2011-01-23, 00:31
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Därför att ni sänker de trådar ni sitter och spekulerar i.
Krimforat är ett bra forum och i många av trådarna kommer
det fram saker som inte har varit uppe i andra medier.

Men om några foliehattar kapar trådar och envisas med att
köra på med vansinniga spekulationer och djävligt osäkra
källor tappar de flesta andra skribenterna intresset för
tråden och då blir det bara skit av allt.

Den här tråden och Kapten Klänningtråden är typexempel
på hur illa det går när foliehattar kapar en i övrigt intressant
tråd.

//Reimer

Ja men du har ju inte tillfört trådarna med något så vad har du att komma med.
Ser inte i en enda tråd att du tillför några fakta eller annat som för trådarna framåt
Är du verkligen rätt man att tala om för andra ?

Min källa är en bra källa och en säker källa det kan du ta och skriva upp med en gång!
Men i den här tråden är det inget släppt i den undersökningen fallet gäller
Och den dagen det kommer är du första man att ta del av den det garanterar jag dig
Men alla vet hur svårt det är att fälla poliser se bara stripp polisen och hans mobil med massa information i inget åtal
Får se om han ryker på den andra punkten

Den enda foliehatten jag ser här är du och en till som inte är kloka
Wetter är en gris det vet alla ska bara få han fälld och för eller senare gör han bort sig rejält även om han nästlar sig ur det här.
Så ta dina uttalande som den grisplit du förmodligen är och studsa vidare eller blev du kuggad`?

Mvh
Magoo
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-01-23 kl. 00:37.
Citera
2011-01-23, 09:30
Medlem
Citat:
Därför att ni sänker de trådar ni sitter och spekulerar i.
Krimforat är ett bra forum och i många av trådarna kommer
det fram saker som inte har varit uppe i andra medier.

Men om några foliehattar kapar trådar och envisas med att
köra på med vansinniga spekulationer och djävligt osäkra
källor tappar de flesta andra skribenterna intresset för
tråden och då blir det bara skit av allt.

Den här tråden och Kapten Klänningtråden är typexempel
på hur illa det går när foliehattar kapar en i övrigt intressant
tråd.

//Reimer

Utdrag ur GL-utredningen har just lyft fram saker som inte varit uppe i andra medier. En uppgift blev efter några månader central i en radiodokumentär.

LW-fallet har flera ggr tagits upp i media. Dock uteblir klara besked från polisen om huruvida en utredning genomförts och vilka resultat man kommit fram till. Att polisåklagare och internutredning handlagt fallet vet vi men inga klarläggande besked ges.

Ge gärna exempel på "vansinniga spekulationer." Du kan också i GL-tråden kommentera de faktapunkter som lagts fram.

Vi har nästan samtliga skrivit från början i båda trådarna. När skedde "kapningen" och hur gick den till?
Citera
2011-01-23, 09:36
Medlem
Citat:
Nu är vi fruktansvärt mycket off topic, men du får ett sista svar.
Jag avgör ingenting men kolla vilka som skriver i de trådar jag nämnt,
samma personer som i princip sitter och chattar om diverse galna teorier.

En foliehattstråd består av fyra eller några fler skribenter som i princip
bara sitter och bekräftar varandra.

//Reimer

Ge gärna exempel på "diverse galna teorier."
Citera
2011-01-26, 14:02
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Men ärligt Camdrea , tror du något kommer att hända med tanke
på de källor som presenteras i tråden?

//Reimer

Ja, jag tror det. De källor som finns är ju från polisen själv. Det finns ett mycket stort antal anmälningar på Wetter, som bara har stoppats. Det finns läkarintyg från akutbesök på sjukhus, dit polisen kört hans f d sambo. Det är möjligt att hon är "galen", men man får ju inte misshandla folk av det skälet. Dessutom är det fler kvinnor, som har anmält honom för olika saker.
Om du har missat det ska jag se om jag kan hitta listan över anmälningar och dessutom hans TV-intervju "i Sverige ljuger vi inte".

Mvh Camdrea
Citera
2011-01-26, 14:05
Medlem
Camdreas avatar
Här är listan på anmälningar: http://corruptio.blog.com/files/2010...enl%C3%B6f.pdf

/C
Citera
2011-01-26, 14:12
Medlem
Camdreas avatar
Och här kan man beundra hans charmanta sätt på jobbet: http://www.youtube.com/watch?v=du51TvQfENE

F ö tycker jag, att den här tråden skiljer sig avsevärt från Göran Lindberg-tråden som inte längre är en tråd utan en gigantisk garnhärva utan början eller slut.

Polisrapport: Vart har du tagit vägen???

/Camdrea
Senast redigerad av Camdrea 2011-01-26 kl. 14:15.
Citera
2011-01-26, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Och här kan man beundra hans charmanta sätt på jobbet: http://www.youtube.com/watch?v=du51TvQfENE

F ö tycker jag, att den här tråden skiljer sig avsevärt från Göran Lindberg-tråden som inte längre är en tråd utan en gigantisk garnhärva utan början eller slut.

Polisrapport: Vart har du tagit vägen???

/Camdrea

En gigantisk härva som är oändligt svår att nysta upp med det lilla som är känt. De båda fallen är intimt närbesläktade. Ett klarläggande kan komma att visa att de går in i varandra.
Citera
2011-01-26, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av artwood
En gigantisk härva som är oändligt svår att nysta upp med det lilla som är känt. De båda fallen är intimt närbesläktade. Ett klarläggande kan komma att visa att de går in i varandra.

Japp! En gigantisk härva som, enligt lördagskonferencieren Jonas Trolle innefattar endast en person. Den praktiserande sexualsadisten.
Citera
2011-01-26, 15:30
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Här är listan på anmälningar: http://corruptio.blog.com/files/2010...enl%C3%B6f.pdf

/C

Och alla är de från samma kvinna? Då är det frågan om varför Lars Wetter inte blir dömd?

Jag tror inte någon har problem med att föreställa sig att en polisman som Lars Wetter skulle kunna vara kvinnomisshandlare. Inte heller att det skulle kunna finnas en begränsad mörkläggning utförd av poliskollegor. Men när det gäller en konspiration där domare i domstolar vägrar ta upp fallet, trots tydliga bevis och där landets förra JM i ett sådant fall inte skulle reagera trots att han haft insyn som potentiellt målsägarbiträde är väldigt mycket att svälja bara för att någon bloggare säger att det förhåller sig så.

Om Lars Wetter har skickat mängder med SMS-hot till den f.d sambon, varför lyckas inte sambons juridiska ombud visa detta i en domstol. Och om domstolen mörklägger: varför skriker inte ombudet högt i pressen över detta?

Det låter helt enkelt som bullshit. Trots att denna tråd är lång innehåller den inget substantiellt som pekar på att teorien om mörkläggning skulle vara sann. Kvinnan kan mycket väl ha utsatts för misshandel, men i så fall talar allt för att bevisen helt enkelt inte räcker ens för rättegång.
Citera
2011-01-26, 17:13
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Och alla är de från samma kvinna? Då är det frågan om varför Lars Wetter inte blir dömd?

Jag tror inte någon har problem med att föreställa sig att en polisman som Lars Wetter skulle kunna vara kvinnomisshandlare. Inte heller att det skulle kunna finnas en begränsad mörkläggning utförd av poliskollegor. Men när det gäller en konspiration där domare i domstolar vägrar ta upp fallet, trots tydliga bevis och där landets förra JM i ett sådant fall inte skulle reagera trots att han haft insyn som potentiellt målsägarbiträde är väldigt mycket att svälja bara för att någon bloggare säger att det förhåller sig så.

Om Lars Wetter har skickat mängder med SMS-hot till den f.d sambon, varför lyckas inte sambons juridiska ombud visa detta i en domstol. Och om domstolen mörklägger: varför skriker inte ombudet högt i pressen över detta?

Det låter helt enkelt som bullshit. Trots att denna tråd är lång innehåller den inget substantiellt som pekar på att teorien om mörkläggning skulle vara sann. Kvinnan kan mycket väl ha utsatts för misshandel, men i så fall talar allt för att bevisen helt enkelt inte räcker ens för rättegång.

Har jag missat något? Dvs kommer alla "fakta" i den här tråden från Corruptio? /C
Citera
2011-01-26, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson

Internutredning och polisåklagare har hittills förhindrat en bredare utredning och ev. rättegång. Av hänsyn till den återkommande uppmärksamheten i media hade det varit enkelt för åklagare eller utredningsmän att, om så är fallet, en gång för alla förklara att bevis om våldtäkt och misshandel saknas eller är för svaga för att leda till rättegång. Även LW själv skulle vara betjänt av ett sådant klargörande.
Citera
2011-01-26, 18:01
Medlem
Reimers avatar
Citat:

/C

Visst men sammantaget och med corruptio och kvinnans anmälningar som enda källa
så är jag benägen att hålla med HvS resonemang.

//Reimer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in