Citat:
Ursprungligen postat av dildodaguerre
Ni som tror på socioekonomiska orsaker till negrernas låga prestationer/höga kriminalitet, vilka bevis skulle ni kräva för att bli övertygade om att negrernas tillkortakommanden till väldigt stor del förklaras av genetiska orsaker?
Om inte verkligheten, århundrade efter århundrade, är bevis nog så duger nog inget, är jag rädd.
Den socioekonomiska förklaringen håller inte en sekund inför kritisk granskning, men den är väldigt smidig att luta sig mot - inte minst för svarta själv, som då kan skylla sin ras' eviga tillkortakommanden på något externt.
Jag visade i mitt inlägg om Sydafrika att de brott som faktiskt HAR med socio-ekonomi att göra - rån och inbrott, har MINSKAT på senare år, medan brott som inte har med socio-ekonomi att göra ÖKAR... dvs. våldtäkter. Är det inte märkligt, ni som tyr er till den socioekonomiska förklaringen?
Dessutom har ingen svarat på min fråga som lyder: "Om du vore mycket fattig och utanför: skulle du våldta ett barn eller en bebis då?"
Och följdfrågan: varför är dessa brott nästan icke-existerande i den vita världen, även under tider där vi hade extremt många i fattigdom och utanförskap?
Edit: Jag undrar var min "lärare" 21Nyheterna tog vägen? Mina tre långa inlägg var direkta responser till honom.