2010-01-06, 18:57
Medlem
Evilone666s avatar
Skappade denna tråden för att det fans så många Star Wars trådar så visste inte riktigt var jag skulle skriva. Sen att alla kan skriva allt Star Wars snack här framöver

Efter ha titta på Star Wars VI (6) Så har jag en hel del funderingar.

1. Har Geroge Lucas tänkt på att göra om dom gamla Star Wars filmerna?

Är medveten att dom är kult. Men vi "gamlingar"(60,70,80 talister) måste inse dom gamla filmerna inte kommer hålla när nya generationer födds fram.

När jag tittade på alla Star Wars filmer så kändes det bara fel att IV,V,VI kvaliten var så usel och att dom var i rymd stenåldern om man gemför med grejer från dom nya filmerna. Sen visst det är 30 års skillnad mellan dom nya och dom gamla.

Själv tyckte jag också att dom gamla filmerna var bättre än dom nya, men efter ha sätt dom nya mer och mer så börjar jag gilla dom mer och mer också. Dom känns så mycket mer detaljerade än dom gamla.

Är ganska säker på att dom gamla kommer göras om för eller senare och vill hälldre att dom görs om medans George Lucas är hyffsat stabil i huvudet och fofarande lever, sen att kanske använda nån av dom gamla skådisarna från dom nya filmerna?

2. Vet att dom har försökt att piffa upp dom gamla filmerna med lite nyare scener och kvalite men jag tycker inte att dom har lyckats. I, III så får Obi-wan tränning av Yoda att ta konakt med folk som har kommit tillbaks från de döda så att Obi-wan kan snacka med Qui-Gon Jinn. Men jag undrar borde inte Qui-Gon Jinn varit med i IV som ett spöke? Och att på slutet av VI skulle det inte vara snyggare om alla Jedis som dött i III dycker upp på den festen på Endor?
Citera
2010-01-06, 19:01
Medlem
Det var någon som påstod att Anakin var en jungfrufödsel. Det här stämmer väl inte? Visserligen fick man aldrig reda på vem (om) hans fader var.
Citera
2010-01-06, 19:10
Medlem
Garneringsmannens avatar
Om 2.

Har alltid tyckt att den scenen är lite antiklimax. Wow, va häftigt att hela jediskrået står där. 3 pers liksom!

Vore grymt mycket snyggare om ALLA jedis slöt upp och höjde sina ljussvärd för Luke.
Citera
2010-01-06, 19:37
Medlem
Evilone666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olga22
Det var någon som påstod att Anakin var en jungfrufödsel. Det här stämmer väl inte? Visserligen fick man aldrig reda på vem (om) hans fader var.

http://img512.imageshack.us/img512/4...kozepesyl7.jpg

Enligt familj trädet på denna sida så är det "The Force" så står det "Sith Alchemy" också :S
Citera
2010-01-06, 19:38
Medlem
Evilone666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garneringsmannen
Om 2.

Har alltid tyckt att den scenen är lite antiklimax. Wow, va häftigt att hela jediskrået står där. 3 pers liksom!

Vore grymt mycket snyggare om ALLA jedis slöt upp och höjde sina ljussvärd för Luke.

Jaah det så jag tycker också

Undar varför dom inte gjorde så?
Citera
2010-01-06, 20:49
Medlem
Garneringsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilone666
http://img512.imageshack.us/img512/4...kozepesyl7.jpg

Enligt familj trädet på denna sida så är det "The Force" så står det "Sith Alchemy" också :S

Vad betyder ABY?

Angående Anakin Skywalkers far så är det svagt att ingen vill ta ansvar för det. Känns som att det kan bli värsta diskussionen om detta...

http://www.starwars.com/databank/cha...akinskywalker/
Citera
2010-01-06, 20:54
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olga22

I tredje filmen framgår det att Palpatine/Darth Sidious/Kejsarens mästare genom sin kraft kunde skapa liv.
Så förmodligen är Darth Plagueis Anakins pappa.

Citat:
Ursprungligen postat av Garneringsmannen
Vad betyder ABY?

Angående Anakin Skywalkers far så är det svagt att ingen vill ta ansvar för det. Känns som att det kan bli värsta diskussionen om detta...

http://www.starwars.com/databank/cha...akinskywalker/

http://sv.starwars.wikia.com/wiki/ABY
Senast redigerad av SLR-08 2010-01-06 kl. 20:58.
Citera
2010-01-06, 20:58
Medlem
Som alla vet, klipper man bort en del scener när man gör DVD version av bio filmer. Jag har bara sett DVD versionerna nerladdade. Är det någon som vet av någon hemsida som man kan ladda ner fulla versioner i DVD format?

Om någon har något liknande liggande hemma kan jag köpa dom också.
Citera
2010-01-06, 21:08
Medlem
solid302s avatar
Jag tycker att dem nya Star Wars filmerna är bättre, sen förstår jag inte varför de flesta hatar Jar-jar Binks...
Citera
2010-01-06, 21:20
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solid302
Jag tycker att dem nya Star Wars filmerna är bättre, sen förstår jag inte varför de flesta hatar Jar-jar Binks...

han är för cool ju
Citera
2010-01-06, 21:34
Medlem
Hardstekts avatar
De nya filmerna är skräp från början till slut.
Citera
2010-01-06, 21:58
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
De nya filmerna är skräp från början till slut.

Inte nödvändigtvis! De nya filmerna gör ju storyn något mer komplett.

Angående att alla Jedi's skulle visa sig i slutet beror nog mest på att alla Jedi's inte blir Force Ghosts, antagligen på grund av att dom inte är tillräckligt starka i Kraften eller att dom kanske har lite Darkside i sig ändå, vilket de flesta faktiskt har. Exempel på detta är Mace Windu som har begått en handling av Darkside. Det framgår inte i filmerna men i officiell litteratur som bland annat rollspel står det om hela den grejen.

Jar-Jar hatar folk för att han är överdrivet jobbig. Som på slagfältet i 1:an, var han verkligen tvungen att snubbla till, få alla bollar att ramla iväg och allt det där? Nej.

Sith Alchemy är en form av vetenskap med kraften inblandat där Sith kan manipulera kroppar och låta saker muteras bland annat. Därigenom borde det också kunna skapas liv. Kanske en förklaring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in