2010-03-22, 16:30
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Cimmerian

Jag orkar inte gå igenom hela den här tråden, den stinker och är lång. Jag orkar heller inte försöka argumentera ner en extremist, det är oerhört svårt nämligen, eftersom ni alltid letar upp enbart de fakta som möjligen kan stöda er tes och bortser totalt från allt annat.

En fråga har jag dock. Vart vill du komma med det här? Ska vi sluta kalla svarta för människor? IQ-tester på invandrande afrikaner? Bygga murar runt hela kontinenten Afrika? Utrota dem? Vad?

Kära du,
Lägg fram den fakta som stödjer din tes då. Tex att svarta kan ha lika god akademisk förmåga som vita, att svarta med samma socioekonomiska bakgrund som en grupp vita inte begår mer brott, att svarta är lika intelligenta som vita, att vita 100-meterslöpare faktiskt är lika snabba som svarta, etc.
Nej, det kan du inte, för du baserar din tes på önskningar om hur det borde vara inte på fakta...

Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Ja, eftersom ingen av dem våldtagit någon så ser jag det som ganska troligt.
Det vet du för att du sitter på vishetens sten eller vadå? Du, inse att din anekdotbevisföring inte är värt något alls.
2010-03-22, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Afrika blev stört i sin utveckling iom att kontinenten koloniserades. Visst förde detta möte mellan afrika och europa mycket gott med sig men hela kontinenten sattes samtidigt ur kurs och hamnade i ett läge där det europeiska levernet, som inte fungerar speciellt bra för klimatzonen med låglänt bebyggelse och tätt ihoppackade människomassor i städer, skulle transplanteras till de varma regionerna. Det är bland annat detta som ligger bakom den onaturliga spridningen av malaria och andra sjukdomar på många håll och detta sätter stora delar av befolkningen ur spel.

Afrika var en orgie i barbari och kannibalism innan den vite mannen fick lite pli på negrerna. Efter att den vite mannen övergett negrerna så har de på några decenniers tid allt mer övergått till att leva ut sin genetiskt predestinerade natur.

Citat:
Visst. Det finns kacklande Afrikaner som snortar krutkoks och hugger av händer till höger och vänster och våldtar småbarn och så vidare, men situationen ser ju inte ut sådan i i-länderna. Hur kommer det sig att negrer inte springer runt och skövlar med machetes i Stockholms innerstad? Eftersom dessa drag enligt många av skribenterna här är så dominerande hos svarta så borde de väl bryta igenom mycket tydligare än vad de gör? Ni ser ju dagligen negrer på tv, på film, inom kulturen, på gator och torg och så vidare. De står ju inte och hoar och tjoar med drypande fiendehjärtan i nävarna, eller hur?

Negrers beteende i vita Västländer är förvånansvärt likt negrernas beteende i Afrika. I vita nationer finns det dock än så länge strukturer som håller negrerna någorlunda i shack, och dessutom kan negrerna leva bekvämt på frukterna av den vite mannens arbete och samhälle. Läs på lite om negerbrottslighet i USA och negrernas dekadenta leverne i allmänhet så inser du snart att negerns natur är i princip densamma över hela jorden.

Citat:
Och åter igen så undrar jag vad en del här tänker sig att de skall göra med sin insikt om att "negern" i själ och hjärta är en bestialisk mördare. Tickande våldtäktsbomber, oavsett social kontex. Vad skall ni göra med denna kunskap? Tror ni att en värld kan fungera där era hardliner åsikter debatteras i politiken? Det krävs som sagt var ett totalt skifte mot ett slags fascistiskt styre byggd på raslära och därmed omyndigförklarande av majoriteten av jordens befolkning för att någonting sådant skall kunna blir rumsrent och uppe på dagordningen.

Du har helt rätt. Det skulle krävas en återgång till en attityd liknande den som rådde i den vita världen för 100 år sedan och tidigare. De åtgärder som är helt nödvändiga om det som är sant, gott och vackert i universum skall kunna överleva vågar inte ens radikala nationalister och rasmedvetna uttala. Istället håller de på och yrar om sinnessvagt, irrationellt och ohållbart politiskt korrekt trams som "etnopluralism".

Citat:
Ni vet ju att oppositionen emot era ilsknedrivna ställningstaganden är massivt både hos de anklagade grupperna såväl som hos den stora rasförädar-majoritenten inom vår egen grupp. Hur hade ni tänkt er att ett skifte mot en i ert tycke sundare politik i de här frågorna skulle se ut? Hur skulle den verbaliseras och motiveras i Rapport och Aktuellt och Debatt med Janne Josefsson osv?

Steg ett är att bryta judarnas dominans över media och politiken. Det är nyckeln till allting.

Citat:
Så som jag ser det så skjuter ni er själva i foten genom att inta dessa hårda och extrema ståndpunkter eftersom de färgar av sig på de mer sansade och moderata krafter som verkligen arbetar för att få ett slut på det kostsamma och misslyckade mångkultursexperimentet. För varje rad ni skriver här på FB så skänker ni en olustig atmosfär över hela invandringsfrågan, och även om ni vinner över någon enstaka som börjar inse att "negerns natur" är si eller så, så är det ju främst frågan om ett predikande för den redan trogna kören.

Visst sprider det en olustig atmosfär. Sanningen är väldigt olustig och de slutsatser angående nödvändiga åtgärder som rationellt tänkande och förbehållslöst analyserande av fakta leder fram till är ännu olustigare. Du illusterar tydligt att det för den stora massan alltid handlar om känslor, om emotionella och irrationella argument, om "kvinnligt" tänkande.

Sanning, ärlighet och rationalitet angående negerfrågan i programmet nedan. Sanningen är olustig.

http://www.natall.com/internet-radio/ts/060698.ram

http://www.natall.com/internet-radio/ts/060698.pls

Citat:
The Lesson of Africa by Dr. William Pierce
Broadcast Date: 06-06-1998

Whites in Africa have been brutally murdered by Blacks over and over again -- often after being gang raped, or tortured. This has been the fate even of the Whites who considered themselves the friends and brothers of Blacks, and even of Whites who have married Blacks and raised Black children. Nevertheless, in 1994, White South Africans voted to turn their country over to Blacks.

Maybe they thought that their fate would be different, that their abdication would cause the Blacks and the "international community" to love them. It hasn't. Whites are being raped, murdered, and robbed by Blacks in astonishing numbers. And the "international community" has utterly turned its back on South African Whites.

Will the same thing happen in America when America becomes majority non-White?
2010-03-22, 16:34
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badsector
1. Sprida kunskap så människor inser att de löper stor risk att få barn med en intelligenskvot på runt 80-85 och svårigheter med impulskontroll om de parar sig med negrer - så kanske de överväger att INTE göra det, och (1.1)sparar oss en massa kostnader och (1.2)våra barn en massa stök i klassrummen.
2. Kraftigt begränsa/helt stopp all invandring från Afrika.

Opinionen för (2) skulle vara överväldigande bara dessa fakta fick den spridning de förtjänar.

Men då måste vi väl ändå införa ett rasbiologiskt institut igen också? Jag känner till en hel del etniska svenskar som definitivt inte har en IQ över 80-85. Såna måste väl också utrotas eller nåt annat lämpligt då antar jag?
2010-03-22, 16:34
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyjunta
Ok. Jag antar att siffran stämmer.
Vad siffran inte säger är, hur många av norrmännen är kapabla till våldtäkt (alltså har personligheten som krävs)? Hade alla dessa norrmän växt upp i Irak fortfarande haft samma statistik när det gäller våldtäkt? Det säger mig bara att irakier kommer från en brutal machokultur där våld ligger närmare till hands.

Fast nu gäller inte tråden om irakier utan om svarta.

Jag undrar mer om våldtäkter etc inte är vanligt i Afrika pga att de gick från bronsåldern till modernitet på 100 år. Jag har svårt att tro att kultur och uppfattningen om världen kan uppdateras så snabbt.

Det är möjligt att det ligger någonting i det du säger. Om du sa det offentligt skulle du utmålas som värsta rasisten, tänk på det.
2010-03-22, 16:36
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Kära du,
Lägg fram den fakta som stödjer din tes då. Tex att svarta kan ha lika god akademisk förmåga som vita, att svarta med samma socioekonomiska bakgrund som en grupp vita inte begår mer brott, att svarta är lika intelligenta som vita, att vita 100-meterslöpare faktiskt är lika snabba som svarta, etc.
Nej, det kan du inte, för du baserar din tes på önskningar om hur det borde vara inte på fakta...

Det vet du för att du sitter på vishetens sten eller vadå? Du, inse att din anekdotbevisföring inte är värt något alls.

Tänka sig, herrn vet tydligen om min "tes", trots att jag inte lagt fram ett endaste ord ang. detta ämne. Tyder det på att herrn besitter en begränsad intelligens månne?
Medlem
SSHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
Mycket bra skrivet. Jag har länge tänkt på det här med seriemördare. FBI har gått ut med att den vanligaste typen av seriemördare är vit. Intressant är dock om man tittar på populationerna så visar det sig att svarta är 2-3 gånger överrepresenterade än vita. Hur vi än vänder och vrider på det hela så är svarta,mexikaner araber och andra överrepresenterade i varje våldsbrottskategori.

Jag hittade dock inte källan till den här statistiken - då jag läste den tidigare. Men den finns på nätet och skall nog inte vara så svår att hitta.
Det finns en undersökning gjord av Antony Walsh, en professor i kriminologi:
http://backintyme.com/rawdata/walsh01.pdf
Undersökningen nämner en överrepresentation mellan 2 och 3.

Undersökningen visar inte bara att negrer är kraftigt överrepresenterade utan att de även i hög grad riktar sitt våld mot äldre vita kvinnor. Något motsvarande – att vita män seriemördar äldre svarta kvinnor – finns självfallet inte. Samma fenomen fast istället för våldtäkter har tidigare bevisats i tråden.
Citat:
The serial sexual murder of elderly females appears to be par-
ticularly an interracial affair, although such murders only account
for 2% to 3% of all homicides (Safarik, Jarvis, & Nussbaum, 2000).
Safarik, Jarvis, and Nussbaum (2000) found that Black offenders
killed 82% of the White elderly female victims of sexual homicide
(no elderly Black females were victimized by Whites). The rarity
of such crimes limited this study to 33 victims, but, focusing on
128 nonserial sexual homicides of elderly female victims, the
same researchers found that Blacks offended against Whites in
77% of the cases (Safarik, Jarvis, & Nussbaum, 2002).

Trots detta är det vita män som i tid och otidigt demoniseras och kallas för rasister. Vilka är egentligen de riktiga rasisterna?
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Det vet du för att du sitter på vishetens sten eller vadå?

Du hade alltså inte fått reda på om någon av dina släktingar/vänner hade våldtagit någon?
2010-03-22, 16:41
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ok. Jag antar att siffran stämmer.
Vad siffran inte säger är, hur många av norrmännen är kapabla till våldtäkt (alltså har personligheten som krävs)? Hade alla dessa norrmän växt upp i Irak fortfarande haft samma statistik när det gäller våldtäkt? Det säger mig bara att irakier kommer från en brutal machokultur där våld ligger närmare till hands.

Fast nu gäller inte tråden om irakier utan om svarta.
Man kan koppla brottslighet till låg intelligens, något som utmärker bland annat irakier och särskilt negrer. Norrmän uppvuxna i Irak skulle därför inte bete sig som irakierna gör. Det är förövrigt en högst akademisk fråga, för om norrmän flyttade till Irak och irakierna till Norge, skulle ju Irak bli en rik och framgångsrik nation, medan Norge skulle falla sönder i inbördeskrig, inavel och kaos, istället. Det är ju inte sanden i MENA som gör att invånarna inte kan skapa något annat än kaos.
Liknande resonemang är såklart giltigt för Afrika. Vita människor som flyttar till Afrika tar inte efter de svartas beteende, utan skapar välmående samhällen. Du måste ju förstå det absurda i att om vi tänker oss att danskarna flyttade till Somalia och vice versa att danskarna skulle börja stena våldtagna kvinnor och att somalierna skulle börja äta Pölse och skämta om gud?

Citat:
Jag undrar mer om våldtäkter etc inte är vanligt i Afrika pga att de gick från bronsåldern till modernitet på 100 år. Jag har svårt att tro att kultur och uppfattningen om världen kan uppdateras så snabbt.
Det finns svarta i Amerika som inte "gått från bronsålder till modernitet" på 100 år som man kan studera. Slutsatserna blir samma där.
2010-03-22, 16:48
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Cimmerian

1) Jag orkar inte gå igenom hela den här tråden, den stinker och är lång.

2) Jag orkar heller inte försöka argumentera ner en extremist, det är oerhört svårt nämligen, eftersom ni alltid letar upp enbart de fakta som möjligen kan stöda er tes och bortser totalt från allt annat.

3) En fråga har jag dock. Vart vill du komma med det här? Ska vi sluta kalla svarta för människor? IQ-tester på invandrande afrikaner? Bygga murar runt hela kontinenten Afrika? Utrota dem? Vad?

Börjar med att säga till Alan Wilder att jag senare kommer att svara på hans inlägg. Har helt enkelt inte tid nu, men det här hinner jag med:

1) Den stinker? Anser du då att det finns vissa ämnen vi INTE ska kunna diskutera, eller vissa områden vi INTE ska bedriva forskning inom? Och gör du nte själv det som du anklagar mig för att göra under punkt 2? Du vägrar titta på det som är skrivet, vägrar ta del av texterna vi länkar till. Vad är du så rädd för? Varför blockerar du dig? Du behöver inte ändra åsikt, men du kan i alla fall göra det som du anklagar MIG för att INTE göra - dvs. ta del av materialet som dina meningsmotståndare håller fram?

2) Vari ligger det "extrema"? Och jag läser ju för tusan de texter som ni länkar till, citerar den, och ger min tankar angående den. Och hur bedriver DU diskussion då? Om du har en ståndpunkt, argumenterar du INTE utifrån de fakta som ligger till grund för din åsikt i frågan?

Och nu vill jag gärna veta: Exakt VAD bortser jag ifrån? Ge mig DIN fakta - den som stöder DIN tes, och jag lovar att gå genom dessa fakta och diskutera dem.

3) Men kära nån. Svarta ÄR människor. Det behövs ingen mur runt Afrika. Vi behöver inte utrota någon alls. Jag vill INTE ha invandring till Sverige från icke-vita länder, och det av skäl som borde vara uppenbara för alla som INTE gillar ökad brottslighet, otrygghet och försämrad välfärd, samt etniska konflikter inom sitt lands gränser.

Men i grunden handlar diskussionen om huruvida det FINNS markanta skillnader i IQ och beteende mellan svarta och vita, och om den socioekonomiska förklaringen är stark nog att förklara dessa skillnader.
2010-03-22, 16:49
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Men då måste vi väl ändå införa ett rasbiologiskt institut igen också? Jag känner till en hel del etniska svenskar som definitivt inte har en IQ över 80-85. Såna måste väl också utrotas eller nåt annat lämpligt då antar jag?
Regression towards the mean.
Det är ett statistiskt fenomen som verkar på bl.a. normalfördelningar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Regression_toward_the_mean

En konsekvens av detta fenomen är att barn till de långt ut på en normalfördelning kommer få barn närmare mitten på normalfördelningen.
Detta gäller längd, kognitiv förmåga mm. ärftliga och normalfördelade egenskaper.

Praktiska konsekvenser är exempelvis att ointelligenta vitas barn får en IQ närmare 100 i snitt, medan högintelligenta svartas barn får en IQ på 85 (USA, ca 20% vit inblandning) i snitt.
http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/sats/interviews/thernstrom.html
Citat:
One of the most disturbing, I think perhaps the most disturbing fact in our whole book is that black students coming from families earning over 70,000 are doing worse on their SATS, on average--it's always on average--than white students from families in the lowest income group. You want to cry hearing that figure. I mean, it's so terrible.

Så - nja. Frivilliga och kostnadsfria steriliseringsmöjligheter har vi redan, och de med allra lägst intelligens bör nog rekommenderas sterilisering på frivillig basis. Vi pratar här om människor med mycket små möjligheter att sörja för ett barn på lämpligt sätt. En helt annan diskussion dock.
Senast redigerad av Badsector 2010-03-22 kl. 16:53.
2010-03-22, 16:54
Medlem
servuss avatar
Citat:
Tänka sig, herrn vet tydligen om min "tes", trots att jag inte lagt fram ett endaste ord ang. detta ämne. Tyder det på att herrn besitter en begränsad intelligens månne?
Du håller inte med mig alltså är din tes en sk antites. Jag behöver inte veta vad den är för att det räcker med att du motbevisar mig för att visa att en annan tes är möjlig, vilket du inte kan göra, eftersom du baserar din tes på hur du vill att saker skall vara inte hur de är.

Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Du hade alltså inte fått reda på om någon av dina släktingar/vänner hade våldtagit någon?
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt
Jag har fan träffat hundratals [negrer], och ingen har varit kriminell eller någon våldtäktsman.
Hur är det med närtidsminnet? Det som var på tal ju de hundratals negrer du träffat genom ditt liv inte nära släktingar och vänner. Att du påstår att ingen av dem är brottsling är inget annat än idioti och resulterar i påståenden med en sannolikhet på en på triljonen (bokstavligen).
Senast redigerad av servus 2010-03-22 kl. 16:56.
2010-03-22, 16:56
Medlem
psyjuntas avatar
Citat:
Man kan koppla brottslighet till låg intelligens, något som utmärker bland annat irakier och särskilt negrer. Norrmän uppvuxna i Irak skulle därför inte bete sig som irakierna gör. Det är förövrigt en högst akademisk fråga, för om norrmän flyttade till Irak och irakierna till Norge, skulle ju Irak bli en rik och framgångsrik nation, medan Norge skulle falla sönder i inbördeskrig, inavel och kaos, istället. Det är ju inte sanden i MENA som gör att invånarna inte kan skapa något annat än kaos.
Liknande resonemang är såklart giltigt för Afrika. Vita människor som flyttar till Afrika tar inte efter de svartas beteende, utan skapar välmående samhällen. Du måste ju förstå det absurda i att om vi tänker oss att danskarna flyttade till Somalia och vice versa att danskarna skulle börja stena våldtagna kvinnor och att somalierna skulle börja äta Pölse och skämta om gud?

Nu är frågan inte vad som händer om alla norrmän flyttar till Irak och vice versa. Jag talar om 10000 norrmän som växer upp i en irakisk omgivning och kultur. Enligt the bell curve, som jag vet att ni älskar, har 50% av alla norrmän en IQ lägre än 100. Dålig impulsförmåga och våldsamhet ligger vid 85 och lägre... då har du ca 25% av norrmännen (om jag läser kurvan rätt). Kombinera det med en våldsam kultur så tror jag att siffrorna närmar sig varandra.

Förövrigt kan du inte mena allvar om att irakier skulle vara mycket dummare. Irak är civilisationens vagga din tölp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in