2013-04-19, 19:16
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merlinus
Finns där någon chans tror ni att Disney släpper Ep. 4-6 i oförändrad form?, dvs ingen Special Edition.
Menar du på Bluray då eller? För på DVD finns det ju redan.
Citera
2013-04-19, 19:18
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Menar du på Bluray då eller? För på DVD finns det ju redan.

De är special editions dock. Eller..? Tror att det bara är vhs ( och laserdisc, då ) som är de äkta filmerna.
Citera
2013-04-19, 19:18
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Av samma anledning som Lucas klippt in noooooooooo när Vader lyfter upp kejsaren. Någon måtta på dumheterna får det vara.
Är nog bara Jabbas dörr och stenarna framför R2 som slår det.
Citera
2013-04-19, 19:20
Medlem
StefPhoenixs avatar
2006 släpptes en 2-disc utgåva av varje film. Den första skivan har 2004-versionerna och den andra skivan har originalen (inte lika bra bildkvalité dock). Äger själv alla tre.

Här har du ROTJ...
http://www.discshop.se/filmer/dvd/st..._2_disc/P56053
Senast redigerad av StefPhoenix 2013-04-19 kl. 19:22.
Citera
2013-04-19, 19:22
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
2006 släpptes en 2-disc utgåva av varje film. Den första skivan har 2004-versionerna och den andra skivan har originalen (inte lika bra bildkvalité dock). Äger själv alla tre.

Här har du ROTJ...
http://www.discshop.se/filmer/dvd/st..._2_disc/P56053

Det visste jag fan inte. Känner mig ju som en hyperidiot just nu! Fan att jag inte visste detta tidigare!
Citera
2013-04-19, 19:27
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Det visste jag fan inte. Känner mig ju som en hyperidiot just nu! Fan att jag inte visste detta tidigare!
Jag själv visste inte om det förrän jag såg dem i en videoaffär och köpte alla tre direkt. Känns ganska onödigt att man redan hade köpt 2004-utgåvorna när de kom. Kommer inte ihåg vad för bonusmaterial det är på 2004 DVD:erna men jag antar att även det är mer på 2006-utgåvorna.
Citera
2013-04-19, 19:43
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merlinus
Med den logiken så borde det varit Ewan McGregor istället för Alec Guinness på slutet också i Ep. 6, gammal yoda, gammal Obi-Wan då ska det vara en gammal Anakin också, annars så borde dom ha tagit bort Sebastian Shaws ansikte från scenen på dödstjärnan också där han dör, det är totalt idiotiskt, ologiskt och förolämpande att ha sopan Hayden på slutet.
Själva poängen med det är som sagt att Anakin "dog" när han blev Vader men det vet vi ju alla är fel för han återkom tlll den ljusa sidan precis innan han dog och Lukes tes om att Anakin fortfarande var vid liv, djupt inne i Vader beseglades.

Fortfarande bara jag som vill se Qui-Gon som spöke i 6:an?

Vanligtvis är jag en stor vedersakare till de flesta interpolationer Lucas gjort sedan 1997 men just det här tycker jag faktiskt inte är en så jättehemsk idé. Det var ju faktiskt tack vare honom som Ben kunde kommunicera med Luke från graven.
Citera
2013-04-19, 19:46
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Mår fan illa är jag läser i den här tråden.

Det är självklart aldrig någonsin okej att gå tillbaka och ändra nånting i en film. Det är ju sanslöst idiotiskt! Ännu värre när det är klassiska filmer som är dyrkade av miljontals fans. Och inte blir det bättre av att anledningen till ändringarna är att anpassa den klassiska filmen till en helt värdelös prequelfilm. Fan vad arg man blir!
Jag måste nog säga att den bästa ändringen som gjorts måste ju vara så att ljussvärden i 4:an ser ut som i de andra filmerna. Men där kan man stanna..
Citera
2013-04-19, 20:04
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Är nog bara Jabbas dörr och stenarna framför R2 som slår det.
All CGI skit som är i vägen i Mos Eisley stör rätt bra också. Och att han ändrade dialogen när Vader talar med kejsaren via hologram. Så nu vet han inte om att Luke är hans son? Så varför har han spenderat flera år på att hitta honom då??
Citera
2013-04-19, 21:04
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Jag måste nog säga att den bästa ändringen som gjorts måste ju vara så att ljussvärden i 4:an ser ut som i de andra filmerna. Men där kan man stanna..

CGI Yoda i The Phantom Menace ocksa.
Citera
2013-04-19, 21:07
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
All CGI skit som är i vägen i Mos Eisley stör rätt bra också. Och att han ändrade dialogen när Vader talar med kejsaren via hologram. Så nu vet han inte om att Luke är hans son? Så varför har han spenderat flera år på att hitta honom då??
Du missförstår. Vader vet självklart om det, men han har fördunklat det för Kejsaren så länge det går och vill inte att Palpatine ska veta att han vetat om det länge, eftersom han har egna planer för Imperiet. Den nya dialogen indikerar att Vader lämnat intrycket att pojken som förstörde Dödsstjärnan bara är en arbiträr rebell. I originaldialogen så misstänker inte Kejsaren att den här rebellen är Skywalkers son, utan vet det (troligen eftersom Vader öppet avslöjat denna rebells identitet för Sidious tidigare).

Den nya dialogen är mer kongruent med senare händelseförlopp eftersom den insinuerar att Vader dolt Lukes identitet så länge det gått för att inte Kejsaren ska misstänka något om Vaders egna mål. Genom att låtsas som att Luke är (eller åtminstone att han själv haft den övertygelsen) bara är en random rebell så blir ju risken för att Kejsaren ska misstänka något mindre.
Citera
2013-04-19, 21:11
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydh
CGI Yoda i The Phantom Menace ocksa.
Jag är lite ambivalent och dissonant där. Hade den här dockan inte varit så olik den i 5-6 så hade jag varit helt emot det, men nu var den ju inte särskilt lik i alla avseenden och därför kan det kvitta men det är ju faktiskt kanske bättre att han ser ut som i de andra två filmerna.

Jag antar att det är samma för dig för du vill väl inte se en CGI-Yoda i TESB och ROTJ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in