2013-12-16, 03:43
Medlem
spknoises avatar
Den bästa filmen i hela serien är The Return of the Jedi Minns jag grät när jag var liten när Darth Vader dör
Citera
2013-12-16, 16:07
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spknoise
Den bästa filmen i hela serien är The Return of the Jedi Minns jag grät när jag var liten när Darth Vader dör

Scenerna i Endor förstör filmen för mig.. För fånigt, för gulligt.
Citera
2013-12-16, 16:22
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:

Femman är ju lätt den bästa. Den börjar med snö, snö och mer snö, Fett har visserligen en för liten roll, men han finns där, miljöerna är mycket mysigare samt nog den bästa cliff hanger jag vet; man måste se sexan bara för att se vad som händer med Solo och Skywalker d.ä & d.y!
Citera
2013-12-16, 20:02
Medlem
spknoises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede

Visst, de kunde ha slopat scenerna i slutet av filmen när dom är på Endor. Jag gillar symbolismen i filmen när Luke tar av masken på Darth Vader.
Citera
2013-12-16, 20:03
Medlem
Citat:

Måste tyvärr säga att jag inte helt håller med dig där! Den bästa filmen i Star Wars serien tycker jag är från 1980 "The Empire Strikes Back"... Men tätt intill den tycker jag "Return of the Jedi" kommer från 1983!

Jag grät också när Darth Vader dog. Dock grät jag också när Darth Vader berättade för Luke Skywalker att det var han som var hans far...
Citera
2013-12-16, 20:05
Medlem
Citat:

Detta var ju pricken över "i:et". Jag älskade dessa små Wookies och jag tyckte att det var riktigt bra att man fick in lite gröna naturmiljöer i Star Wars filmerna som annars präglades så mycket av svart rymd, öknen/sand och snö...
Citera
2013-12-16, 20:06
Medlem
Citat:
Visst, de kunde ha slopat scenerna i slutet av filmen när dom är på Endor. Jag gillar symbolismen i filmen när Luke tar av masken på Darth Vader.

Vad var det som du menade med den symbolismen. Det kan tolkas på så många olika sätt. Vad är det den symboliserar tycker du?!
Citera
2013-12-16, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serioustalk
En liten tolkning: När Darth Vader hugger av Lukes hand och han ramlar ner i hålet... Jag tror Darth Vader hade kunnat dödat honom där men han hög av honom handen för att gro hatet i honom. Liksom Anakin fick sin arm avhuggen i 3:an och han får sitt psykbryt i slutet där.... ville han att Luke skulle tappa kontrollen och bli "instabil". Lite långsökt jag vet :P

Jag tolkade det ur ett "gott/medmänskligt" perspektiv. Det vill säga att han skulle döda Skywalker men att han fick faderskänslor för honom så att han beslutade sig för att inte döda honom. I 6:an så pratar ju Luke Skywalker till Darth Vader om "The Conflict" - konflikten inom honom, det vill säga om han skulle döda honom eller låta honom leva. Dessutom så när kejsaren ska förgöra Luke Skywalker så lyfter Darth Vader (Anakin Skywalker) upp kejsaren och kastar ner honom i hålet, så det fanns ju utan tvivel godhet kvar i Darth Vader. Luke Skywalker kände det och det var därför han beslutade sig för att möta Darth Vader igen.
Citera
2013-12-16, 20:42
Medlem
spknoises avatar
Symbolismen menar jag när Luke tar av honom masken, att bakom all ondska så döljer sig det en mänsklighet. Så vi tolkade nog ungefär lika där
Citera
2013-12-31, 21:40
Medlem
Vad hände med Episode II 3D som skulle haft premiär under året?
Citera
2014-01-01, 17:49
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Vad hände med Episode II 3D som skulle haft premiär under året?
Inställd. Försenad enligt den officiella förklaringen. Yahoo är din vän:
http://www.ign.com/articles/2013/01/...edly-cancelled
Citera
2014-01-01, 20:29
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:

Helt klart. Jag avskydde tramset redan när jag såg den på bio 83 och då var jag bara 13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in