2010-03-12, 13:21
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artwood
Vem är poliskollegan som kontaktat terapeuten och även vittnat till Wetters fördel?
I en bloggkommentar påstods det vara AG.

Wetters påstående att han befunnit sig utomlands då sms:en skickats (ett mycket stort antal) är faktiskt en klassiker.
Olof Johansson sa detsamma i TV när han anklagades för att ha deltagit i den berömda Luciafesten under bordellaffären. Det är inte alltför svårt att ordna flygbiljetter och reseräkningar med rätta kontakter och uppbackning. En rätt välkänd metod för att dölja sina förehavanden.

Var detta tänkt att höja din egen trovärdighet? Vi alla vet vem den troliga förövaren i det här fallet är.
Citera
2010-03-12, 14:30
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Du menar alltså att hon är oskyldigt dömd till besöksförbud och att hon lika oskyldigt delgivits misstanke om brott för förtal och ofredande och med stor sannolikhet snart lika oskyldigt åtalas för samma brott?

Förklara den biten först. Bevisbördan ligger helt på dig.

Först när du gjort detta kan vi diskutera varför det produceras så många värdelösa läkarintyg i vårt land under ett normalt år. Men först ska du förklara dig.
Lägg inte ord i min mun nu! Så här var ditt uttalade och min fråga på det:

Jag ställer alltså en ganska enkel fråga om vad du menar med att hon är sin egen förövare. Syftar du endast på sms:en? Eller menar du också att hon tillfogat sig själv skadorna hon hade när hon kom in på akuten? Den frågan borde inte vara så svår att svara på.

Sen frågar jag om den gravida femtonåringen också är sin egen förövare. Det är också intressant vad du har att säga om den saken. Av frågan så framgår väl att jag är mindre benägen att tro att alla anmälningarna är obefogade eller utslag av galenskap om de kommer från flera olika personer. Rent teoretiskt kan man tänka sig att någon har en extrem otur eller är utsatt för en konspiration, men vad är sannolikheten?

Din strategi verkar vara att flytta fokus till och misskreditera den kvinna som står för många anmälningarna. Jag vet inget om henne mer än vad som står i tråden. Jag vet inget om bakgrunden till hennes besöksförbud. Det är du som läser in att jag påstår något om det, vilket jag aldrig gjort! Så, någon bevisbörda accepteras inte!

EDIT: Trådens topic är alltså Wetter.
Citera
2010-03-12, 14:32
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Mayito skrev
1) Åker in "medvetslös och blodig" till sjukhus varpå polisen lägger ner utredningen, sätter besöksförbud på kvinnan och delger henne misstanke om brott.

2) Hon påstår att hon varit sambo med polismannen. Världens enklaste uppgift att kontrollera.

3) Hon ansöker om besöksförbud - 27 gånger - och missar att hon själv åkt på det.

4) Hon byter kontantkort till mobilen ofta och har därmed bevisligen hanterat minst ett flertal kontantkort. Hon hävdar sedan att det är polismannen som skickat hundratals hot- och porrsms till henne.

5) Hon söker skydd hos kvinnojourer trots att hon åkt på besöksförbud och delgetts misstanke om brott.

6) Hon försitter inte ett tillfälle att "tala ut" i medierna.

Bevisen är - glasklara. Ingenting mer behövs. Kvinnan klarar uppenbarligen inte att se sig själv i den stora stygga världen.

Det är väl lite lättvindigt att förklara någon psykiskt sjuk på grund av de här punkterna?

Citat:
Mayito skrev
Åker in "medvetslös och blodig" till sjukhus varpå polisen lägger ner utredningen, sätter besöksförbud på kvinnan och delger henne misstanke om brott.

Det var Wetter som anmälde henne och som ansökte om besöksförbud. Det kanske är han som är psykiskt sjuk?

Citat:
Mayito skrev
Jag syftade på att ni inte kan dra politiska slutsatser av det Bengt Svensson kläckte ur sig i ett debattprogram. Däremot är kvinnans entourage politiskt rakt igenom. Den här kvinnan uppger att hon liksom inte kan fatta hur den här polismannen hela tiden kunde få reda på hennes nya nummer trots att hon ständigt bytte kontantkort. Det hon säger där är att hon själv skickat dessa sms. Om man som "kvinnostödjare" inte hör detta så kan man utgå från att stödet enbart handlar om - politik. För någon äkta humanism går ju inte att skönja.

Det är bara ett antagande från din sida.

Det hon säger i intervjun är:
Citat:
Norrtälje tidning skrev
Hon säger att hon har fått byta skyddat boende fyra gånger sedan han har hittat henne och att hon har bytt telefonnummer flera gånger men att han alltid får tag i hennes nya nummer. Hon visar mängder med hotfulla sms med bilder på unga kvinnor som utsätts för grova sexövergrepp som hon har fått till sin mobil

Hur kommer det att du så energiskt engagerar dig i denna typen av fall. Har du varit med om något liknande själv?
Citera
2010-03-12, 14:38
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det är väl lite lättvindigt att förklara någon psykiskt sjuk på grund av de här punkterna?

Det var Wetter som anmälde henne och som ansökte om besöksförbud. Det kanske är han som är psykiskt sjuk?

Det är bara ett antagande från din sida.

Det hon säger i intervjun är:

Hur kommer det att du så energiskt engagerar dig i denna typen av fall. Har du varit med om något liknande själv?

Allt fler börjar begripa hur det ligger till. Det är osmakligt att tro på en människa som så uppenbart lever i en fantasivärld. Psykvård är betydligt mer humant.

Polismannen fick igenom sin ansökan om besöksförbud - på första försöket. Detta borde föranleda att du hajar till. Det som utmärker en rättshaverist är att ständigt klaga men aldrig få rätt.

Orsaken till att jag "avslöjar" det här är helt enkelt för att jag sett det så många gånger. Det vimlar av den här typen av kvinnor vid landets kvinnojourer. Det är egentligen inget särskilt med det här fallet. Möjligtvis att Gudrun Schyman satt sin heder i pant för den här kvinnan men det kommer Gudrun Schyman att få äta upp.
Citera
2010-03-12, 14:52
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Lägg inte ord i min mun nu! Så här var ditt uttalade och min fråga på det:

Jag ställer alltså en ganska enkel fråga om vad du menar med att hon är sin egen förövare. Syftar du endast på sms:en? Eller menar du också att hon tillfogat sig själv skadorna hon hade när hon kom in på akuten? Den frågan borde inte vara så svår att svara på.

Sen frågar jag om den gravida femtonåringen också är sin egen förövare. Det är också intressant vad du har att säga om den saken. Av frågan så framgår väl att jag är mindre benägen att tro att alla anmälningarna är obefogade eller utslag av galenskap om de kommer från flera olika personer. Rent teoretiskt kan man tänka sig att någon har en extrem otur eller är utsatt för en konspiration, men vad är sannolikheten?

Din strategi verkar vara att flytta fokus till och misskreditera den kvinna som står för många anmälningarna. Jag vet inget om henne mer än vad som står i tråden. Jag vet inget om bakgrunden till hennes besöksförbud. Det är du som läser in att jag påstår något om det, vilket jag aldrig gjort! Så, någon bevisbörda accepteras inte!

EDIT: Trådens topic är alltså Wetter.

Trådens topic är - alltså - den här polismannen. Och nu är det så att en vit svensk medelålders kvinna som troligtvis skulle kunna ha varit du har dömts till besöksförbud och dessutom är hon delgiven misstanke om brott mot den här polismannen - som alltså är trådens topic. Jobbigt att hantera verkligheten eller? Det är alltså inte jag som gjort allt detta mot kvinnan utan polisen. Har du klagomål så vänd dig dit.

Ska vi ta det där igen. Kvinnan har alltså dömts till besöksförbud och har delgivits misstanke om brott. Detta har inte hänt den här polismannen. Han misstänks alltså inte alls för brott. Det är bara några troll i den här tråden som vill att det ska vara så. Att i det läget påstå att den här kvinnan är sin egen förövare är väl - det logiska. Eller hur? Det är ju uppenbarligen hon själv som gör sig mest illa. Hon kanske syr in sig på kåken av bara farten eller mer troligt - får in sig själv på rättspsyk.

Har du sett läkarintyget? Var hon skadad överhuvudtaget? Vilka skador hade hon? Vad sa läkarna? Har polisen låtit fler läkare bedöma det som nu fanns att bedöma? Du vet inte ett skit, eller hur? Då kan du heller inte utgå från att detta visar att polismannen gjort kvinnan illa. Däremot kan man anta att färden till Sös inverkat menligt på kvinnans trovärdighet eftersom hon belagts med besöksförbud och delgetts misstanke om brott. Ser du liksom inte logiken i detta?
Citera
2010-03-12, 16:03
Medlem
Camdreas avatar
"[quote=Mayito]1) Åker in "medvetslös och blodig" till sjukhus varpå polisen lägger ner utredningen, sätter besöksförbud på kvinnan och delger henne misstanke om brott.

2) Hon påstår att hon varit sambo med polismannen. Världens enklaste uppgift att kontrollera.

3) Hon ansöker om besöksförbud - 27 gånger - och missar att hon själv åkt på det.

4) Hon byter kontantkort till mobilen ofta och har därmed bevisligen hanterat minst ett flertal kontantkort. Hon hävdar sedan att det är polismannen som skickat hundratals hot- och porrsms till henne.

5) Hon söker skydd hos kvinnojourer trots att hon åkt på besöksförbud och delgetts misstanke om brott.

Bevisen är - glasklara. Ingenting mer behövs. Kvinnan klarar uppenbarligen inte att se sig själv i den stora stygga världen."

Har svårt att förstå att ovanstående skulle vara tecken på psykisk sjukdom. Att uppsöka sjukhus om man är illa skadad t ex verkar vara ett mycket friskt beteende. F ö tyder det för mig mera på en desperat människa.

Men du kan väl förklara hur du har tänkt och vilken psykiatrisk diagnos som skulle gälla. Jag har inte kompetens nog att komma fram till någon sådan.
Citera
2010-03-13, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
1) Åker in "medvetslös och blodig" till sjukhus varpå polisen lägger ner utredningen, sätter besöksförbud på kvinnan och delger henne misstanke om brott.

Bevisen är - glasklara. Ingenting mer behövs. Kvinnan klarar uppenbarligen inte att se sig själv i den stora stygga världen.

Jag syftade på att ni inte kan dra politiska slutsatser av det Bengt Svensson kläckte ur sig i ett debattprogram. Däremot är kvinnans entourage politiskt rakt igenom. Den här kvinnan uppger att hon liksom inte kan fatta hur den här polismannen hela tiden kunde få reda på hennes nya nummer trots att hon ständigt bytte kontantkort. Det hon säger där är att hon själv skickat dessa sms. Om man som "kvinnostödjare" inte hör detta så kan man utgå från att stödet enbart handlar om - politik. För någon äkta humanism går ju inte att skönja.

Hur vet du att hon byter kontaktkort ofta?
När polisen ringer upp nummret som sms:n kommer ifrån svarar en man som säger sig inte känna till något, men hn gör bort sig i det förhör den kvinnliga utredaren har med mannen, jag ska komma till det senare. Om nu kvinnan skickat sms:n tillsig själv, hur kan det då komma sig att det är MMS med bilder tagna inne på från polisen? Men det finns väl en bra förklaring från Mayito på det med. Fatta nu att jag sitter med bra insyn och praktarslet Wetter ska sättas dit och det nu
Citera
2010-03-13, 10:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cykelram
Hur vet du att hon byter kontaktkort ofta?
När polisen ringer upp nummret som sms:n kommer ifrån svarar en man som säger sig inte känna till något, men hn gör bort sig i det förhör den kvinnliga utredaren har med mannen, jag ska komma till det senare. Om nu kvinnan skickat sms:n tillsig själv, hur kan det då komma sig att det är MMS med bilder tagna inne på från polisen? Men det finns väl en bra förklaring från Mayito på det med. Fatta nu att jag sitter med bra insyn och praktarslet Wetter ska sättas dit och det nu
Kan vi försöka få fram mera om den våldtäkten som Wetter anmäldes för tidigare? Han har har ju defacto gjort sig skyldig till intrång i register som ha inte får gå in i, han har begått tjänstefel med sitt tjänstevapen, samma vapen som han anklagas ha hotat kvinnan med.
Citera
2010-03-13, 11:26
Medlem
micro113s avatar
Döms till besöksförbud??

Är kvinnan dömd till besöksförbud. Jag har faktiskt inte hört talas om det förfarandet -- hur går det till?

När jag begärt besöksförbud har det utfärdats ett besöksförbud mot personen som utgjorde ett hot -- det innebar inte att den personen hann sätta sitt hot i verket, utan förbudet utfärdades för att förhindra att så skedde -- alltså hade inget brott realiserats och ingen dom krävdes eller föll för själva utfärdandet av besöksförbudet.

I de fall personen bröt mot besöksförbudet innebar det dock en brottslig handling - vilket bland annat gjorde det enklare för polisen att agera mot personen.

Såvitt jag vet är åklagare och inte domstol som utfärdar besöksförbuden.

Vilket innebär att är man kompis med åklagaren är det självklart lättare att få ett besöksförbud utfärdat och att slippa få ett utfärdat mot sig själv -- om myndighet och åklagare anklagas för att skydda LW är det alltså sannolikt ett sådant scenario man får spekulera i -- och man kan inte tillskriva kvinnan brottsliga handlingar eller brottsligt beteende enbart utifrån ett utfärdat besöksförbud.
Citera
2010-03-13, 11:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Mayito skrev

Hur kollar man enkelt om någon varit sambo? Att de sammanbott i praktiken behöver ju inte vara detsamma som att de varit skrivna på samma adress. Jag vet flertalet som just sammanbor i praktiken men inte på pappret.

Vari ligger felaktigheten eller brottet i att man uppsöker Kvinnojour trots att man är ålagd besöksförbud? Jag förstår inte din logik där för två öre faktiskt. Kvinnojour uppsöker man för att man är rädd och hotad -- och det anger väl att hon är rädd för att / eller att han har/ han söker upp henne, inte tvärtom -- och då mig veterligen inte en pappersbit till stor hjälp, oavsett vems namn den är utfärdad på.

Om jag ansåg att myndigheterna som har till uppgift att skydda mig, istället skyddade min förövare, så skulle jag också ta varje chans att tala ut i media -- på vilket sätt motsäger det att hon varit utsatt?
Citera
2010-03-13, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Döms till besöksförbud??

Är kvinnan dömd till besöksförbud. Jag har faktiskt inte hört talas om det förfarandet -- hur går det till?

När jag begärt besöksförbud har det utfärdats ett besöksförbud mot personen som utgjorde ett hot -- det innebar inte att den personen hann sätta sitt hot i verket, utan förbudet utfärdades för att förhindra att så skedde -- alltså hade inget brott realiserats och ingen dom krävdes eller föll för själva utfärdandet av besöksförbudet.

I de fall personen bröt mot besöksförbudet innebar det dock en brottslig handling - vilket bland annat gjorde det enklare för polisen att agera mot personen.

Såvitt jag vet är åklagare och inte domstol som utfärdar besöksförbuden.

Vilket innebär att är man kompis med åklagaren är det självklart lättare att få ett besöksförbud utfärdat och att slippa få ett utfärdat mot sig själv -- om myndighet och åklagare anklagas för att skydda LW är det alltså sannolikt ett sådant scenario man får spekulera i -- och man kan inte tillskriva kvinnan brottsliga handlingar eller brottsligt beteende enbart utifrån ett utfärdat besöksförbud.

Det är åklagare som utfärdar besöksförbud, men beslutet går att överklaga först till tingsrätt, därefter kan man begära om prövningstillstånd hos hovrätten. Detta har skett av kvinnan i det här fallet men domstolarna anser inte att det föreligger någon grund för att utfärda ett besöksförbud för mannen.
Citera
2010-03-13, 18:33
Medlem
"Besöksförbudet i sig behöver inte säga något om helhetsbilden". Ett klokt påpekande av Mayito.

Påpekandet från micro113 att det självklart är lättare för en polis att få besöksförbud utfärdat och på samma sätt lättare att slippa få ett sådant utfärdat mot sig själv är högst relevant. I egenskap av polisman med kollegial relation med åklagare har han lyckats hantera denna situation till sin fördel. Hans yrkesroll har hela tiden hjälpt honom att undkomma de anklagelser som riktats mot honom.

De allra flesta män kommer aldrig i närheten av att misstänkas eller anklagas för våld mot kvinnor. Här har vi en man som anmälts för våldtäkt -95, påstås ha misshandlat flera kvinnor han haft en relation med, sägs ha gjort en 15-årig flicka gravid och de senaste åren dragit på sig en uppsjö av anmälningar från fd älskarinna där han även anmälts för hot mot personal och föreståndare på den kvinnojour kvinnan tagit sin tillflykt till.
Allt talar för att detta är en våldsam man med abnormt avvikande beteende från män i allmänhet. Han har hittills klarat sig undan då han varit polis.
Senast redigerad av artwood 2010-03-13 kl. 19:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in