2010-03-22, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psyjunta
Socio-fucking-ekonomi...
Hur förklarar du det faktumet att West Virginia i USA hade och har en av dem lägsta kriminalstatistiken[1] medan den också var en av de fattigaste delstaterna[2] i hela landet? Hur kommer det sig? Hur löd den socioekonomiska förklaringen? Ju högre fattigdom, ju fler brott?

En annan intressant fakta är att vita utgjorde 95% av delstatens demografi, medan svarta för drygt 3%, år 2000[3]. Utöver det, nära 35% av fångarna i fängelserna var negrer, år 2003, fastän de bara står för 3,2% av West Virginias totala population[4]. En tydlig överrepresentation.

Bortförklaringar, någon?

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_the_United_States
[2] http://en.wikipedia.org/wiki/States_of_the_United_States_of_America_by_income
[3] http://factfinder.census.gov/servlet/SAFFFacts?_event=Search&_lang=en&_sse=on&geo_id=04 000US54&_state=04000US54
[4] http://www.hrw.org/legacy/backgrounder/usa/incarceration/
2010-03-22, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Bara se på en sån som varnagel som postar youtube-länkar (!) för att stöda sina hatiska resonemang om "negern". Hallå liksom...

Sildringar från den negroida och övriga icke-vita verkligheten ger mycket gott stöd för mina påståenden. Vad har ni? Personangrepp, tramsande och spammande?

Citat:
Tror du förresten det finns nåt från Förintelsen på youtube måhända, för att väga upp lite?

Nej det var just det. Trots att det skall vara "världens mest dokumenterade händelse och folkmord" så är det väldigt ont om foton och ännu ovanligare är det med filmer. Detta trots att det finns ofantliga mängder filmmaterial från tiden.

Citat:
En fråga har jag dock. Vart vill du komma med det här? Ska vi sluta kalla svarta för människor? IQ-tester på invandrande afrikaner?

Varför tillåta invandring av afrikaner överhuvudtaget? På vilket sätt är invandring av negrer bra för vita människor?

Citat:
Bygga murar runt hela kontinenten Afrika?

Ja, varför inte?

Citat:
Utrota dem?

Det skulle knappast vara någon större förlust för mänskligheten, livet på jorden och skapelsen om negrer likt de stora dinosaurierna helt och hållet försvann från jorden. Om valet står mellan våra egna folks överlevnad och främmande rasers överlevnad så är valet också ganska självklart. Vad väljer du själv? Att låta vita gå under och förintas så att negrerna kan frodas?
2010-03-22, 17:09
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanWilder

1) Det står fortfarande inget om HUR mycket de här typerna av brott har ökat/sjunkt, inte heller något om under hur lång tid mätningarna har gjorts. Kritiskt granskande av fakta, och då framförallt statistik är viktigt, framförallt när faktan och statistiken har sitt ursprung i 5 minuters Googlande.

2) Länken som visar upp den här faktan innehåller ingen statistik eller citat, och handlar dessutom om övergrepp som skett av anställda på dagis, skolor och liknande. Det är ett brott som ”den vita rasen” inte är särskilt främmande för, eller hur? Våldtäkt i stort är naturlgitvis inte ett brott enbart för fattige, med den typen av social misär som inte erbjuder utbildning, social trygghet, arbete, hopp, hjälp till sinnessjuka och sexualupplysning medans den uppmuntrar kriminalitet som en statushöjare och en värdelös och förminskande kvinnosyn är en utmärkt grogrund för just våldtäkt.

1) Och det är rätt viktigt, när man ska diskutera mot folk, att läsa ordentligt i den text som citeras:

Rape, including child rape, is increasing at shocking rates in South Africa. Sexual violence against children, including the raping of infants, has increased 400% over the past decade (Dempster, 2002). According to a report by BBC news, a female born in South Africa has a greater chance of being raped in her lifetime than learning how to read (Dempster, 2002). When South Africa became a democracy in 1994, there were already 18,801 cases of rape per year, but by 2001 there were 24,892 (Dempster, 2002).

Här ser vi exakta ökningstal i procent och tidsangivelser.

2) According to the latest report by South Africa's Police Service, children are the victims of 41 percent of all rapes and attempted rapes reported in the country. Over 15 percent of all reported rapes are against children under 11, and another 26 percent against children 12-17. For the year 2000, some 58 children were raped or the victims of rape attempts in South Africa every single day.

The trend is worsening. Babies as young as only a few months old are being raped almost daily.

Du säger att den vita rasen inte är främmande för den här typen av brott, och jag säger att du har helt fel. Visa mig statistik eller vad som helst som visar att bebisvåldtäkter är något annat än groteska och udda inslag i den vite mannens samhälle. Eller säger du att det som jag citerar är falskt? Visa mig hur fel jag har då? Säg inte bara det, gör som jag: välj och vraka i texter som stöder din tes, och som motbevisar det jag citerar här. Och:

Kan du hitta en handfull fall som liknar:

On Nov. 11, a nine-month-old baby girl from Kimberley in the Northern Cape who survived a gang rape underwent a full hysterectomy and will require further surgery to repair intestinal damage, a hospital spokesperson said. The baby from Louisville was left unattended by her 16-year-old mother when six Upington men allegedly raped her. The baby had undergone a full hysterectomy and she suffered extensive damage to her colon and anus as well The six men, aged between 22 and 66, appeared in the Kimberley Magistrates Court on charges of rape and indecent assault on Monday.

... i Sverige eller Europa? Vi säger fem fall, ok? Det MÅSTE ju finnas, eller hur?
2010-03-22, 17:10
Medlem
psyjuntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panfer
Hur förklarar du det faktumet att West Virginia i USA hade och har en av dem lägsta kriminalstatistiken[1] medan den också var en av de fattigaste delstaterna[2] i hela landet? Hur kommer det sig? Hur löd den socioekonomiska förklaringen? Ju högre fattigdom, ju fler brott?

En annan intressant fakta är att vita utgjorde 95% av delstatens demografi, medan svarta för drygt 3%, år 2000[3]. Utöver det, nära 35% av fångarna i fängelserna var negrer, år 2003, fastän de bara står för 3,2% av West Virginias totala population[4]. En tydlig överrepresentation.

Bortförklaringar, någon?

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_the_United_States
[2] http://en.wikipedia.org/wiki/States_of_the_United_States_of_America_by_income
[3] http://factfinder.census.gov/servlet/SAFFFacts?_event=Search&_lang=en&_sse=on&geo_id=04 000US54&_state=04000US54
[4] http://www.hrw.org/legacy/backgrounder/usa/incarceration/

Det är vanligt att man importerar brottslingar från andra delstater för att öka delstatens inkomster. Det borde du veta. Det är ju allmän vetskap.

Det andra har jag inga svar på förrän jag sätter mig in i det. Hur ser man på brottslighet på det sociala planet i WV? Är det glesbyggt eller urbana områden? Har man organiserad brottslighet i någon större omfattning? Finns det ens en marknad för brottslighet? Etc etc
2010-03-22, 17:10
Medlem
servuss avatar
Citat:
Nu är frågan inte vad som händer om alla norrmän flyttar till Irak och vice versa. Jag talar om 10000 norrmän som växer upp i en irakisk omgivning och kultur. Enligt the bell curve, som jag vet att ni älskar, har 50% av alla norrmän en IQ lägre än 100. Dålig impulsförmåga och våldsamhet ligger vid 85 och lägre... då har du ca 25% av norrmännen (om jag läser kurvan rätt). Kombinera det med en våldsam kultur så tror jag att siffrorna närmar sig varandra.
Du har läst av fel. Ca 17% av norrmännen har en IQ under 85, beroende på vilken skala eller normering man väljer. Analogt har 57% av irakierna ett IQ av 85 eller lägre. Dessutom, var får du att IQ85 skulle vara någon magisk gräns? Källa?
Vidare skulle inte norrmännen ändra sig nämnvärt. Jämför med vita som flyttat till negerländer. De tog inte efter negrernas beteende.
EDIT:
Menade du att norrmännen skulle adopteras in i Irak?

Citat:
Förövrigt kan du inte mena allvar om att irakier skulle vara mycket dummare. Irak är civilisationens vagga din tölp.
Mesopotamien är civilisationens vagga och har ingenting med Irak att göra annat än att de låg på samma ställe, tölp.
Senast redigerad av servus 2010-03-22 kl. 17:23.
2010-03-22, 17:20
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanWilder

1) Semantiskt sett så kan jag givetvis inte GARANTERA att våldtäkt förekom i stora mängder i 1870-talets Sverige, lika lite som jag kan GARANTERA att himlen är blå eller att någonting överhuvudtaget existerar.

2) Det sena förbudet av våldtäkt make/fru visar på en syn av våldtäkt som något inte särskilt allvarligt, och mannens rätt att ta vad han vill ha från en kvinna som okränkbar under en lång tid.

3) Ännu 2010 så tvekar många kvinnor på att anmäla våldtäktsbrott då det är så skambelagt, hur tror du då det såg ut 1870 när det måste ha krävts opartiska vittnen till själva akten för att få till ett fällande och en kvinnas enda chans till social acceptans och dräglighet låg i det giftermål som i princip omöjliggjordes av en konstaterad våldtäkt?

1) Men NÅGOT måste du kunna visa för att vara lika säker på det som att himlen är blå, tycker man.

2) Nej, det visar endast att det rådde en syn att hustrun var makens egendom - och hur jävligt vi än kan tycka det är, så är det faktiskt det ENDA det visar. Förbuden mot att ge sig på ANDRAS kvinnor instiftades redan på medeltiden, och användes som vi kan se i skrift under 1600-talet.

3) Ett bra argument. Och det är möjligt att du har rätt här. Men jag ger mig tusan på att våldtäkter av bebisar ändå var ett helt okänt begrepp. Ett enda sådant fall borde ha rönt uppmärksamhet i lilla Sverige - och om det var vanligt förekommande men hysch-hysch borde vi ÄNDÅ känna till det, eftersom så groteska saker inte kan döljas om det förekommer frekvent i ett helt samhälle.
2010-03-22, 17:20
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
1) Den stinker? Anser du då att det finns vissa ämnen vi INTE ska kunna diskutera, eller vissa områden vi INTE ska bedriva forskning inom? Och gör du nte själv det som du anklagar mig för att göra under punkt 2? Du vägrar titta på det som är skrivet, vägrar ta del av texterna vi länkar till. Vad är du så rädd för? Varför blockerar du dig? Du behöver inte ändra åsikt, men du kan i alla fall göra det som du anklagar MIG för att INTE göra - dvs. ta del av materialet som dina meningsmotståndare håller fram?

2) Vari ligger det "extrema"? Och jag läser ju för tusan de texter som ni länkar till, citerar den, och ger min tankar angående den. Och hur bedriver DU diskussion då? Om du har en ståndpunkt, argumenterar du INTE utifrån de fakta som ligger till grund för din åsikt i frågan?

Och nu vill jag gärna veta: Exakt VAD bortser jag ifrån? Ge mig DIN fakta - den som stöder DIN tes, och jag lovar att gå genom dessa fakta och diskutera dem.

3) Men kära nån. Svarta ÄR människor. Det behövs ingen mur runt Afrika. Vi behöver inte utrota någon alls. Jag vill INTE ha invandring till Sverige från icke-vita länder, och det av skäl som borde vara uppenbara för alla som INTE gillar ökad brottslighet, otrygghet och försämrad välfärd, samt etniska konflikter inom sitt lands gränser.

Men i grunden handlar diskussionen om huruvida det FINNS markanta skillnader i IQ och beteende mellan svarta och vita, och om den socioekonomiska förklaringen är stark nog att förklara dessa skillnader.

1) Inte alls, det var inte speciellt riktat till dig eller någon särskild person. men jag har läst igenom ett antal sidor och även du måste väl se de intetsägande inläggen som tävlar om vem som kan komma på flest nedsättande synonymer om svarta etc.?
Jag vägrar inte alls, jag har tagit del av flera, jag känner till vissa sedan tidigare också. Vad jag inte delar är vissas åsikt att skillnaderna absolut inte kan ha med socioekonomiska aspekter att göra, att IQ-tester egentligen inte säger ett skit, att dessa IQ-tester är utvecklade av främst vita i industrialiserade länder och således passar "vårt" sätt att tänka medan det inte behövcer vara samma sak för en afrikan.

2) Det ligger i din syn på svarta, eller "raser" överlag eller vad du nu vill kalla det. Du har så vitt jag sett inte länkat en endaste gång till något som motsäger dina åsikter i frågan, det är tydligt att du inte diskuterar frågan, du gör desperat allt för att bevisa att du har rätt, däri ligger din extremism.

3) Ok, jag frågade bara. Dina uppenbara skäl ger jag dock inte mycket för.
2010-03-22, 17:30
Medlem
Citat:
Det är vanligt att man importerar brottslingar från andra delstater för att öka delstatens inkomster. Det borde du veta. Det är ju allmän vetskap.
Jag känner mycket väl till att det förekommer, men procentenheten lär inte se bättre ut för sakens skull.

Här pratar vi dock inte om några förflyttningar av kriminella negrer från andra delstater till West Virginias fängelser, utan bosatta medborgare i delstaten. Annars vill jag hemskt gärna att du framför en källa som bekräftar importen.

Citat:
Det andra har jag inga svar på förrän jag sätter mig in i det. Hur ser man på brottslighet på det sociala planet i WV? Är det glesbyggt eller urbana områden? Har man organiserad brottslighet i någon större omfattning? Finns det ens en marknad för brottslighet? Etc etc
Irrelevanta frågor. Negrer är överrepresenterade oavsett, alltid.
2010-03-22, 17:31
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badsector
Regression towards the mean.
Det är ett statistiskt fenomen som verkar på bl.a. normalfördelningar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Regression_toward_the_mean

En konsekvens av detta fenomen är att barn till de långt ut på en normalfördelning kommer få barn närmare mitten på normalfördelningen.
Detta gäller längd, kognitiv förmåga mm. ärftliga och normalfördelade egenskaper.

Praktiska konsekvenser är exempelvis att ointelligenta vitas barn får en IQ närmare 100 i snitt, medan högintelligenta svartas barn får en IQ på 85 (USA, ca 20% vit inblandning) i snitt.
http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/sats/interviews/thernstrom.html

Så - nja. Frivilliga och kostnadsfria steriliseringsmöjligheter har vi redan, och de med allra lägst intelligens bör nog rekommenderas sterilisering på frivillig basis. Vi pratar här om människor med mycket små möjligheter att sörja för ett barn på lämpligt sätt. En helt annan diskussion dock.

Är du helt säker på att detta statisktiska fenomen är rakt av tillämpligt på IQ?

Tja, den där länken (den andra alltså) är ju intressant. Den tycks väl dock snarare stå på min sida än din?

Bör rekommenderas? Klart de kan ta hand om barn, herregud, är du helt blind för vilka som föder flest barn i vårt industrialiserade samhälle (nu räknar jag bort invandrare här pga deras olika kulturella förhållanden m m)? I mina trakter är det iaf definitivt WT-folket som får barn tidigast, samt att de föder fler barn. och, jo, de kan ta hand om dem tillräckligt för att de ska överleva och växa upp, i många fall till ännu värre WT-skitungar som leker nassar, slåss och håller på. Att jag ogillar dessa människor gör dock inte att jag vill döma ut hela vår "ras" (jag tror inte på rasbegreppet heller bara så du vet).
2010-03-22, 17:32
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Du håller inte med mig alltså är din tes en sk antites. Jag behöver inte veta vad den är för att det räcker med att du motbevisar mig för att visa att en annan tes är möjlig, vilket du inte kan göra, eftersom du baserar din tes på hur du vill att saker skall vara inte hur de är.

Nu gör du det ju igen... Makalöst.
2010-03-22, 17:33
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Sildringar från den negroida och övriga icke-vita verkligheten ger mycket gott stöd för mina påståenden. Vad har ni? Personangrepp, tramsande och spammande?

Nej det var just det. Trots att det skall vara "världens mest dokumenterade händelse och folkmord" så är det väldigt ont om foton och ännu ovanligare är det med filmer. Detta trots att det finns ofantliga mängder filmmaterial från tiden.

Varför tillåta invandring av afrikaner överhuvudtaget? På vilket sätt är invandring av negrer bra för vita människor?

Ja, varför inte?

Det skulle knappast vara någon större förlust för mänskligheten, livet på jorden och skapelsen om negrer likt de stora dinosaurierna helt och hållet försvann från jorden. Om valet står mellan våra egna folks överlevnad och främmande rasers överlevnad så är valet också ganska självklart. Vad väljer du själv? Att låta vita gå under och förintas så att negrerna kan frodas?

Trollvarning, trots dina många ilägg måhända? Antigen det eller så är du helt väck.
2010-03-22, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Trollvarning, trots dina många ilägg måhända? Antigen det eller så är du helt väck.
Statistik, fakta, forskning och verkligheten talar mot er. Känsloargument och personpåhopp håller inte i längden. Kom med något konkret och faktabaserat istället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in