2010-04-21, 01:30
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Jag hittade ett gammalt uppslagsverk på vinden hos min mormor. Det var från början av 1900-talet och när jag läste om neger så stod det "En vilt dansande inföding i Afrika".

Jag antar att det inte står så, nu för tiden.
Nej, därför att vi har fått otroligt mycket mer kunskap om och förståelse för de olika kulturerna i Afrika.

Förresten gillar jag afrikansk dans, som den ser ut nuförtiden. Det är mycket rumpskakande kvinnor.
2010-04-21, 15:59
Medlem
Hoths avatar
Negern-sådan är han!

Svart som natten eller brun som arslet på frun!

levnadsglad och nyfiken, drar gärna i skinnspiken!

Hoppar och skuttar, vill ha blonda svenskans tuttar!

Stor och lång, men aldrig ett arbete på gång

Nej! det ska vara dans och sång, då ä negern på gång!

Negern-sådan är han!
2010-04-22, 01:25
Medlem
Negrerna förökar sig helt hejdlöst när de matas av den vite mannen. Nedan en belysande artikel om en negress i USA som har 15 barn med tre olika fäder, som är frånvarande och befinner sig i fängelse eller på annat håll.

http://www2.tbo.com/content/2010/apr/21/211620/homeless-mother-15-says-she-needs-help-justice/news-breaking/
2010-04-22, 01:38
Medlem
Idiadors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Negrerna förökar sig helt hejdlöst när de matas av den vite mannen. Nedan en belysande artikel om en negress i USA som har 15 barn med tre olika fäder, som är frånvarande och befinner sig i fängelse eller på annat håll.

http://www2.tbo.com/content/2010/apr/21/211620/homeless-mother-15-says-she-needs-help-justice/news-breaking/

Ditt imbecille fanskap, på vilket sätt skulle detta vara representativt för negrerna i USA?? Har du nån källa som säger att negrerna i USA förökar sig hejdlöst? Om inte, dra åt helvete!
2010-04-22, 01:52
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Du är bara avundsjuk, därför att svenska kvinnor i genomsnitt inte föder fler än 1,94 barn under sitt fruktsamma liv.
2010-04-22, 02:13
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiador
Ditt imbecille fanskap, på vilket sätt skulle detta vara representativt för negrerna i USA?? Har du nån källa som säger att negrerna i USA förökar sig hejdlöst? Om inte, dra åt helvete!

Visst är det så, det är därför Etiopien har gått från 35 miljoner innevånare till 80 de senaste 25 åren.. Eller att man varje gång man ser en kärringn med fem ungar eller fler så är det en Somalie-hona..
2010-04-22, 03:39
Medlem
MoLoKs avatar
Jag bryter av allehanda avancerade intellektuella resonemang med lite verklighet från Afrika, denna gång Nigeria 2008.

Citat:
En get sitter häktad misstänkt för väpnat rån och att ha försökt stjäla en Mazda 323.
Geten greps av ett medborgargarde i Nigeria. De hävdar att djuret i själva verket är en förvandlad trollkarl.
- Geten är i vårt förvar. Vi måste bevisa vetenskapligt att en människa förvandlades till en get, säger polisens talesman Tunde Mohammed till Reuters.

Citat:
Den magiska geten utreds nu av polisen.
– Vi kan inte basera vår information på något mystiskt. Det måste bevisas vetenskapligt att en människa förvandlades till en get, säger Tunde Mohammed till Reuters.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1443265/get-misstankt-for-vapnat-ran
Senast redigerad av MoLoK 2010-04-22 kl. 03:43.
2010-04-22, 04:12
Medlem
Idiadors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Visst är det så, det är därför Etiopien har gått från 35 miljoner innevånare till 80 de senaste 25 åren.. Eller att man varje gång man ser en kärringn med fem ungar eller fler så är det en Somalie-hona..

Hej hej!
2010-04-22, 08:13
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
Nej, därför att vi har fått otroligt mycket mer kunskap om och förståelse för de olika kulturerna i Afrika.
Ja, därav denna tråd. Bilden av negern som den dansande vilden är givetvis romantiserad och falsk, eller?

Zuma, Sydafrikas president, som menar att rödbettor och varma duschar botar AIDS:
http://www.youtube.com/watch?v=S1-QEUUAWeM&NR=1
2010-04-22, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Jag bryter av allehanda avancerade intellektuella resonemang med lite verklighet från Afrika, denna gång Nigeria 2008.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1443265/get-misstankt-for-vapnat-ran

Det finns många rapporterade nyhetsfall från de senaste åren där människor(eller trollkarlar?) i Afrika har förvandlat sig till getter, katter, hundar och andra djur. En rasande mobb jagade två rånare som hade förvandlat sig till katter, och stenade och brände den ena kattrånaren medan den andra "katten" slank undan.

Under medeltiden i Europa så förekom det också att djur ställdes inför rätta i domstol har jag läst, fast man trodde inte att det var människor som förvandlat sig till djur. Under vikingatiden förekom det dock åtminstone i mytologin "hamnbytare", alltså personer som kunde växla mellan människohamn och djurhamn.
Senast redigerad av Varnagel 2010-04-22 kl. 11:01.
2010-04-22, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiador
Hej hej!

Vadå? Det är ju sant att Etiopiens befolkning har mer än fördubblats på 25 år. Man förutspår också att Afrikas negerbefolkning kommer att minst fördubblas i antal från dagens nivå, innan år 2050.
2010-04-22, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
Du är bara avundsjuk, därför att svenska kvinnor i genomsnitt inte föder fler än 1,94 barn under sitt fruktsamma liv.

Snarare är jag bekymrad. Jag vill inte att jorden skall förvandlas till en enda stor kaotisk och smutsig soptipp och slavfarm befolkad av rotlösa och själlösa bruna rashybrider. De flesta människor är fullständigt irrationella och styrs av simpla emotionella impulser och kan därför inte se större samband eller tänka långsiktigt. Eftersom vi lever i en judedominerad dumokrati så kommer vansinnet och förfallet att fortsätta ett tag till.

Det kommer bli väldigt kletigt och lukta misslyckad grillfest över hela jorden när det väl kommer nya ledare som inser vad som måste göras, och som också gör det. Ju mer vi låter tiden gå desto mer kommer de föröka sig och sprida sig, och desto jobbigare kommer det bli att få ordning på eländet.
Senast redigerad av Varnagel 2010-04-22 kl. 11:00.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in