2010-03-22, 17:38
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panfer
Statistik, fakta, forskning och verkligheten talar mot er. Känsloargument och personpåhopp håller inte i längden. Kom med något konkret och faktabaserat istället.

Om du tror att jag tänker ta en sådan människa på allvar så tror du väldigt fel. Om jag tolkar persoen i fråga rätt, och han verkligen menar allvar och inte trollar, så är han ju en förintelseförnekare. Sådana människor är de facto helt väck.
2010-03-22, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
IQ-tester egentligen inte säger ett skit, att dessa IQ-tester är utvecklade av främst vita i industrialiserade länder och således passar "vårt" sätt att tänka medan det inte behövcer vara samma sak för en afrikan.

Hur kan asiater klara sig så bra i dessa IQ-tester som är utvecklade av främst vita i industrialiserade länder och således passar "vårt" sätt att tänka.

IQ-testerna passar således i stort sett alla på vår planet utom negrer ..
Senast redigerad av colibri 2010-03-22 kl. 17:46.
2010-03-22, 17:49
Medlem
servuss avatar
Citat:
Nu gör du det ju igen... Makalöst.

Jag ger upp. Det går inte att argumentera med sådana som dig som inte är bundna av världsliga saker såsom historia, fakta och forskning utan svävar på små fluffiga rosa moln.

Börja med att läsa dessa:

Var fjärde sydafrikan har våldtagit
Barnvåldtäkter otroligt vanliga i Afrika och Sydafrika
Race differences in average IQ are largely genetic
Adopterade svarta i vita familjer blir inte smartare än svarta i svarta familjer
Svarta är otroligt överrepresenterade vad det gäller våldsbrott i USA

Osv osv.
Kan du svara med annat än trams?
2010-03-22, 17:50
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colibri
Hur kan asiater klara sig så bra i dessa IQ-tester som är utvecklade av främst vita i industrialiserade länder och således passar "vårt" sätt att tänka.

IQ-testerna passar således i stort sett alla på vår planet utom negrer ..

Östasiater, påstår Rushton. Inte för att jag tror på hans teorier, men exempelvis Japan och Sydkoreas samhällen liknar ju västs när det gäller mycket. Kan ju vara en förklaring.
2010-03-22, 17:52
Medlem
Citat:
Om du tror att jag tänker ta en sådan människa på allvar så tror du väldigt fel. Om jag tolkar persoen i fråga rätt, och han verkligen menar allvar och inte trollar, så är han ju en förintelseförnekare. Sådana människor är de facto helt väck.
Åsikter i revisionistiska frågor är helt oväsentliga och avgör knappast ens trovärdighet. Sluta föra över fokus på betydelselösa grejer och kom med motargument istället angående negrers våldsbenägenhet och den stora samhällsbelastningen de medför och utgör.
2010-03-22, 17:53
Medlem
Citat:

Vad har "förintelsen" med saken att göra nu då? Jag trodde att vi diskuterade negrer?
2010-03-22, 17:53
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Är du helt säker på att detta statisktiska fenomen är rakt av tillämpligt på IQ?
Jadå. Det är välkänt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Minnesota_Transracial_Adoption_Study
Citat:
The difference in IQ scores between the adopting parents and their biological children would generally be explained in genetics by regression toward the mean.
Citat:
Tja, den där länken (den andra alltså) är ju intressant. Den tycks väl dock snarare stå på min sida än din?
Inte omständigheten, nej.
Artikeln är liberal i sig och formulerar marxistiska hypoteser till varför det är som det är, absolut.
Citat:
Bör rekommenderas? Klart de kan ta hand om barn, herregud, är du helt blind för vilka som föder flest barn i vårt industrialiserade samhälle
1. Jag pratar om de med allra lägst IQ. Mentalt retarderade.
2. Om man är bidragsförsörjd tar man inte hand om sin barn, det gör till inte liten del ens grannar genom att finansiera stödsystemen som håller barnet vid liv.
2010-03-22, 17:54
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Jag ger upp. Det går inte att argumentera med sådana som dig som inte är bundna av världsliga saker såsom historia, fakta och forskning utan svävar på små fluffiga rosa moln.

Börja med att läsa dessa:

Var fjärde sydafrikan har våldtagit
Barnvåldtäkter otroligt vanliga i Afrika och Sydafrika
Race differences in average IQ are largely genetic
Adopterade svarta i vita familjer blir inte smartare än svarta i svarta familjer
Svarta är otroligt överrepresenterade vad det gäller våldsbrott i USA

Osv osv.
Kan du svara med annat än trams?

Det är ju du som tramsar. Jag har inte sagt ett ord om vad jag tror, men du vet tydligen ändå. Märkligt.

Bara en liten undran, Sydafrika tas ju ofta upp när det gäller våldtäkter, att det ligger sanslöst högt osv. Vad tror du det beror på att det land i det svarta Afrika som påverkats allra mest av vita europeér är där det är värst när det kommer till just våldtäkter? Är just dessa "negrer" osedvanligt onda eller korkade eller vad?
2010-03-22, 17:57
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Östasiater, påstår Rushton. Inte för att jag tror på hans teorier, men exempelvis Japan och Sydkoreas samhällen liknar ju västs när det gäller mycket. Kan ju vara en förklaring.
En analfabet bonde från Kina som aldrig satt sin fot i en skola har runt dubbelt så hög IQ som en analfabet bonde från Sierra Leone som aldrig satt sin fot i en skola.
http://dontai.com/wp/wp-content/uploads/2009/03/farmer-1.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b0/Sierra_Leone_rice_farmer.jpg

Märkligt, eller hur?
2010-03-22, 17:57
Bannlyst
Judelakejerna verkar jobba hårt inför valet ser jag.

Nu fattas det bara att någon kommer och skyller Detroits förfall på Demokraterna.
2010-03-22, 17:58
Medlem
Mad monks avatar
Citat:

Um, vad kom först hönan eller ägget? Törs du ens fundera på det?
2010-03-22, 18:00
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Vad tror du det beror på att det land i det svarta Afrika som påverkats allra mest av vita europeér är där det är värst när det kommer till just våldtäkter? Är just dessa "negrer" osedvanligt onda eller korkade eller vad?
Det finns inga som är intresserade av att föra statistik över våldtäkter i större delen av Afrika.
Det finns det däremot i Sydafrika, iaf ett tag till.

Tror du uppskattningar av våldet på Haiti eller i Somalia kommer från deras motsvarigheter till SCB?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in