Flashback bygger pepparkakshus!
2013-04-19, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Weener
Förstår inte hur folk kan vända det till nåt negativt att man klippt in Hayden Christiansen i slutet av Ep 6. Hade ju inte vart vettigt alls att han en äldre, rund man som inte ens är lik Anakin stå där. Mycket bättre att klippa in Anakin som han såg ut innan han blev Vader.
Av samma anledning som Lucas klippt in noooooooooo när Vader lyfter upp kejsaren. Någon måtta på dumheterna får det vara.

Citat:
När Disney köpte George Lucas företag Lucasfilm Ltd i höstas, fick de varumärken som ”Indiana Jones” och ”Star Wars” i säcken. Prislappen låg på cirka fyra miljarder dollar.

Nöjesjätten har släppt ny information om ”Star Wars” framtid bit för bit, och nu kommer en nyhet som lär glädja många av sci fi-äventyrets fans: ”Star Wars” ska bli en årlig tradition.

Yoda kan få egen film
Från och med år 2015 tänker Disney släppa en ny ”Star Wars”-film varje sommar. Den nya följetongen börjar med filmen ”Star Wars: Episode VII”, regisserad av J.J. Abrams. Det rapporterar nyhetsbyrån AP.

Disney planerar bland annat att göra fristående ”spinoffs” som rör sig i samma universum som de tidigare filmerna. Kulturnyheterna har tidigare kunnat rapportera att den gamle jediriddaren Yoda sägs vara aktuell som huvudperson i en av dessa filmer.

http://www.svt.se/kultur/star-wars-blir-sommartradition
Eftersom J.J. Abrams gjorde en så bra "nytolkning" (ironi) av Gene Rodenberrys livsverk Star Trek (våldtagen) så kommer även de kommande Star Wars filmerna att bli lika bra.
Senast redigerad av PerZerk 2013-04-19 kl. 15:07.
Citera
2013-04-19, 15:05
Medlem
Citat:
Förstår inte hur folk kan vända det till nåt negativt att man klippt in Hayden Christiansen i slutet av Ep 6. Hade ju inte vart vettigt alls att han en äldre, rund man som inte ens är lik Anakin stå där. Mycket bättre att klippa in Anakin som han såg ut innan han blev Vader.

Med den logiken så borde det varit Ewan McGregor istället för Alec Guinness på slutet också i Ep. 6, gammal yoda, gammal Obi-Wan då ska det vara en gammal Anakin också, annars så borde dom ha tagit bort Sebastian Shaws ansikte från scenen på dödstjärnan också där han dör, det är totalt idiotiskt, ologiskt och förolämpande att ha sopan Hayden på slutet.
Citera
2013-04-19, 15:12
Medlem
Weeners avatar
Jag fattar inte allas hat mot Hayden. Tycker han skötte sin roll väldigt bra och trovärdigt. Då kan man lika gärna prata om mark hammils insats i dom äldre filmerna. Folk är så jävla snabba med att bara döma nya grejer som skit bara för att dem växte upp med nåt annat. Jag som vuxit upp med dem nya filmerna tillsammans med dem äldre tycker att dem utgör en helt jävla fantastisk slutprodukt. (Jag såg naturligtvis ep 4-6 först). Sen finns det såklart onödiga skitdetaljer i hela sagan man kunde vart utan som jar jar disneyrobotar och så vidare men det är helheten som gör star wars till dwn bästa filmserien som skapats. Någonsin
Citera
2013-04-19, 15:28
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Jag fattar inte allas hat mot Hayden. Tycker han skötte sin roll väldigt bra och trovärdigt. Då kan man lika gärna prata om mark hammils insats i dom äldre filmerna. Folk är så jävla snabba med att bara döma nya grejer som skit bara för att dem växte upp med nåt annat. Jag som vuxit upp med dem nya filmerna tillsammans med dem äldre tycker att dem utgör en helt jävla fantastisk slutprodukt. (Jag såg naturligtvis ep 4-6 först). Sen finns det såklart onödiga skitdetaljer i hela sagan man kunde vart utan som jar jar disneyrobotar och så vidare men det är helheten som gör star wars till dwn bästa filmserien som skapats. Någonsin
Men det gör de...

För mig är Episode 1-3 mest en orgie i action. Så mycket laser på skärmen som möjligt ska det vara. Själen och djupet är borta. Det som fanns i de äldre filmerna. Episode 3 är den som mellanåt kommer närmast detta. Lucas ville för mycket vilket han också sagt. Men som helhet håller jag med, SW är den bästa filmserie någonsin enligt mig. Speciellt om man har intresse av österländsk filosofi och mystik och ser var Lucas stulit ifrån...
Citera
2013-04-19, 15:44
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Mår fan illa är jag läser i den här tråden.

Det är självklart aldrig någonsin okej att gå tillbaka och ändra nånting i en film. Det är ju sanslöst idiotiskt! Ännu värre när det är klassiska filmer som är dyrkade av miljontals fans. Och inte blir det bättre av att anledningen till ändringarna är att anpassa den klassiska filmen till en helt värdelös prequelfilm. Fan vad arg man blir!

Tänk om Beethoven skulle resa sig från de döda och ändra sina symfonier och lägga till lite moderna sounds, typ techno beats liksom...

Sen kan man ju undra vad fan Luke tänkte när det stod en ung kille han aldrig sett förut och flinade jämte Yoda och Obi Wan...
Citera
2013-04-19, 16:14
Medlem
Funkydudes avatar
Att man klippte in Christensen i slutet av ep. VI går att se på olika sätt. Ser man det som att man försöker binda ihop de två triologierna snyggt är det bra gjort. Snubben som framträder som Anakin från början känns knappt igen från det brännskadade freak han är några scener innan. Tror faktiskt många skulle missa att det ens var han om det nu inte rörde sig om det superskända Star Wars. Då det känns som väldigt mycket skiljer de äldre filmerna åt från de nya är det ett snyggt sätt att länka dem samman. Att åldern inte stämmer överens med de andra har väl förklarats med att de gestaltar Anakin pre-Vader? Köper det.

Men, jag är starkt emot att man går in och ändrar i filmer i efterhand, särskilt så gamla filmer. Därför gillar jag det inte men det har ingenting med logik eller att Christensen skulle vara en dålig skådis att göra. Det är principen som sådan.

I övrigt är de nya Star Wars-filmerna inte alls så dåliga som många vill få dem till. Ep. I är rätt risig, det erkänner jag. Men i övrigt är där bara lite väl mycket fokus på specialeffekter för min smak. Men det lider 90% av actionfilmerna av idag.
Citera
2013-04-19, 16:19
Moderator
zanteras avatar
Det mesta man kan säga om Prequel-trilogin sammanfattas rätt bra i Plinkett's recensioner av filmerna.
Citera
2013-04-19, 16:23
Medlem
Finns där någon chans tror ni att Disney släpper Ep. 4-6 i oförändrad form?, dvs ingen Special Edition.
Citera
2013-04-19, 17:22
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Mår fan illa är jag läser i den här tråden.

Det är självklart aldrig någonsin okej att gå tillbaka och ändra nånting i en film. Det är ju sanslöst idiotiskt!

Klart det är ok, regissören får väl göra vad han vill med sin egen film? Varför skulle det vara förbjudet att släppa en uppdaterad version om man nu är missnöjd med originalet?
Citera
2013-04-19, 17:37
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Klart det är ok, regissören får väl göra vad han vill med sin egen film? Varför skulle det vara förbjudet att släppa en uppdaterad version om man nu är missnöjd med originalet?
Han får väl, men det är jävligt taskigt mot fansen. Som om AIK skulle byta namn till VÖVVDIF (Vi Önskar Vi Vore Djurgårdens IF).
Omoralisk skulle jag kallade t.om.

Man inser ju idag vilka enorma brister han har som regissör. Men orginalen fick han massor av hjälp från kreativa medarbetare. Med de nya filmerna vägrade han någon att lägga sig i, och resultatet blev tre filmer med torra karaktärer och usel dialog.
Citera
2013-04-19, 19:12
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Han får väl, men det är jävligt taskigt mot fansen. Som om AIK skulle byta namn till VÖVVDIF (Vi Önskar Vi Vore Djurgårdens IF).
Omoralisk skulle jag kallade t.om.

Man inser ju idag vilka enorma brister han har som regissör. Men orginalen fick han massor av hjälp från kreativa medarbetare. Med de nya filmerna vägrade han någon att lägga sig i, och resultatet blev tre filmer med torra karaktärer och usel dialog.

Klart det är omoraliskt, och det är en enorm brist på självrespekt. Tänk om, till exempel, Raimi gick tillbaka till The Evil Dead, och tog bort alla "goofs" och misstag digitalt.. Eller om Cameron bytte ut stop motion-Terminatorn ( som ser fruktansvärt läskig ut! ) med en CGI-version i originalfilmen... Vore ju fan totalvidrigt!

Lucas är ju egentligen inte en speciellt bra regissör överhuvudtaget. Det sägs ju att det faktiskt var Ron Howard som gjorde det mesta regiarbetet i American Graffiti, eftersom Lucas helt enkelt inte kan regissera. För det är ju inte liksom regin i A New Hope som gör filmen så otroligt bra, till skillnad från Empire Strikes Back ( som är regisserad av Robocop 2-snubben ), utan allt det tekniska, och manusarbetet.
Citera
2013-04-19, 19:13
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor

Förbjudet är det självklart inte juridiskt. Men man får räkna med kritik från folk som uppskattar filmerna och det är också vad han har fått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in