2010-01-14, 00:33
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho80
snälla sluta, dör av tönt inlägg..ville ju bara skriva lite..och jag tror de flesta tycker sånt här e kul att läsa

Vad är det i mitt inlägg som är töntigt?

/feldgrau
Citera
2010-01-14, 00:37
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Inte för att va sån men jag tror jag talar för dom flesta IFKare när jag säger att det finns inte en enda spelare i dagens Aik som jag skulle vilja ha i Blåvitt...

Den enda platsen som IFK behöver förstärka skulle vara vänsterbacken, och jag spelar hellre med en 17årig talang än en omskolad mittback.
Nåja, ni har ju rätt till era åsikter, men personligen skulle jag bara vilja ha ert anfall och er målvakt, resten är jag nöjd med. NEJ föredrar förresten vänsterbackspositionen, och just nu är han mycket bättre än Dyrestam, hur det kommer se ut om 5 år har jag ingen aning om.
Citera
2010-01-14, 09:16
Medlem
RuterKungs avatar
Jag personligen tror inte att ifks offensiv kommer vara lika imponerande i år. En stor del till blåvits framgång förra året är ju att selakovic gjorde sin bästa säsong sedan Dackefejden. Tror inte selakovic har en till kanonsäsong kvar i sig. Och mycket av hysens mål kom ju via sella, så antingen får någon annan kliva fram (vilket har funkat förr måste jag ju ändå säga) eller så får hysen dra ett större lass själv.
Citera
2010-01-14, 11:00
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
Jag personligen tror inte att ifks offensiv kommer vara lika imponerande i år. En stor del till blåvits framgång förra året är ju att selakovic gjorde sin bästa säsong sedan Dackefejden. Tror inte selakovic har en till kanonsäsong kvar i sig. Och mycket av hysens mål kom ju via sella, så antingen får någon annan kliva fram (vilket har funkat förr måste jag ju ändå säga) eller så får hysen dra ett större lass själv.

Själv tror jag tvärt om. Jag tror att Bjarnar kommer göra sin genombrottssäsong denna säsong, om han håller utvecklingskurvan från föregående säsong. Killen var sjukt grym på slutet.
Sedan tror jag även att konkurrensen kommer vara stenhård på mittfältet vilket kommer resultera i att spelarna kommer lyfta sig.
Sen kommer ju Söder tillbaka också, och om han är som han var innan skadan så vet vi ju alla hur de kommer sluta.
Citera
2010-01-14, 11:28
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung

Jag tror direkta motsatsen, i år kommer allsvenskan att få se en offensiv av sällan skådat slag. Truppen är bred och konkurrensen kommer att vara stenhård

En offensiv som är öppen för spelare som: Bjarnason, Selakovic, Hysén, Svensson, Söder och Ericsson kommer nog att ge utdelning
Citera
2010-01-14, 13:29
Medlem
Enligt Stahre ju Elfsborg promenera hem guldet, vilket många andra också trodde, så att kukmäta trupper blir ju lite fånigt. Elfsborg har väl heller inte tappat någon till i år tex?
Citera
2010-01-14, 13:35
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Enligt Stahre ju Elfsborg promenera hem guldet, vilket många andra också trodde, så att kukmäta trupper blir ju lite fånigt. Elfsborg har väl heller inte tappat någon till i år tex?

ellos har ju underpresterat något sinnessjukt de senaste åren. Tycker dom hade bättre lag än både ifk och AIK förra säsongen, på pappret det vill säga. Frågan är hur säkert haglund sitter, han har haft sveriges bästa trupp nu i alla fall 3 säsonger i rad utan att vinna, 06 vann dom men då fanns det ju massa andra stor lag som också underpresterade så in i det grövsta.

Problemet för dom förra året (i min mening) va ju att backlinjen såg ju riktigt seg och stabbig ut under många matcher. Sen att dom fortfarande inte lyckats värma en vettig anfallare på jag vet inte hur många försök. Sen blir ju inte taco yngre heller, tyckte han såg lite långsam ut redan förra året.
Citera
2010-01-14, 14:10
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Jag tror direkta motsatsen, i år kommer allsvenskan att få se en offensiv av sällan skådat slag. Truppen är bred och konkurrensen kommer att vara stenhård

En offensiv som är öppen för spelare som: Bjarnason, Selakovic, Hysén, Svensson, Söder och Ericsson kommer nog att ge utdelning

Säger det inte något om hur bra allsvenskan är om en medelmåtta som Selakovic kan dominera(Nej, han har aldrig varit bra, en sämre Rade Prica)?
Citera
2010-01-14, 14:29
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Säger det inte något om hur bra allsvenskan är om en medelmåtta som Selakovic kan dominera(Nej, han har aldrig varit bra, en sämre Rade Prica)?

Selakovic är väl knappast en medelmåtta. Aldrig varit bra, enligt vilken standard?

/feldgrau
Citera
2010-01-14, 14:36
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Selakovic är väl knappast en medelmåtta. Aldrig varit bra, enligt vilken standard?

/feldgrau

Enligt den standard som var för några år sedan, allsvenskans standard har ju sänkts, som bekant och där passar han bra in, hur bra han i de första åren i sin återkomst?
Hur dålig var han i Holland?
Nej jag minns en säsong 2001 när han gjorde 15 mål, det är väl det.
Nej, han har aldrig varit bra, han har aldrig varit någon superspelare, bara är en av de mest överhypade spelarna någonsin, jag menar för att vara anfallare större delen av sitt liv så har han knappast något skrämmande status, han är inte bra på något. Tobbe är bättre på allt Selakovic är bra på, dessutom kan han springa och är en ödmjuk spelare.
Senast redigerad av Samwise 2010-01-14 kl. 14:51.
Citera
2010-01-14, 15:12
Medlem
Citat:
Enligt den standard som var för några år sedan, allsvenskans standard har ju sänkts, som bekant och där passar han bra in, hur bra han i de första åren i sin återkomst?
Nej, han har aldrig varit bra, han har aldrig varit någon superspelare, bara är en av de mest överhypade spelarna någonsin, jag menar för att vara anfallare större delen av sitt liv så har han knappast något skrämmande status, han är inte bra på något. Tobbe är bättre på allt Selakovic är bra på, dessutom kan han springa och är en ödmjuk spelare.

Men då är det väl inte direkt Sella du ska hacka på om det är så att du tycker att allsvenskan är en så undermålig serie om han enligt dig "dominerar"? Hade övriga 200 spelare varit i hans klass eller bättre borde väl allt vara frid och fröjd?
Citera
2010-01-14, 15:36
Medlem
ekkams avatar
Citat:

Rent spelmässigt har han alltid varit bra i blåvitt, att han utvecklades till Allsvenskans mesta målsumpare är ju mer indirekt kopplat till hur bra han verkligen var.
Överhypad? Nu förstår jag verkligen ingenting, han vann assistligan i Allsvenskan, han gjorde 5 mål och ägde sin kant i princip i alla matcher. Trots detta är det ingen i hela landet som ropar på landslaget, inte ens från blåvita håll så nämns Sella och landslaget i samma mening. Om något så är han väl då underskattad när han klarar av att vara allsvenskans bästa yttermitt utan att finnas med i några landslagsdiskussioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in