2010-05-28, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Nu var det ju klubbarnas beslut detta, att ha ett så långt uppehåll.

Det var väl IFK Göteborg som sade nej. Och eftersom det räckte med en klubb som sade nej till spel "under" vm så blev det såhär. Och nu så är deras målvakt inte ens uttagen. Bra jobbat...
Citera
2010-05-28, 14:56
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Det var väl IFK Göteborg som sade nej. Och eftersom det räckte med en klubb som sade nej till spel "under" vm så blev det såhär. Och nu så är deras målvakt inte ens uttagen. Bra jobbat...

Är det inte så att FIFA "förbjuder" spel mellan vissa datum också?
Citera
2010-05-28, 15:10
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Nej, inte enligt Lagrell, om jag kommer ihåg det rätt.
Citera
2010-05-28, 15:29
Medlem
LikeAGloves avatar
Varför skulle IFK inte ha sagt nej? Är det någon välgörenhetsliga vi spelar i eller?
Kim är vår absolut viktigaste spelare, skulle vi då chansat och riskerat att spela utan honom för att tillfredsställa andras behov? Jag skulle vilja se Mild överväga den frågan
Citera
2010-05-28, 15:55
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Varför skulle IFK inte ha sagt nej? Är det någon välgörenhetsliga vi spelar i eller?
Kim är vår absolut viktigaste spelare, skulle vi då chansat och riskerat att spela utan honom för att tillfredsställa andras behov? Jag skulle vilja se Mild överväga den frågan
Nej när man får reda på beslutet om Christensen så här sent finns det väl inte så mycket att säga om IFKs agerande. Deras fel är det ju, trots allt, att det inte spelas under VM, men beslutet i sig är väl inte märkvärdigt från IFKs sida.

Det är väl istället hur SvFF skulle agerat, de förstår ju själva att det är klart att IFK inte vill ha spel under VM om Christensen har chans att vara med, känns bara som att skjuta beslutet vidare från SvFF till klubbarna. Det är väl t.ex. självklart att Man C inte hade velat spela under Afrikanskamästerskapen när de tappar Adebayor m.fl., om de hade haft chansen att ta beslutet.
Citera
2010-05-28, 17:56
Medlem
Citat:

Då skulle inte MLS fortgå under hela VM-slutspelet.
Citera
2010-05-28, 18:47
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/article7207397.ab

Ekwall sågar allsvenskan
Citat:
”Hade det varit ett stort företag så hade huvuden fått rulla”

Så jävla rätt! Bort med Lagrell och co förfan
Citera
2010-05-28, 20:49
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Tycker mig ha sett j-t mycket allsvensk fotboll under våren (säsongskortet är rätt bra) och här är min allsvenska vårelva.

Pär Hansson
Patrik Anttonen - Daniel Andersson - Joel Ekstrand - Erik Edman
Alejandro Bedoya - Marcus Lantz - Wilton Figureido
Guilermo Molins - Denny Avdic - Daniel Larsson

Byt ut Pär Hanssom mot Dahlin och Daniel Andersson mot Marcus Nilsson så skriver jag under på den där. Mycket vettig.

Alex Gerndt kanske man skulle ha in också, men svårt att se vem han ska peta.
Citera
2010-05-29, 00:21
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Tycker mig ha sett j-t mycket allsvensk fotboll under våren (säsongskortet är rätt bra) och här är min allsvenska vårelva.

Pär Hansson
Patrik Anttonen - Daniel Andersson - Joel Ekstrand - Erik Edman
Alejandro Bedoya - Marcus Lantz - Wilton Figureido
Guilermo Molins - Denny Avdic - Daniel Larsson
Känns som om det skulle vara väldigt svårt att försvara sig mot denna elva och ändå känns den välbalanserad. Svårt att riktigt motivera nån ändring där...

Men i alla fall. Asper i mål? Visst är han gammal och tråkig men han har varit säkerheten själv och jag tror inte han kan lastas för ett enda av Mjällbys bakåtmål. Som nån tv-kanal sa innan: kan han vara i sitt livs form? I alla fall så är han grymt bra..
Citera
2010-05-29, 00:30
Bannlyst
Hahahha

Inte en enda sketen spelare i pisserien "allsvenskan" spelar i VM!
Inte ens dansken, målvakten i IFK Fusk fick vara med....

Men skönt sommarlov (två månader) för de pinsamma korpspelarna i de svenska amatörklubbarna (amatörmässiga..) blir det
Senast redigerad av Sant 2010-05-29 kl. 00:36.
Citera
2010-05-29, 00:45
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sant
Hahahha

Men skönt sommarlov (två månader) för de pinsamma korpspelarna i de svenska amatörklubbarna (amatörmässiga..) blir det
Och vilken liga spelar du i?
Citera
2010-05-29, 08:14
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sant
Hahahha

Erkänn att du är en sån där häftig kille som pratar om Manchester United som "vi"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in