2010-03-20, 16:35
Medlem
Ni som tror på socioekonomiska orsaker till negrernas låga prestationer/höga kriminalitet, vilka bevis skulle ni kräva för att bli övertygade om att negrernas tillkortakommanden till väldigt stor del förklaras av genetiska orsaker?
2010-03-20, 16:42
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dildodaguerre
Ni som tror på socioekonomiska orsaker till negrernas låga prestationer/höga kriminalitet, vilka bevis skulle ni kräva för att bli övertygade om att negrernas tillkortakommanden till väldigt stor del förklaras av genetiska orsaker?

Om inte verkligheten, århundrade efter århundrade, är bevis nog så duger nog inget, är jag rädd.

Den socioekonomiska förklaringen håller inte en sekund inför kritisk granskning, men den är väldigt smidig att luta sig mot - inte minst för svarta själv, som då kan skylla sin ras' eviga tillkortakommanden på något externt.

Jag visade i mitt inlägg om Sydafrika att de brott som faktiskt HAR med socio-ekonomi att göra - rån och inbrott, har MINSKAT på senare år, medan brott som inte har med socio-ekonomi att göra ÖKAR... dvs. våldtäkter. Är det inte märkligt, ni som tyr er till den socioekonomiska förklaringen?

Dessutom har ingen svarat på min fråga som lyder: "Om du vore mycket fattig och utanför: skulle du våldta ett barn eller en bebis då?"

Och följdfrågan: varför är dessa brott nästan icke-existerande i den vita världen, även under tider där vi hade extremt många i fattigdom och utanförskap?

Edit: Jag undrar var min "lärare" 21Nyheterna tog vägen? Mina tre långa inlägg var direkta responser till honom.
Senast redigerad av Cimmerian 2010-03-20 kl. 16:48.
2010-03-20, 18:49
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colibri
Rent darwinistiskt så är dom vita överlägsna dom svarta, hur kan man annars förklara skillnderna mellan samhällena i väst mot dom i afrika.

Att vi vita skall ha någon kollektiv skuld mot negern på grund av detta faktum förstår jag däremot inte.
Fråga dig heller varför kineserna inte koloniserade Europa, trots att de var före på många områden. Fråga dig sedan varför det tog så lång tid innan de inre delarna av Afrika kunde koloniseras?
Senast redigerad av Herr Lindholm 2010-03-20 kl. 18:52.
2010-03-20, 21:09
Medlem
dubbelpost
Senast redigerad av colibri 2010-03-20 kl. 21:13.
2010-03-20, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Fråga dig heller varför kineserna inte koloniserade Europa, trots att de var före på många områden. Fråga dig sedan varför det tog så lång tid innan de inre delarna av Afrika kunde koloniseras?

Långsökt och obegripligt inlägg.

Kineserna har haft fullt upp under historien med att freda sina gränser mot sina grannar så någon kolonisation av väst har nog inte varit 1:a på priolistan. Mongolerna är väl dom som varit närmast att lägga europa under sina fötter..

Citat:
Mongolernas anstormning blev förödande för Europa vars härar inte kunde stå emot de snabba asiatiska ryttarna och deras för européerna ovana sätt att kriga. Ibland låtsades mongolerna vika för att sedan kringsluta de genombrytande fiendearméerna. Batus och Subutais trupper intog Polen och Ungern och den böhmiske kungen Wenzel vädjade förgäves om hjälp från det västliga Europa. Påven skickade dock ett sändebud, Plano Carpini, till khanen men utan fredsresultat. Det som räddade Europa var att kha-khanen Ogotai dog. Enligt jassa var nu Batu skyldig att infinna sig vid val av ny kha-khan.

Men negern har aldrig varit något annat än en slav.
Araberna t.ex var i afrika långt för europerna och hämtade slavar, har inte dom någon kollektiv skuld till negern ?
2010-03-21, 11:01
Medlem
Citat:
Jag misstänker att problemet här är det inte går att hitta några sådana bevis eftersom "de troende" under inga omständigheter vill att det skall vara så. Ungefär som att fråga en djupt kristen person om vad som skulle kunna övertyga honom/henne om att Gud inte existerar.
2010-03-21, 11:07
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Jag misstänker att problemet här är det inte går att hitta några sådana bevis eftersom "de troende" under inga omständigheter vill att det skall vara så. Ungefär som att fråga en djupt kristen person om vad som skulle kunna övertyga honom/henne om att Gud inte existerar.

Jag tror du har helt rätt. Och det ÄR lite märkligt - eftersom våra meningsmotståndare anser sig vara så lärda och upplysta, medan vi är irrationella dårar...

Det kan helt enkelt inte vara lätt att argumentera mot verkligheten och ändå behålla tron på sig själv som "god" eller "intelligent". Men de lyckas, och där är din liknelse med fanatiska troende mycket bra och passande.
2010-03-21, 11:34
Medlem
Cimmerians avatar
En intressant statistisk detalj angående våldsbrott och raser (USA) är följande:

Svarta är mer våldsamma än:

Latinos. Som är mer våldsamma än:

Vita. Som är mer våldsamma än:

Asiater.

Hur funkar den socioekonomiska förklaringsmodellen här? Har asiater det generellt bättre ställt än vita? Lider inte asiater av "utanförskap" och "rasism"? Är asiater immuna mot socioekonomins påstådda magiska krafter att få folk att våldta och döda och råna och slåss?
2010-03-21, 14:48
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Asiater är som arbetsmyror med ett kollektivt hive mind, och det är okej att säga utan att det tar hus i helvete. Det beror på att asiater inte befinner sig i en underdog position. Det är inte känsligt att hävda sådant nu för tiden för de reder sig bra här i världen. Negerländer och många negrer är dysfunktionella och eftersatta, därför är rasism och stereotyper riktade emot den gruppen mycket känsligare. Iofs fanns det en hel del rasism riktad mot asiater under andra världskriget, och än idag finns det spår av det som jag skrev inledningsvis. Alltså synen på dem som några slags aliens i vissa aspekter av deras kultur, men det är inte hela världen eftersom de klarar sig bra och i vissa fall bättre än "medianen" som är den vita rasen.

Alltså, ju mer sanning det finns i en fördom, ju känsligare blir den att yttra, och desto kraftigare blir reaktionen ifrån den som undermedvetet eller medvetet ser sanningen i påståendet och tillhör den "anklagade" gruppen. Om påståendet är grundlöst så väcker det inte samma känslor. Fördomen får heller inte samma fotfäste och kan inte växa till sig och överleva genom historien.
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2010-03-21 kl. 14:55.
2010-03-21, 14:59
Medlem
OKPOSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
En intressant statistisk detalj angående våldsbrott och raser (USA) är följande:

Svarta är mer våldsamma än:

Latinos. Som är mer våldsamma än:

Vita. Som är mer våldsamma än:

Asiater.

Hur funkar den socioekonomiska förklaringsmodellen här? Har asiater det generellt bättre ställt än vita? Lider inte asiater av "utanförskap" och "rasism"? Är asiater immuna mot socioekonomins påstådda magiska krafter att få folk att våldta och döda och råna och slåss?

Asiater har högre BNP/capita än vita i USA. Vita å sin sida har högre än latinos och svarta, tror till och med svarta har högre BNP/capita än latinos.
2010-03-21, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk

Alltså, ju mer sanning det finns i en fördom, ju känsligare blir den att yttra, och desto kraftigare blir reaktionen ifrån den som undermedvetet eller medvetet ser sanningen i påståendet och tillhör den "anklagade" gruppen. Om påståendet är grundlöst så väcker det inte samma känslor. Fördomen får heller inte samma fotfäste och kan inte växa till sig och överleva genom historien.

Men om "fördomen" är sann är det då fortfarande en fördom?
2010-03-21, 16:10
Medlem
Edit: Stavning och grammatik.

Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Om inte verkligheten, århundrade efter århundrade, är bevis nog så duger nog inget, är jag rädd.

Hur menar du att "verkligheten århundrade efter århundrade" skulle bevisa någonting? Snö smälter i temperaturer högre än -1 C och har gjort så i "århundrade efter århundrade", men det beror inte på att små osynliga feer vaknar till liv av värmen och andas på iskristallerna tills de försvinner. Förklaring före skeende. Dessutom är jämförelserna som bjuds oerhört svaga.

Den socioekonomiska förklaringen håller inte en sekund inför kritisk granskning, men den är väldigt smidig att luta sig mot - inte minst för svarta själv, som då kan skylla sin ras' eviga tillkortakommanden på något externt.

Jag visade i mitt inlägg om Sydafrika att de brott som faktiskt HAR med socio-ekonomi att göra - rån och inbrott, har MINSKAT på senare år, medan brott som inte har med socio-ekonomi att göra ÖKAR... dvs. våldtäkter. Är det inte märkligt, ni som tyr er till den socioekonomiska förklaringen?

Här skulle en ordentlig faktaredovisning vara oerhört intressant! Du har alltså officiella siffror på hur rån och inbrott har minskat i Sydafrika medan våldtäkter har ökat? Vilka siffror består minskningen och ökningen i? Och under vilken tidsintervall? Om så är fallet så kan det vara på sin plats att påminna om att ALLT fluktuerar oberoende av sociala faktorer, vare sig det är byggt utav selektiv statistik eller inte. Fluktationsmarginal, helt enkelt. Statistikunderlaget måste dessutom vara relevant, hur skulle det t.e.x kunna stödja din "sak" att inbrott och rån minskat 3 % under 4 år medans våldtäkt har ökat med 2 % under samma tidsintervall? Att våldtäkter ökar med social misär oavsett nation torde inte heller komma som en överraskning.

Dessutom har ingen svarat på min fråga som lyder: "Om du vore mycket fattig och utanför: skulle du våldta ett barn eller en bebis då?"

Hur är den frågan relevant? Det finns statistiskt underlag med förkorssande övervikt för rika människor som skyldiga till finans- och företagsbrott där pensionsfonder och utbildningsfonder töms för egen vinning. Skulle du om du var rik stjäla pengar från pensionärer och ungdomar?

Hur är förhållandena jämförbara? Om jag skulle vara långtidsarbetslös och bo i en sunkig etta i en förort och leva på låga bidrag som till största delen finansierade ett tjackberoende, är det likvärdigt med att bo i en kåkstad med en sporadisk elektricitet och inget rinnande vatten med minimal inkomst i ett land med korrupt regering och polis? Och hur ser din statistik ut, hur vanligt är det med barn eller t.o.m bebis-våldtäkter i land med övervägande svart befolkning? Din fråga implicerar även att du själv skulle vara en ytterst laglydig och exemplariskt moraliskt god människa även i de vidrigaste förhållanden och omgivningar, hur vet du det?

Och följdfrågan: varför är dessa brott nästan icke-existerande i den vita världen, även under tider där vi hade extremt många i fattigdom och utanförskap?

Av dina tidigare inlägg verkar det uttallandet vara basera på lästa "otaliga Domböcker" från Sverige c.a 1870. Först och främst, du tror alltså att det är en relevant jämförelse? Med det ur vägen kan vi dessutom fastslå att våldtäkt i princip aldrg ledde fram till domar i 1870-talets Sverige. Vet du något om hur straffskalan såg ut för brottet våldtäkt, vad krävdes av en dömande instans för att en handling skulle klassas som våldtäkt? Hur såg situationen ut för den som anmälde ett sådant brott? Det var i Sverige tillåtet för en make att våldta sin fru efter äktenskapet fram till 1962, hur tycker du att det reflekterar synen på våldtäkt i 1870-talets Sverige? Jag kan garantera att våldtäkt förekom i stora mängder i 1870-talets Sverige, men att en kvinna hade så mycket att förlora och oerhört litet att vinna på anmäla ett sådant brott (jag har inte ens nämnt skam-dimensionen) att "Otaliga domböcker" inte avspeglar mängden ett dugg,.

Edit: Jag undrar var min "lärare" 21Nyheterna tog vägen? Mina tre långa inlägg var direkta responser till honom.

Slutligen, har jag förståt dig rätt om du har följande övertygelse:

Mänskligheten är uppdelad i tydliga raser, där alla raser har tydliga egenskaper och intelligensnivåer och bör med alla medel anpassas och hållas i ett liv som följer dessa.

En hel medievärld är förblindade av vikten att vara "politiskt korrekt" och motarbetar i sin dumhet den här synen i allt de gör.

En hel forskarvärld är blinda för det uppenbara i detta och motarbetar i sin dumhet den här fullständigt självevidenta tesen.

En hel akademikervärld är lika blinda för det uppenbara i detta och motarbetar i sin dumhet den här fullständigt självevidenta tesen.

De enda klarsynta människorna i Sverige som faktiskt genomskådar konspirationen att dölja första delens självevidenta tes för befolkningen är de c.a 4 % av Sveriges röstberättigade befolkning som röstar på SD. Resten är förblindade av "politisk korrekthet"-rädsla eller bara puckon.

Ungefär så?
Senast redigerad av AlanWilder 2010-03-21 kl. 16:17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in