Vet inte om detta är rätt tråde men jag chansar!
Nu är det så att jag börjat träna lite och ska komma i form, jag är inte tjock eller fet just nu men har en mindre "kagge" jag ska jobba bort också. Det långsiktiga målet är ju att träna för att bli fit, men kanske inte bodybuilder fit. Jag vill kunna käka en chokladkaka eller nåt på en lördag med lilltjejen så att säga, men kunna se bra ut och ha ialla fall nån sorts muskler.
OM det är relevant så tränar jag styrka (muskler) 3ggr i veckan och kondition 2ggr i veckan.
Det jag undrar över nu är just det här med maten. Jag har försökt ta mig igenom alla 100 miljoner saker som finns på nätet angående detta, men kanske det finns någon vänlig själ här som skulle vilja assistera lite. Så här kommer några frågor;
När är det bäst att äta kolhydratsrika mål, före eller efter träning? Eller både och? När är det snabba som gäller och när är det långsamma?
Har jag förstått det rätt om jag säger att man kan äta proteinrikt hela dagen? Man kan inte "får för mkt" så att säga?
Och tips på snacks eller godis som jag kan ta mig lite av nån gång i veckan utan att det påverkar negativt. Har hört att typ mörk choklad osv inte är så farligt t.ex.
Kanske nån kan länka till lite bra källor?
Sen undrar jag också om det finns några bra listor nånstans på dessa olika saker? T.ex lista på mat med mycket snabba kolhydrater och mat med mycket långsamma, mat med mycket protein och mat med bra fetter osv.
OM det är någon som orkar ta sig igenom och svara på allt detta så tack på förhand!