Citat:
Ursprungligen postat av
SiSenior
Två frågor kommer upp i mitt huvud direkt.
1. Varför så rädd för fett i maten?
2. Varför äter du så ofta?
Svar 1:
Fram till två veckor sedan fick jag i mig mellan 70 till 90 gram fett om dagen. Detta har jag räknat på under olika perioder av min träning och det brukar ligga där. Äter några få nötter och ingen ost då jag vill få mindre acne.
Brukar sällan äta såser då jag har svårt att uppskatta kalorierna där och inte har tid att laga dem.
Jag tar två matskedar omega 3 om dagen. Får fett från kött, äggula, stekfett, olivolja, lite mjölk,
spad från tillagning av kyckling, fett från blandfärs biffar.
Svar 2:
Jag har tid helt enkelt.
Optimera fettförbränningen, stabil insulinkurva. Regelbundet proteinintag.
Kan jag säkerställa samma deff-resultat om jag äter lite mindre de två sista måltiderna och större under dagen? Hade underlättat min vardag under sommaren.
Jag vet inte hur mycket kalorier jag borde ligga på vid varje måltid men satsar på max 600 och äter hellre kolhydraterna utspridda för att undvika en skiftande blodsockerkurva.
Jag vill som sagt ligga på deff och på kaloriebalans de dagar jag tycker att det gått ner för fort. Då vill jag kunna bränna bort det sista underhudsfettet men bibehålla vikten.
Volymsträningen har fått lida då jag inte bygger armar eller axlar men ändå tränar samtliga muskelgrupper men med syfte för uthållighet. Bröst och mage tränar i intervallet 6-12 reps mestadels.
Osäkerhet över mina slutresultat gör att jag inte kan ha klar kunskap om deffen. Jag förlorade medvetet muskelmassa från benen och bibehåller primärt ryggmuskulaturen. Hade jag tränat alla muskelgrupper lika mycket och för volym hade deffen sett ut på ett annat sätt.