Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
1) Den stinker? Anser du då att det finns vissa ämnen vi INTE ska kunna diskutera, eller vissa områden vi INTE ska bedriva forskning inom? Och gör du nte själv det som du anklagar mig för att göra under punkt 2? Du vägrar titta på det som är skrivet, vägrar ta del av texterna vi länkar till. Vad är du så rädd för? Varför blockerar du dig? Du behöver inte ändra åsikt, men du kan i alla fall göra det som du anklagar MIG för att INTE göra - dvs. ta del av materialet som dina meningsmotståndare håller fram?
2) Vari ligger det "extrema"? Och jag läser ju för tusan de texter som ni länkar till, citerar den, och ger min tankar angående den. Och hur bedriver DU diskussion då? Om du har en ståndpunkt, argumenterar du INTE utifrån de fakta som ligger till grund för din åsikt i frågan?
Och nu vill jag gärna veta: Exakt VAD bortser jag ifrån? Ge mig DIN fakta - den som stöder DIN tes, och jag lovar att gå genom dessa fakta och diskutera dem.
3) Men kära nån. Svarta ÄR människor. Det behövs ingen mur runt Afrika. Vi behöver inte utrota någon alls. Jag vill INTE ha invandring till Sverige från icke-vita länder, och det av skäl som borde vara uppenbara för alla som INTE gillar ökad brottslighet, otrygghet och försämrad välfärd, samt etniska konflikter inom sitt lands gränser.
Men i grunden handlar diskussionen om huruvida det FINNS markanta skillnader i IQ och beteende mellan svarta och vita, och om den socioekonomiska förklaringen är stark nog att förklara dessa skillnader.
1) Inte alls, det var inte speciellt riktat till dig eller någon särskild person. men jag har läst igenom ett antal sidor och även du måste väl se de intetsägande inläggen som tävlar om vem som kan komma på flest nedsättande synonymer om svarta etc.?
Jag vägrar inte alls, jag har tagit del av flera, jag känner till vissa sedan tidigare också. Vad jag inte delar är vissas åsikt att skillnaderna absolut inte kan ha med socioekonomiska aspekter att göra, att IQ-tester egentligen inte säger ett skit, att dessa IQ-tester är utvecklade av främst vita i industrialiserade länder och således passar "vårt" sätt att tänka medan det inte behövcer vara samma sak för en afrikan.
2) Det ligger i din syn på svarta, eller "raser" överlag eller vad du nu vill kalla det. Du har så vitt jag sett inte länkat en endaste gång till något som motsäger dina åsikter i frågan, det är tydligt att du inte diskuterar frågan, du gör desperat allt för att
bevisa att du har rätt, däri ligger din extremism.
3) Ok, jag frågade bara. Dina uppenbara skäl ger jag dock inte mycket för.