Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-19, 09:12
  #889
Medlem
Weeners avatar
Förstår inte hur folk kan vända det till nåt negativt att man klippt in Hayden Christiansen i slutet av Ep 6. Hade ju inte vart vettigt alls att han en äldre, rund man som inte ens är lik Anakin stå där. Mycket bättre att klippa in Anakin som han såg ut innan han blev Vader.
Citera
2013-04-19, 09:29
  #890
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weener
Förstår inte hur folk kan vända det till nåt negativt att man klippt in Hayden Christiansen i slutet av Ep 6. Hade ju inte vart vettigt alls att han en äldre, rund man som inte ens är lik Anakin stå där. Mycket bättre att klippa in Anakin som han såg ut innan han blev Vader.
Men varför? Darth Vader/Anakin "blir" ju god igen i slutet av Episode VI och uppfyller profetian, att han ska balansera The Force. Då är det ju logiskt att när han dör och blir ett force ghost så ser han ut som när han dog som god till slut.

Dessutom blir det ju krångligt om man kollar på Star Wars för första gången och bara sett Episode VI - VI än.

EDIT: Och dessutom, om Lucas visste att Anakin "dog" som ung, varför lät han en gammal man spela Force Ghost? Nej, en onödig efterändring är vad det är..
__________________
Senast redigerad av Rokushiki 2013-04-19 kl. 09:40.
Citera
2013-04-19, 09:41
  #891
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Weener
Förstår inte hur folk kan vända det till nåt negativt att man klippt in Hayden Christiansen i slutet av Ep 6. Hade ju inte vart vettigt alls att han en äldre, rund man som inte ens är lik Anakin stå där. Mycket bättre att klippa in Anakin som han såg ut innan han blev Vader.

Precis. Sensmoralen är ju dessutom att den person han var före han blev Darth Vader, hjälten på den ljusa sidan, var den riktiga Anakin Skywalker som han också dog som till slut. Med andra ord är det logiskt att hans själ visade sig i sin skepnad före förfallet.
Citera
2013-04-19, 09:42
  #892
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
För att väcka lite debatt i tråden: Vem var egentligen Den Utvalde? Anakin eller Luke?

Anakin och det är ingen "debatt". Däremot hjälpte Luke sin far att uppfylla sitt öde.
Citera
2013-04-19, 10:46
  #893
Medlem
Nazipolizeis avatar
Stämmer in med tidigare skribenter. Jävla 6:an när man väl för en gångs skull sätter sig vid televisionen. bunkrat upp med bärs och tilltugg och är allmänt glad i hågen så fuckar dom upp filmen.
Sen för att krydda upp frustrationen ytterligare så funkar reklamen ypperligt.
Herregud vilket jävla hån!
Och det här är en film som dom har advertisat om säkert upp emot 100 gånger.
Vart har dom sitt HQ? Ska fan gå och bajsa i deras lobby.
6:an ROTT IN HELL!


Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Men varför? Darth Vader/Anakin "blir" ju god igen i slutet av Episode VI och uppfyller profetian, att han ska balansera The Force. Då är det ju logiskt att när han dör och blir ett force ghost så ser han ut som när han dog som god till slut.

Dessutom blir det ju krångligt om man kollar på Star Wars för första gången och bara sett Episode VI - VI än.

EDIT: Och dessutom, om Lucas visste att Anakin "dog" som ung, varför lät han en gammal man spela Force Ghost? Nej, en onödig efterändring är vad det är..

Amen to that brother!
Dessutom är ju Hayden näst intill värdelös. Hans karaktär i 2:an får mig bara att gråta, det stämmer inte in för fem öre. En av sakerna jag retar mig på är att han inte har någon som helst likhet med Anakin från A Phantom Menace (som jag personligen tyckte om väldigt mycket) förutom i 2 scener då han säger något som faktiskt påminner om gunga Anakin.
Nej är det något som ska retuscheras i Star Wars filmerna så är det Anakins Karaktärsövergång i 2:an.
Citera
2013-04-19, 12:16
  #894
Medlem
StefPhoenixs avatar
Bara jag som faktiskt tycker att det skulle vara kul om Lucas klippte in mer spöken i slutet av 6:an. Framförallt Qui-Gon.
Citera
2013-04-19, 12:19
  #895
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Bara jag som faktiskt tycker att det skulle vara kul om Lucas klippte in mer spöken i slutet av 6:an. Framförallt Qui-Gon.
Jag hoppas du är rätt ensam med det. Det får vara slut med klipp-och-klistrandet nu.
Citera
2013-04-19, 13:06
  #896
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Jag hoppas du är rätt ensam med det. Det får vara slut med klipp-och-klistrandet nu.
Jag fattar ändå inte att han inte gjort det. Så mycket onödiga små detaljer som han ändrar på. Jag är glad att ryktena om att animera Yoda för TESB och ROTJ inte stämt, hittills.
Citera
2013-04-19, 13:18
  #897
Medlem
Rokushikis avatar
Känns ju förövrigt som att Disney sitter på en guldgruva, många skulle nog köpa om de släppte Original-trilogin på Blu-Ray UTAN allt jävla tjafs Lucas lagt till senare.
Citera
2013-04-19, 13:19
  #898
Medlem
zanteras avatar
Äh, jag tycker ändå Prequel-trilogin har bevisligen bra skådespelare. Visst är det skillnad på bra och BRA, men jag tycker knappast det är Hayden's fel att Anakin framstår så jävla löjligt. Dåligt manus, dåligt av Lucas som ska förklara för skådespelarna vad han vill ha ut ur scenen. Det känns i vissa fall som att skådespelarna själva tänker "vad fan gör jag i denna filmen?" och ser exakt vad de kan komma undan med i scenerna. Det är väl iofs svårt att hålla sig för skratt när man ska säga saker som "He killed the younglings" eller alla Anakin's kärleksfraser till Padme.
Citera
2013-04-19, 13:20
  #899
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Jag fattar ändå inte att han inte gjort det. Så mycket onödiga små detaljer som han ändrar på. Jag är glad att ryktena om att animera Yoda för TESB och ROTJ inte stämt, hittills.


Men de gjorde om Yoda i CGI till Episode One... Stön...
Citera
2013-04-19, 13:25
  #900
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Äh, jag tycker ändå Prequel-trilogin har bevisligen bra skådespelare. Visst är det skillnad på bra och BRA, men jag tycker knappast det är Hayden's fel att Anakin framstår så jävla löjligt. Dåligt manus, dåligt av Lucas som ska förklara för skådespelarna vad han vill ha ut ur scenen. Det känns i vissa fall som att skådespelarna själva tänker "vad fan gör jag i denna filmen?" och ser exakt vad de kan komma undan med i scenerna. Det är väl iofs svårt att hålla sig för skratt när man ska säga saker som "He killed the younglings" eller alla Anakin's kärleksfraser till Padme.

Och Ian McDiarmid är med i de nya filmerna också. Fantastisk skådis och han var lysande i Episode VI. Men i I-III är han en total amatörskådis. Vad är skillnaden mellan VI och I-III? Richard Marquand regisserade Episode VI medan Lucas regisserade I-III...
Och jösses vad manusen till de nya filmerna är usla. Hur många pruttskämt ska man behöva se i en Star Wars film egentligen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback