2010-07-04, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poisonidea
Av säkerhetsskäl får DIF inte spela "högriskmatcher" på Stockholm stadion (matcherna mot AIK och IFK Göteborg). DIF har alltid haft Råsunda som reservarena men har i protest mot förbundet bytt till Söderstadion (SVFF förbjuder DIF att spela på Stadion och då vill inte DIF ge några extra pengar till SVFF som äger Råsunda).

Nu har Bajens supportergrupper gått ut med att man ska göra allt man kan för att störa matchen eftersom man inte vill ha DIF på Söderstadion.

Verkar bli en härlig soppa, och än en gång är det SVFF som inte fattar hur det fungerar. Risken för bråk ökade väl med ett antal 100% pga detta...

Gick ju utmärkt att spela där förra året. Tycker synd om IFKs fanns som är de som drabbas värst. Bortafansen på Stadion sitter visserligen också på kortsidan, men de ser väl bättre på Stadion än buren på Söderstadion?
Citera
2010-07-04, 13:36
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminmannen
Gick ju utmärkt att spela där förra året. Tycker synd om IFKs fanns som är de som drabbas värst. Bortafansen på Stadion sitter visserligen också på kortsidan, men de ser väl bättre på Stadion än buren på Söderstadion?

Du har aldrig varit på Stockholms anrika Stadion va? Ska man se något som bortasupporter så vill det till att man tar med sig fågelskådarkikaren. Man muddrar inte ens folk som går in på sofia för om dom har med sig ett spjut eller annat kastfarligt i fickan kommer dom ändå inte att kunna kasta in det på planen...
Citera
2010-07-04, 13:43
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Man muddrar inte ens folk som går in på sofia för om dom har med sig ett spjut eller annat kastfarligt i fickan kommer dom ändå inte att kunna kasta in det på planen...

Jag tycker iofs inte att det finns någon anledning att ha en trevlig sektion för bortasupportrarna. Att höra dem gnälla om hur jävla dåligt det är kan vara ganska underhållande. Etta i att ha en dålig bortasektion måste nästan Bayer Leverkusen ha varit innan BayArena byggdes om. Låg och flack läktare bakom nät där man knappt kunde se eller höras.
Citera
2010-07-04, 18:26
Medlem
Cruachans avatar
1-4 mot Mjällby idag och visst kan det vara okej att förlora någon gång, om pågarna verkligen ger allt, men att förlora som idag borde resultera i en månad utan lön. Maken till sämre spel har jag sällan sett. Fortsätter lag i allsvenskan att läsa sönder vårt spel som Mjällby gjorde idag, så ska det nog inte vara några problem att hamna på en mittenplacering även i år.

Sen kan man i och för sig fråga sig varför man låter en korpendomare döma matcher på denna nivå.

Min oro inför omstarten förminskades inte direkt efter idag. Usch.

Edit: Nu skrev jag ju i fel tråd, fast det kanske passar lika bra här.
Citera
2010-07-04, 20:17
Medlem
megaman9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
1-4 mot Mjällby idag och visst kan det vara okej att förlora någon gång, om pågarna verkligen ger allt, men att förlora som idag borde resultera i en månad utan lön. Maken till sämre spel har jag sällan sett. Fortsätter lag i allsvenskan att läsa sönder vårt spel som Mjällby gjorde idag, så ska det nog inte vara några problem att hamna på en mittenplacering även i år.

Haha Mjällby har nu 8-3 i dom två senaste matcherna mot Malmö FF

Kabir har gjort sex av dom åtta målen
Citera
2010-07-04, 22:37
Medlem
Efter alla skräckhistorier man hört här, vågar man gå på bortamatcher i sk. "högrisk"matcher utan att sitta på bortasektion. Det känns som att det inte bör vara något problem.

Iaf inte värre än vad man sett i Italien/Spanien under matcher som Barca-Real och Roma-Lazio.
Citera
2010-07-06, 19:37
Medlem
Känns skönt att AIK torts allt fick pengar för Eguren, för sportsligt gjorde han ingen människa glad.
Citera
2010-07-06, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Känns skönt att AIK torts allt fick pengar för Eguren, för sportsligt gjorde han ingen människa glad.
Ja, det var ett snilledrag från AIK, en halv miljon är inte kattskit. Det kanske täcker det ni pröjsade honom i lön?
Citera
2010-07-06, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Ja, det var ett snilledrag från AIK, en halv miljon är inte kattskit. Det kanske täcker det ni pröjsade honom i lön?

Med råge.
Citera
2010-07-06, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Med råge.
Ja, förstås, jag var lite spydig bara.

Sedan ska det bli intressant att se hur AIK kommer se ut efter uppehållet, jag tycker ändå AIK har en ganska intressant trupp nu. Dock är det lite tråkigt att Bojan inte är kvar i allsvenskan. Han var en profil och vad man än tycker om honom som person så verkade han verkligen njuta av att spela för sitt hjärtelag AIK. Sånt är fint att se, trots allt.
Citera
2010-07-07, 13:41
Medlem
skurkans avatar
Tycker också det ska bli spännande att se AIK efter uppehållet. Tror den nya målvakten kan ha en mycket positiv effekt, Goran verkar spännande också.

Den nya tränaren vetefan vad man ska tro om, stenhård disciplin är iofs riktigt viktigt nu när det handlar om att undvika nedflyttning/kval, förmodligen bättre än Björn Wesström.
Citera
2010-07-07, 14:09
Medlem
mishimas avatar
Jag har en väldigt bad feeling inför dubbelmötet mot AIK. De har ny tränare och kanske får en nytändning. Det verkar också vara en tränare som passar ett lag i bottenstrid. Han kan nog få spelarna att klä på sig blåstället. Ett sådant lag vill inte jag möta nu. Ska vi säga 0-0 på Råsunda och 1-1 i Malmö?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in