2010-05-12, 13:55
Medlem
Idag kommer AIK, framför allt Eguren, var totalt oslagbara. Elfsborg kan lika gärna lämna walk-over, för vi kommer mosa dom med minst 7-0. Eguren gör två äkta hattrick och Maanoja slår in 7-0 på frispark i 87e minuten. Det kommer vara 22000 AIKare på plats, Borås kommer inte räcka till utan Nya Ullevi kommer få sätta upp storbildskärmar för att alla AIKare ska kunna se på matchen. AIK får guldmedaljen i förhand och Klevis får Pulitzerpriset.

För att vara seriös så tror jag det kan bli en jämn match. Eguren gör troligen sin sista match och kommer säkerligen därför vara bra som aldrig förr bara för att retas med oss AIKare. Hoppas Burgic kan få upp lite speed också, då han är preliminärt uttagen i Sloveniens trupp, dags att imponera på andra än på försäsongspubliken. Maanoja lär svikta, får hoppas att backlinjen håller så att han kan få upp lite självförtroende. En nolla för honom lär sätta fart på honom.
Skönt med Pavey tillbaka, alltid skönt med sepalre som KÄMPAR (ett ord inte många i dagens AIK vet vad det är för något). Tjerna från start är också en jävla bra idé.

ÄLSKA AIK!
Citera
2010-05-12, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Idag kommer AIK, framför allt Eguren, var totalt oslagbara. Elfsborg kan lika gärna lämna walk-over, för vi kommer mosa dom med minst 7-0. Eguren gör två äkta hattrick och Maanoja slår in 7-0 på frispark i 87e minuten. Det kommer vara 22000 AIKare på plats, Borås kommer inte räcka till utan Nya Ullevi kommer få sätta upp storbildskärmar för att alla AIKare ska kunna se på matchen. AIK får guldmedaljen i förhand och Klevis får Pulitzerpriset.

För att vara seriös så tror jag det kan bli en jämn match. Eguren gör troligen sin sista match och kommer säkerligen därför vara bra som aldrig förr bara för att retas med oss AIKare. Hoppas Burgic kan få upp lite speed också, då han är preliminärt uttagen i Sloveniens trupp, dags att imponera på andra än på försäsongspubliken. Maanoja lär svikta, får hoppas att backlinjen håller så att han kan få upp lite självförtroende. En nolla för honom lär sätta fart på honom.
Skönt med Pavey tillbaka, alltid skönt med sepalre som KÄMPAR (ett ord inte många i dagens AIK vet vad det är för något). Tjerna från start är också en jävla bra idé.

ÄLSKA AIK!
Det första stycket är sanslöst roligt .

On a more serious note blir det spännande att se om Bojan får starta, av det lilla jag sett och av det jag hört är han inte i startelvan för att han spelar bra säsongen 2010, utan för vad han gjort tidigare...
Citera
2010-05-12, 14:38
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Det första stycket är sanslöst roligt .

On a more serious note blir det spännande att se om Bojan får starta, av det lilla jag sett och av det jag hört är han inte i startelvan för att han spelar bra säsongen 2010, utan för vad han gjort tidigare...
Speciellt Klevis får Pulitzerpriset

Gissar på att IFE radar upp massor av målchanser och dominerar spelet som vanligt, men som lika vanligt de senast åren så blir det utan utdelning.
Sen kan man undra hur Advic ska spela med skydd eller inte, och hur han påverkas av detta.
Utan skydd så lär ju AIK var där och peta lite
Citera
2010-05-12, 16:14
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Ett lästips till folket som fortfarande tycker att konstgräs är något att sträva efter:

http://www.barometern.se/sporten/

scrolla ner lite så får ni Nannes syn på saken.
Lite skumt att dom hade vattnat "gräset" om det nu var så snabbt. Låter ju inte som nått som är så jättesvårt att förbättra i så fall...

Sen kan jag skicka den här länken bara för skojs skull då. 6:30 in i klippet så pratar sig Mattias Jonson väldigt varm för konstgräs och hur han hoppas att det blir konstgräs på Djurgårdens eventuella nya arena. Lite oväntat för mig att han skulle gå ut med det..
Citera
2010-05-12, 18:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Ett lästips till folket som fortfarande tycker att konstgräs är något att sträva efter:

http://www.barometern.se/sporten/

scrolla ner lite så får ni Nannes syn på saken.
"Samtidigt har det inte gått att spela särskilt internationellt eller modernt på en ny arena som Gamla Ullevi.
Nanne: – Det är sant. Där ska man ha varit bra på att spela på lera."

LoL
Citera
2010-05-12, 19:13
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Speciellt Klevis får Pulitzerpriset

Ja vart fan är Klevis när det går skit för Gnaget?
Eller blev han permbannad förra året?
Citera
2010-05-12, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Ja vart fan är Klevis när det går skit för Gnaget?
Eller blev han permbannad förra året?

Bannd 4 lajf

Hooiveld tycks ha hjärtat kvar i klubben, för hoppas han kommer tillbaka innan han är för gammal och grå: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article7116029.ab
Citera
2010-05-12, 19:45
Moderator
vfs avatar
Citat:
"Samtidigt har det inte gått att spela särskilt internationellt eller modernt på en ny arena som Gamla Ullevi.
Nanne: – Det är sant. Där ska man ha varit bra på att spela på lera."

LoL

IFE vattnar alltid plasten rejält innan sina hemmamatcher. Men det ger väl rättvisa
förutsättningar för båda lagen.
Citera
2010-05-12, 19:50
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Lite skumt att dom hade vattnat "gräset" om det nu var så snabbt. Låter ju inte som nått som är så jättesvårt att förbättra i så fall...

Sen kan jag skicka den här länken bara för skojs skull då. 6:30 in i klippet så pratar sig Mattias Jonson väldigt varm för konstgräs och hur han hoppas att det blir konstgräs på Djurgårdens eventuella nya arena. Lite oväntat för mig att han skulle gå ut med det..
Va fan... La jag inte in länken? Uppenbarligen inte. Smart man är ibland.
Men lite intressant att ingen har reagerat på det. Vill folk inte höra när någon icke-elfsborgare pratar gott om plastgräs?
Här är den i alla fall för alla er som så gärna vill höra. 6:30 in i klippet.
http://www.dif.se/diftv/default.asp?id=660
Citera
2010-05-12, 19:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
IFE vattnar alltid plasten rejält innan sina hemmamatcher. Men det ger väl rättvisa
förutsättningar för båda lagen.
jaha, vad har det med Nannes uttalande att göra om gamla ullevi att göra då?
Var sur på honom istället!

Sen vill ju IFE att alla ska vattna sina planer normalt på borta matcher.
Och det ger ju ungefär samma förutsättningar som en vattnad plan på konstgräs.
Men hörde att dom hade att vattenslangen hade gått sönder i de flesta fall.
Eller den var inlåst och ingen som var här hade nyckel, och sådana bortförklaringar
Citera
2010-05-12, 20:00
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Sen vill ju IFE att alla ska vattna sina planer normalt på borta matcher.
Och det ger ju ungefär samma förutsättningar som en vattnad plan på konstgräs.
Men hörde att dom hade att vattenslangen hade gått sönder i de flesta fall.
Eller den var inlåst och ingen som var här hade nyckel, och sådana bortförklaringar
Haha. Men dom blev inte glada på Mjällby senast när dom hade vattnat rejält.
Citera
2010-05-12, 20:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Haha. Men dom blev inte glada på Mjällby senast när dom hade vattnat rejält.
Vet, men det var ju tydligen ett "misstag" att vattna hela natten på en redan genomdränkt plan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in