2010-06-23, 12:39
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selvovic
Lite sent ute nu, men med tanke på Christensen som lämnar Blåvitt i förtid blir jag väldigt orolig över höstsäsongen. Han har ju varit en mycket stark stomme bakåt och stått för många kvalificerade räddningar. Tror ni fans verkligen att Blåvitt nu struntar i att köpa in nytt och kör på med Sandberg och Dahlin som back-up? Det ger mig ingen särskilt bra känsla

Utan att ha sett någon av dessa så litar jag på Håkans omdöme, även om det sviktat på senaste.

Jag anser inte att målvakten är vårt största problem, snarare den permanenta underprestation som flera av de offensiva spelarna levererat. Så länge Dahlin/Sandberg håller OK klass så är det lugnt, däremot undrar jag om vi skall fortsätta spela ett system det inte finns spelare för, och med spelare som i allmänhet inte håller hög allsvensk klass. Risken är stor med Jonas vid rodret...
Citera
2010-06-23, 16:22
Medlem
Ännu ett bevis på SVFF enorma kompetens. Från Max Wimans blogg som bevakar mFF i Sydsvenskan.

"Cupcirkusen fortsätter
Publicerad den 23 juni 2010 klockan 14:55 av Max Wiman

I dag fick Malmö FF en bekräftelse från Svenska Fotbollsförbundet att Mjällby begärt uppskov med spel mot MFF i cupen. Matchen ska spelas senast fjärde juli, Mjällby vill spela den fjortonde. I mailet från förbundet fanns också ett besked om när beslut kommer att meddelas.

Den femte juli…

Kommentarer överflödiga."
Citera
2010-06-23, 17:01
Medlem
Lesras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Ännu ett bevis på SVFF enorma kompetens. Från Max Wimans blogg som bevakar mFF i Sydsvenskan.

"Cupcirkusen fortsätter

I dag fick Malmö FF en bekräftelse från Svenska Fotbollsförbundet att Mjällby begärt uppskov med spel mot MFF i cupen. Matchen ska spelas senast fjärde juli, Mjällby vill spela den fjortonde. I mailet från förbundet fanns också ett besked om när beslut kommer att meddelas.

Den femte juli…

Det värsta av allt är att man inte ens blir förvånad längre.
Citera
2010-06-23, 17:06
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth

"Cupcirkusen fortsätter

Den femte juli…

Jag är knappast förvånad när SvFF är inblandade.
Citera
2010-06-23, 18:17
Medlem
ekkams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Det är omöjligt att veta hur Mild tänker. Inför säsongen 2008 sa han att man skulle satsa på Stenman och Dahlin, men helt plötsligt dök Christensen upp utan någon som helst förvarning. Jag tror att Mild håller på och undersöker vad som finns tillgängligt och om det visar sig att Sandberg ser osäker ut i träningsmatcher och Svenska Cupen så kommer det nog en ny målvakt. Cupmatchen mot Kalmar på söndag blir ett väldigt intressant test.

Mild är en mästare på att maskera värvningar tills dem är klara. Jag tror inte att Christensen var en sista minuten-lösning och har man inget på gång under ytan redan nu så är jag övertygad att Mild inte kommer slå till på första bästa utifrån.
Citera
2010-06-23, 18:41
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekkam
Mild är en mästare på att maskera värvningar tills dem är klara. Jag tror inte att Christensen var en sista minuten-lösning och har man inget på gång under ytan redan nu så är jag övertygad att Mild inte kommer slå till på första bästa utifrån.

Precis. Det pratades ju oerhört mycket i media om vilken panikvärvning Christensen var. Så var inte alls fallet om jag minns rätt, han hade scoutats ganska länge. Visst finns det många supportrar som har en övertro till Mild och står bakom honom oavsett vilka beslut som tas och det är kanske inte ultimat, men just när det gäller målvaktsposten så har jag fullt förtroende för om man väljer att låta Sandberg ta över i höst. Han är den av alla våra reservmålisar jag sett genom åren som har absolut störst potential. Har sett väldigt stabil ut i både cup- och träningsmatcher samt på träningar. Först och främst vågar han dirigera backlinjen och skrika på utespelarna, det ser jag nästan som ett måste. Erik Dahlin är inte riktigt lika aktiv på den punkten tyvärr.

/feldgrau
Citera
2010-06-23, 19:45
Medlem
LikeAGloves avatar
Jag hörde att ÖSK värvat en ny målvakt. Kommer Johan hem till Kamratgården?

Annars har jag faktiskt full tilltro till att låta Sandberg stå, tycker bara lite synd om honom
då tabelläget ser ut som det gör. Kommer vi spela som under vårsäsongen i höst igen kan det
bli en tung mantel för en 19 årings axlar. Han skötte sig dock riktigt bra mot Väsby borta, lite tragikomik
att han blev matchens lirare i en match där Blåvitts målvakt inte ska ha någonting att göra
Citera
2010-06-23, 23:29
Medlem
Alex Miller ny tränare i AIK.

Fin meritlista, hur långt räcker det? Vad tror ni?
Citera
2010-06-24, 00:44
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RSA
Alex Miller ny tränare i AIK.

Fin meritlista, hur långt räcker det? Vad tror ni?

Pajsarna på planen, särskilt Dulle, Mutumba och Bojan är samma vilket gör det svårt. De lär inte ändra sin bedrövliga attityd, vill han klämma åt dom springer de till media och bölar. Gör han sig av med dessa fullidioter kan han nog lyfta laget.
Citera
2010-06-24, 10:54
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Pajsarna på planen, särskilt Dulle, Mutumba och Bojan är samma vilket gör det svårt. De lär inte ändra sin bedrövliga attityd, vill han klämma åt dom springer de till media och bölar. Gör han sig av med dessa fullidioter kan han nog lyfta laget.

Vad snackar du om?
Citera
2010-06-24, 11:53
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Jag hörde att ÖSK värvat en ny målvakt. Kommer Johan hem till Kamratgården?
Vem är Johan?

Andremålvakten i ÖSK har långtidsskadat sig, så det är en andremålvakt dom värvat.
http://na.se/sporten/fotboll/inspark/1.874506-han-ar-osk-s-nye-malvakt
Citera
2010-06-24, 11:59
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Vad snackar du om?

Jag svarade på inlägg 6038
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera