad i TV4, SVT:s aktuellt, Fria nyheter ...
  • Rikspolischefen Bengt Svensson har sagt i TV att fallet är öppet.
  • Bodström som målsägarbiträde (smäller ju inte så högt förstås, men ändå något).
  • Facebook gruppen "Riksnätverket Kvinna Rättslös när förövaren är Polis" har 1877 kontakter på facebook. Det är ju ändå rätt många som tror på kvinnan.

Å andra sidan
  • Än så länge inget åtal, och en förundersökning som inte verkar gå framåt (kan iofs vara polisen som undviker att ta berättigade anklagelser mot Wetter på allvar).
  • Den som skrivit mest om fallet greps idag för hot mot tjänsteman (corruptio bloggaren)
  • Facebook-gruppen som jag tror Wetters ex driver känns inte helt sansad (t.ex. är en S*s*nn* B*ackm*n aktiv där, det verkar vara samma person som är dömd för förtal och som det finns en tråd om här: https://www.flashback.org/t595071p23
  • Wetters ex har (enligt henne själv) belagts med besöksförbud mot Wetter. Dock har inte han belagts med något besöksförbud mot henne, trots upprepade försök från hennes sida.

Själv vet jag inte vad jag ska tro.

Har man varit med ett tag i spelet så är detta fall inte alls särskilt krångligt. Det handlar om en kvinna som är uppenbart psykiskt sjuk och som inte klarade att ta ett nej. Istället för att få psykiatrisk vård för sin sjukdom hamnade hon i klorna hos en kvinnojour.

Och på den vägen är det. Har man sett sådana här fall tidigare så finns det inga konstigheter. Allt är glasklart.

Det är därför inte förvånande att den här kvinnan dömts till besöksförbud, att polismannen inte ens delgetts misstanke om brott medan denna kvinna är misstänkt för förtal och ofredande. Det riktigt tragiska i detta sammanhang är att "folk" lurats att tro på henne.

Jag kan väl ge dig ett tips: medan du kollade på tv och såg en "synnerligen sansad kvinna" satt jag och några väninnor och hånskrattade åt samma inslag. Något att tänka på.

SLUTSATS: Du har helt enkelt blivit borttrollad.
Senast redigerad av Mayito 2010-10-20 kl. 15:38.
Citera
2010-10-20, 15:34
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
anton1976 skrev
Vem eller vilka skulle skicka fb några förfrågningar?

Kanske polisen?

Jag vet inte om du följt tråden, men stämningen i tråden har tidvis varit rätt hetsig. Det har hela tiden kommit "avslöjanden" om Wetter. Det har varit otroligt svårt att sålla och bilda sig en vettig uppfattning om det material som kommit.
Citera
2010-10-20, 15:37
Medlem
Citat:
Kanske polisen?

Jag vet inte om du följt tråden, men stämningen i tråden har tidvis varit rätt hetsig. Det har hela tiden kommit "avslöjanden" om Wetter. Det har varit otroligt svårt att sålla och bilda sig en vettig uppfattning om det material som kommit.

Det enda vi egentligen vet är att; "In Sweden we never lie".
Citera
2010-10-20, 15:48
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Testa skrev
Det enda vi egentligen vet är att; "In Sweden we never lie".

Japp! Filmen med idioten Wetter är alltid värd att lägga upp i den här tråden med jämna mellanrum.

http://www.youtube.com/watch?v=du51TvQfENE
Citera
2010-10-20, 16:00
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
anton1976 skrev
Wetter har varit en skvallrande kärring som har golat ner olika poliser och polisaktioner och allting har nu kommit ut och sprids. Det spelar liksom ingen roll vad polis och åklagare gör nu. Hans skvaller är redan så pass spridd och dokument finns ute hos olika personer så snart vet alla allting. Ska ändå bli riktigt kul att följa det här och se hur många polisers huvud som kommer rulla alternativt gömmas i sanden som strutsar till vinden blåst över.

Jag läste på Vaken.se att det var Lars Wetters skvallrande om polisens hemliga bunker för vapen som var startsignalen för den senaste utvecklingen.
Citat:
"Artikel om polisens hemliga bunker för vapen är orsak till att www.corruptio.se stängdes. En av de som driver sajten är idag häktad, fler kan komma att bli det"
http://vaken.se/modules/newbb/viewto...post_id=165290
Citera
2010-10-20, 18:59
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Det är en cocktail av människor som inte är till för att stärka den psykiska hälsan precis. Vi får nu hoppas att alla tre döms till sluten rättspsykiatrisk vård för sina sjukdomar.

Gripen,MG och Wetter? Det är ju inte friskt att förfölja och hota en annan människa, eller hur?
Citera
2010-10-20, 22:52
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Har man varit med ett tag i spelet så är detta fall inte alls särskilt krångligt. Det handlar om en kvinna som är uppenbart psykiskt sjuk och som inte klarade att ta ett nej. Istället för att få psykiatrisk vård för sin sjukdom hamnade hon i klorna hos en kvinnojour.

Och på den vägen är det. Har man sett sådana här fall tidigare så finns det inga konstigheter. Allt är glasklart.

Det är därför inte förvånande att den här kvinnan dömts till besöksförbud, att polismannen inte ens delgetts misstanke om brott medan denna kvinna är misstänkt för förtal och ofredande. Det riktigt tragiska i detta sammanhang är att "folk" lurats att tro på henne.

Jag kan väl ge dig ett tips: medan du kollade på tv och såg en "synnerligen sansad kvinna" satt jag och några väninnor och hånskrattade åt samma inslag. Något att tänka på.

SLUTSATS: Du har helt enkelt blivit borttrollad.

Kan du kasta fram källan på kvinnans psykiska hälsa ?
Ditt svammel börjar lukta nu utan minsta källa
Källa på besöksförbudet , kan du ta fram detta ?
Sen visar du upp en fullständig kvinnofientlig sida , är du själv misshandlare och tycker kvinnor ska ha stryk och våldtas eller.
Men sluta ljug här inne om brottsoffret , din jävla pajas
Dom enda som hånskrattar är vi som ser dina infantila inlägg , män som hatar kvinnor , små löss , mindervärdeskomplex

Något stämmer inte bloggaren som vi talat om i tråden innan är anhållen , har det med
våldtäktsmannen och kvinnomisshandlaren Lws fylleskryt tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in