2010-10-20, 14:59
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
anton1976 skrev
Kan rekommendera att ni läser Ratkos frus uppdateringar på facebook.
För några timmar sedan så hade polis och åklagare gjort en husrannsakning hemma hos Ratko. Tydligen hade Ratko haft en föraning och rensat hemmet från allt så de enda åklagaren fick med sig var dotterns dator, sonens playstation och en gammal fax

Imorgon ska Lars Wetters exsambo höras av polisen. Det kommer ta hus i helvete för de stackars poliserna.

Han hade innan gripandet skrivit på FB: Handlar det om LW och GL?

Citat:
Kl 21:26 igår skrev corruptio följande på sin FB:

"OJ!!!
Jag säger bara Ååååååfyyyyyfasiken asså )"

en timma senare:
"Nytt material... sprängstoff!"

Någon kanske blev orolig?
http://vaken.se/modules/newbb/viewto...C&type=&mode=0
Citera
2010-10-20, 15:06
Bannlyst
Tror inte att det är slumpen att åklagare nu tagit i med hårdhandskarna i det här ärendet. Det finns tre personer som nu antingen är gripna, väntar på åtal eller kallas på förhör som alla har kopplingar till Lars Wetter.
Ratko för att han skrivit om det på sin blogg och fått fram en massa saker som han tänkte publicera men inte hunnit ännu.
Ex-sambon som kallats till förhör imorgon
Frilansreporter Susanna Susell/Backman som gjorde sig vän med ex-sambon och varit drivande i ex-sambons förening offer där förövaren är polis. Hon hade en blogg där hon skrev om ex-sambon och hon bor själv i Rånäs utanför Norrtälje och kände väl till historien om Lars Wetter. Hon kommer också bli hörd eftersom hon känner Ratko sedan många år och skrivit om honom i olika bloggar och även blivit intervjuad i Radio P1 (eller någn annan kanal) där hon diskuterat Ratko.
Citera
2010-10-20, 15:10
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anton1976
Tror inte att det är slumpen att åklagare nu tagit i med hårdhandskarna i det här ärendet. Det finns tre personer som nu antingen är gripna, väntar på åtal eller kallas på förhör som alla har kopplingar till Lars Wetter.
Ratko för att han skrivit om det på sin blogg och fått fram en massa saker som han tänkte publicera men inte hunnit ännu.
Frilansreporter Susanna Susell/Backman som gjorde sig vän med ex-sambon och varit drivande i ex-sambons förening offer där förövaren är polis. Hon hade en blogg där hon skrev om ex-sambon och hon bor själv i Rånäs utanför Norrtälje och kände väl till historien om Lars Wetter. Hon kommer också bli hörd eftersom hon känner Ratko sedan många år och skrivit om honom i olika bloggar och även blivit intervjuad i Radio P1 (eller någn annan kanal) där hon diskuterat Ratko.

Jag har ju sagt detta hela tiden.

Till och med Ratko Zindovics kriminella polare anser att han är psykiskt sjuk. Susanna Backman har ju visat sig vara det bortom alla rimliga tvivel och var uppenbart redan tidigt i tråden att polismannens ex är svårt psykiskt sjuk.

Det är en cocktail av människor som inte är till för att stärka den psykiska hälsan precis. Vi får nu hoppas att alla tre döms till sluten rättspsykiatrisk vård för sina sjukdomar.
Citera
2010-10-20, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Jag har ju sagt detta hela tiden.

Till och med Ratko Zindovics kriminella polare anser att han är psykiskt sjuk. Susanna Backman har ju visat sig vara det bortom alla rimliga tvivel och var uppenbart redan tidigt i tråden att polismannens ex är svårt psykiskt sjuk.

Det är en cocktail av människor som inte är till för att stärka den psykiska hälsan precis. Vi får nu hoppas att alla tre döms till sluten rättspsykiatrisk vård för sina sjukdomar.

Lars Wetter kan inte vara helt frisk heller som gör en 14 årig på smällen. Nu har 14 åringen fyllt 15 och fött en son. Lars Wetter kan nu glädja sig åt att han har 6 barn med 6 olika mammor.
Citera
2010-10-20, 15:14
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anton1976
Lars Wetter kan inte vara helt frisk heller som gör en 14 årig på smällen. Nu har 14 åringen fyllt 15 och fött en son. Lars Wetter kan nu glädja sig åt att han har 6 barn med 6 olika mammor.

Aha, du tillhör alltså denna församling av människor med svåra problem. Det är tragiskt.
Citera
2010-10-20, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Japp. Han bodde i Landskrona.

Detta står bland kommentarerna på infowars.se:

Men varför har dom fört vederbörande till Jönköping?
Citera
2010-10-20, 15:16
Bannlyst
Wetter har varit en skvallrande kärring som har golat ner olika poliser och polisaktioner och allting har nu kommit ut och sprids. Det spelar liksom ingen roll vad polis och åklagare gör nu. Hans skvaller är redan så pass spridd och dokument finns ute hos olika personer så snart vet alla allting. Ska ändå bli riktigt kul att följa det här och se hur många polisers huvud som kommer rulla alternativt gömmas i sanden som strutsar till vinden blåst över.
Citera
2010-10-20, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Aha, du tillhör alltså denna församling av människor med svåra problem. Det är tragiskt.

Tycker du att det är helt friskt att göra en 14 åring med barn? Du tycker inte att han skulle ha använt kondom åtminstone? En 14 åring är själv ett barn i alla fall i vår kultur.
Citera
2010-10-20, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Menar du Monica Grundmark?

Knappast. M. tänker nog snarare på Wetters "älskarinna".

Jag blir inte riktigt klok på det här fallet.

Å ena sidan
  • Många olika personer som anmält Wetter
  • Wetters ex har framträtt och verkat synnerligen sansad i TV4, SVT:s aktuellt, Fria nyheter ...
  • Rikspolischefen Bengt Svensson har sagt i TV att fallet är öppet.
  • Bodström som målsägarbiträde (smäller ju inte så högt förstås, men ändå något).
  • Facebook gruppen "Riksnätverket Kvinna Rättslös när förövaren är Polis" har 1877 kontakter på facebook. Det är ju ändå rätt många som tror på kvinnan.

Å andra sidan
  • Än så länge inget åtal, och en förundersökning som inte verkar gå framåt (kan iofs vara polisen som undviker att ta berättigade anklagelser mot Wetter på allvar).
  • Den som skrivit mest om fallet greps idag för hot mot tjänsteman (corruptio bloggaren)
  • Facebook-gruppen som jag tror Wetters ex driver känns inte helt sansad (t.ex. är en S*s*nn* B*ackm*n aktiv där, det verkar vara samma person som är dömd för förtal och som det finns en tråd om här: https://www.flashback.org/t595071p23
  • Wetters ex har (enligt henne själv) belagts med besöksförbud mot Wetter. Dock har inte han belagts med något besöksförbud mot henne, trots upprepade försök från hennes sida.

Själv vet jag inte vad jag ska tro.
Citera
2010-10-20, 15:18
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
anton1976 skrev

Intressant! Undra om Flashback fått några förfrågningar angående denna tråd?
Citera
2010-10-20, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacobe
Knappast. M. tänker nog snarare på Wetters "älskarinna".

Jag blir inte riktigt klok på det här fallet.

Å ena sidan
  • Många olika personer som anmält Wetter
  • Wetters ex har framträtt och verkat synnerligen sansad i TV4, SVT:s aktuellt, Fria nyheter ...
  • Rikspolischefen Bengt Svensson har sagt i TV att fallet är öppet.
  • Bodström som målsägarbiträde (smäller ju inte så högt förstås, men ändå något).
  • Facebook gruppen "Riksnätverket Kvinna Rättslös när förövaren är Polis" har 1877 kontakter på facebook. Det är ju ändå rätt många som tror på kvinnan.

Å andra sidan
  • Än så länge inget åtal, och en förundersökning som inte verkar gå framåt (kan iofs vara polisen som undviker att ta berättigade anklagelser mot Wetter på allvar).
  • Den som skrivit mest om fallet greps idag för hot mot tjänsteman (corruptio bloggaren)
  • Facebook-gruppen som jag tror Wetters ex driver känns inte helt sansad (t.ex. är en S*s*nn* B*ackm*n aktiv där, det verkar vara samma person som är dömd för förtal och som det finns en tråd om här: https://www.flashback.org/t595071p23
  • Wetters ex har (enligt henne själv) belagts med besöksförbud mot Wetter. Dock har inte han belagts med något besöksförbud mot henne, trots upprepade försök från hennes sida.

Själv vet jag inte vad jag ska tro.

Allting är helsnurrigt. Jag fattar heller ingenting. Det verkar vara en salig blandning av allt möjligt.
Citera
2010-10-20, 15:24
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Testa skrev
Men varför har dom fört vederbörande till Jönköping?

Jag hittade ett annat inlägg på Vaken.se Det måste vara Jönköping han är förd till.
Citat:
Jag har kontakt med via chat med vad som ska vara hans fru. De har inte hört någonting. Både Expressen och Aftonbladet ska vara informerade.

Även ringt till Landskrona polisen som inget visste till slut tillsagd kontakta Jönköpingspolisen

Hon ska även ha fått ett telefonnummer till någon åklagre (nr 0105626000) av en Polis kvinna i jönköping.

Det är allt jag vet.

Jag vet inte vem nummret är till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in