Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-21, 16:06
  #1501
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
De enda som är sevärda är väl episod IV, V och VI? Alltså de från 1977, 1979 och 1980.

De nya ger jag inte ens en chans.

Så den från 83 är inget att ha?
Citera
2019-04-21, 17:22
  #1502
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
rogue one är duglig, även om det är lite konstiga ninjor och skit med i filmen.

Den är den enda hyfsat bra av samtliga efter 80-talet. Den är ju dock som jag fattat det lite utanför den officiella ordningen. Övriga blir bara sämre och sämre. Mycket beroende på att de går allt mera PK-overkill i närmast allt.
Citera
2019-04-21, 17:35
  #1503
Medlem
gronagubbens avatar
jag såg nyligen alla filmer i rätt ordning och tyckte det var riktigt jävla bra

1. Episode I – A Phantom Menace (1999)
2. Episode II – Attack of the Clones
3. Episode III – Revenge of the Sith
4. Solo – A Star Wars Story
5. Rogue One – A Star Wars Story
6. Episode IV – A New Hope
7. Episode V – The Empire Strikes Back
8. Episode VI – The Return of the Jedi
9. Episode VII – The Force Awakens
10. Episode VIII – The Last Jedi
Citera
2019-04-21, 17:56
  #1504
Medlem
makduis avatar
De gamla var det drag i, de nya ser ut som nån random snubbe på youtube har pusslat ihop, finns inga minnesvärda scener alls
Citera
2019-04-21, 20:29
  #1505
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag vill fråga. Är de allra senaste Star Wars filmerna bra? Är de bättre än I-III?

Vad anser ni?

Herregud nej! Enda som var okej var Rouge one. Resten var så dåliga att man blir förbannad.
Citera
2019-04-21, 20:38
  #1506
Medlem
sanchoos avatar
Episod 1-3 var ju bättre än de senaste 3 filmerna enligt mig. 3:an är väldigt underskattad enligt mig. Väldigt mörk, som 5:an, den bästa filmen
Citera
2019-04-22, 09:27
  #1507
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Episod 1-3 var ju bättre än de senaste 3 filmerna enligt mig. 3:an är väldigt underskattad enligt mig. Väldigt mörk, som 5:an, den bästa filmen

Jag håller med dig, ROTS är bättre än ROTJ till och med, men det är mycket tack vara att Lucas började sin Jar-Jar binks:ifiering redan där med dom satans ewoks.
Citera
2019-04-22, 11:11
  #1508
Medlem
Svampspors avatar
Episod 4, 5 och 6 är givetvis filmhistoria och en väsentlig del av min uppväxt och starkt bidragande orsak till mitt intresse för genren science-fiction.

Episod 1, 2 och 3 såg jag i en senare fas i livet då mina referenser gällande filmer hade utökats väsentligt. Detta till trots uppskattar jag dessa filmer också, men kanske på ett annat sätt. Jag betvivlar också att de hade fungerat speciellt bra eller sett lika bra ut om de spelats in med de tekniska förutsättningar som fanns exempelvis på åttiotalet. Den mörka episod 3 är helt klart favoriten som faktiskt kan mäta sig med originaltrilogin.

Episod 7 och 8 är enligt min synpunkt fullständigt vedervärdiga. Det är självklart tekniskt bra gjorda och innehåller en och annan scen som fungerar, men saknar helt den själ som George Lucas ingjöt i de tidigare filmerna. Det mest sorgliga är ju att se de gamla skådespelarna och deras karaktärer bli misshandlade av talanglösa klåpare som inte klarar av att förvalta dessa filmikoner.

Rogue One hade jag inte stora förhoppningar på, men blev positivt överraskad att den lyckas fånga delar av känslan från originaltrilogin samt tillföra en egen lite smutsig realism mitt bland alla flashiga laserstrålar.

Solo såg jag efter totalfiaskot Episod 8 inte ens på bio och ångrar det inte heller. En prequelhistoria som ingen efterfrågat och filmen bara tuffar på som vilken påkostad dussinproduktion som helst. En eloge till Alden Ehrenreich dock, som gör det bästa av förutsättningarna. En film man kan ha och mista.
Citera
2019-05-23, 15:29
  #1509
Medlem
https://www.msn.com/sv-se/noje/film/...Gmy?li=BBqxP8M

"Både Carrie Fisher och hennes dotter Billie Lourd är med i den nya "Star wars"-filmen, avslöjar regissören JJ Abrams för Vanity Fair."
Citera
2019-08-24, 03:18
  #1510
Medlem
santacls avatar
Trailer för kommande Star Wars serien på Disney+

(FB) The Mandalorian - Disney+ (2019)

The Mandalorian | Official Trailer | Disney+ | Streaming Nov. 12

https://www.youtube.com/watch?v=aOC8E8z_ifw


Även presenterat på D23 att Ewan McGregor kommer få en egen serie som Obi-Wan Kenobi

https://www.ign.com/articles/2019/08...-ewan-mcgregor

The rumored Obi-Wan Disney+ Series has officially been confirmed, with Ewan McGregor reprising his role from the prequels.

The announcement was made by Lucasfilm President, Kathleen Kennedy at D23 Expo during the Disney+ panel.
“After secrets and fibs and not being able to talk about it, I am thrilled to bring out a beloved member of the star wars family…" Kennedy said as Ewan McGregor walked onstage.

“Kathleen, can you ask me in front of all these witnesses, can you please ask me, am I going to play Obi-Wan Kenobi again?” McGregor said, in which Kathleen asked him, "Ewan, are you going to play Obi-Wan?"

McGregor responded saying, “Yes...It’s been four years of saying ‘oh, I don’t know. We’ve been talking.’ Now I can say yes, we’re gonna do it.”

Kennedy confirmed the scripts are written and shooting will begin in 2020, adding in, "We could not be more excited.”
__________________
Senast redigerad av santacl 2019-08-24 kl. 03:22.
Citera
2019-08-24, 07:51
  #1511
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Trailer för kommande Star Wars serien på Disney+

(FB) The Mandalorian - Disney+ (2019)

The Mandalorian | Official Trailer | Disney+ | Streaming Nov. 12

https://www.youtube.com/watch?v=aOC8E8z_ifw

Äntligen lite trevliga Star Wars-nyheter. Självklart finns det ju en överhängande risk att även dessa produktioner kommer att befläckas av en massa motbjudande SJW-diversity. Trailern gav ju dock faktiskt lite Rogue One-vibbar (som jag ju gillar), så jag känner mig försiktigt positiv inför TV-serien.
__________________
Senast redigerad av Svampspor 2019-08-24 kl. 07:53.
Citera
2019-08-24, 10:48
  #1512
Medlem
JustZlatans avatar
Fantastiskt! ewan McGregor kommer tillbaka som Obi-Wan!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback