2010-03-08, 10:21
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
På bordet framför henne ligger kvällstidningarna och basunerar ut det senaste om förre polischefen Göran Lindberg som misstänks för grova sexbrott. Hon säger sig se mängder av likheter mellan polischefen och hennes dåvarande pojkvän.
– Den här polischefen framställs som otroligt drivande, nästan besatt i kvinnofrågor. Min ex-sambo var precis likadan. Han har också levt ett dubbelliv, säger hon.
– Det var mycket sexuellt våld. Det började gosigt och sedan slog det över totalt. Jag blev skräckslagen. Efteråt började han gråta och bad om ursäkt, säger hon.
http://www.norrteljetidning.se/nyhet...iklar/id/14927

Nån som vet om polisen i fråga funnits i kretsen runt Göran Lindberg?
Citera
2010-03-08, 10:33
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Deckardrottningen skrev

Lars Wetter, avhandlats i Lindbergtråden
Citera
2010-03-08, 10:34
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen

Men snälla kära rara nån då...

Den enda relevanta frågan här borde väl vara vem den här kvinnan är? Det är en otroligt enkel polisiär uppgift att kolla om två personer varit sambos eller inte. Om det visar sig att de inte ens varit sambos så förstår man precis varför det står så här i artikeln:

"...i somras fick hon besökförbud mot honom".

Du vet vad detta betyder va? Det enda som hänt är att det gått dåligt för den här kvinnan. Av erfarenhet kan jag säga att det krävs enormt mycket för att det ska gå så här. Måste ha varit den sämsta exemplet någonsin om du vill hävda en manlig konspiration.

Så här på självaste kvinnodagen kan du väl tänka efter ett varv till...
Citera
2010-03-08, 10:35
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Lars Wetter, avhandlats i Lindbergtråden

Vänta nu, är detta fallet med Lars Wetter? Ja, då är det väl uppenbart att mina vilda chansningar i Göran Lindberg-tråden angående detta fall var iskalla verklighetsbeskrivningar.

Jag saknar ord. Vi har här att göra med en fullständigt galen kvinna vilket borde vara helt uppenbart.

Skärpning för fan!
Citera
2010-03-08, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Jag saknar ord. Vi har här att göra med en fullständigt galen kvinna vilket borde vara helt uppenbart.

Att en värnlös kvinna - enligt artikeln - fått över 400 sms med grova sexanspelningar från en pervers polis gör ju knappast kvinnan galen.
Citera
2010-03-08, 10:59
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Att en värnlös kvinna - enligt artikeln - fått över 400 sms med grova sexanspelningar från en pervers polis gör ju knappast kvinnan galen.

Nu spårar du ur fullständigt. Detta är en fullständigt galen kvinna som hanteras därefter.

Det är det enda du kan läsa ut av de där två artiklarna. Hennes uppgifter om sina nummerbyten, att han hittar hennes nummer ändå och smsandet saknar all trovärdighet. Det är vad det betyder.

Det torde vara glasklart.
Citera
2010-03-08, 11:02
Medlem
Mayitos avatar
Det vi har att göra med här är kort och gott en kvinna som inte kan ta ett - nej.
Citera
2010-03-08, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Det vi har att göra med här är kort och gott en kvinna som inte kan ta ett - nej.

Enligt vad som står om LW i tråden om Lindberg så verkar det ju som om LW har blivit anmäld av flera olika kvinnor från 1995 och framåt.

Citat:
Lars wetter har också i åratal brutalt misshandlat sina egna kvinnor i hemmet den siste anmälde men han skyddas av Polisledningen.Han har gjort en 15 årig kvinna gravid …Polisen gör inget….Han var anmäld för våldtäkt redan 95 inget hände ,det lades ned

Det får väl anses vara besvärande. En galen kvinna kan väl alla råka på. Men flera? Och 15 år gamla galna gravida kvinnor dessutom?
Citera
2010-03-08, 11:26
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Enligt vad som står om LW i tråden om Lindberg så verkar det ju som om LW har blivit anmäld av flera olika kvinnor från 1995 och framåt.

Det får väl anses vara besvärande. En galen kvinna kan väl alla råka på. Men flera? Och 15 år gamla galna gravida kvinnor dessutom?

Ha, ha, ha!

Ursäkta, men er trovärdighet har fått sig en rejäl knäck. Jag satt i Göran Lindberg-tråden och gissade vilt om hur det egentligen såg ut i det här fallet. Det enda jag hade att gå på var anmälningsförfarandet och så mina erfarenheter av hur det brukar se ut.

Nu vet vi mer. För nu vet vi att denna kvinna dömts till besöksförbud. Hur tolkar du detta? Att vi bevittnar Sveriges värsta rättsövergrepp?

Allt detta gör att jag på goda grunder ställer mig oerhört kritisk till precis allt vad ni skriver. Ger er för fan. Ni har spårat ur fullständigt och gör er bara till åtlöje.
Citera
2010-03-08, 11:39
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Mayito skrev

Ha, ha, ha!

Ursäkta, men er trovärdighet har fått sig en rejäl knäck. Jag satt i Göran Lindberg-tråden och gissade vilt om hur det egentligen såg ut i det här fallet. Det enda jag hade att gå på var anmälningsförfarandet och så mina erfarenheter av hur det brukar se ut.

Nu vet vi mer. För nu vet vi att denna kvinna dömts till besöksförbud. Hur tolkar du detta? Att vi bevittnar Sveriges värsta rättsövergrepp?

Allt detta gör att jag på goda grunder ställer mig oerhört kritisk till precis allt vad ni skriver. Ger er för fan. Ni har spårat ur fullständigt och gör er bara till åtlöje.

Okay! Men nu är det ju så att åklagaren tagit upp fallet på nytt, av någon anledning.
Du har väl inget facit. Detta är bara ett av alla sexualbrottfall som slutat med att ord står mot ord. När polisen är inblandad i ord mot ord fall, så visar all erfarenhet att ordningsmaktens ord väger tyngst.
Citera
2010-03-08, 11:40
Medlem
Tänk på följande. I den här tråden, precis som i många andra trådar i Aktuella brott och kriminalfall och ute i vårt samhälle, så kommer det alltid att finnas ett antal personer som kommer att hävda att gärningsmannen/gärningsmännen alltjämt är oskyldiga till de brott som de anmälts/åtalats/dömts för. Det spelar ingen roll vilka bevis som läggs fram. Inte ens ett erkännande eller en videoinspelning som avslöjar gärningsmannen/gärningsmännen skulle få dem att ändra åsikt. Ställ er istället frågan vilka dessa personer är och varför de så ihärdigt vill framhäva kriminella personers oskuld.
Citera
2010-03-08, 11:43
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Hejsan Mayito, är du på hugget idag. Åklagaren kanske är FB läsare och därför beslutat ta upp fallet igen.

Alltså, om du läser igen så står det att den här galningen var med i en tv-studio där rikspolischefen Bengt Svensson också var med och då sa han att hennes fall var "öppet" igen. Det är ju inte så jävla svårt att räkna ut att Bengt Svensson inte hade en jävla aning om vad detta fall handlar om. Men vad skulle han säga i det läget?

Fine.

Nu har en åklagare börjat sätta sig in i fallet. Om du läser ordentligt så ska utredningen FÖRST avgöra om det BEGÅTTS ETT BROTT ALLS innan något annat händer. Således finns ingen misstänkt. Polismannen jobbar kvar som vanligt. I övrigt händer ingenting.

Nu så. Du och jag ska nu ägna oss åt en liten gissningstävling. Hur tror du att detta slutar?
Senast redigerad av Mayito 2010-03-08 kl. 11:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in