2010-05-04, 23:04
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallesiete
På förhand känns Elfsborg borta som en match man bör vara hyffsat nöjd med ett kryss i. Nu har det dock gått så jävla bra på sistonde och vi behöver alla poäng vi kan få i jakten på bönnerna från norr.

Hur ser läget ut i Elfsborg? Någon boråsare som kan informera lite?
Vi lär starta på samma sätt som i förra omgången med skillnaden att Ricardinho tar tillbaka sin plats istället för J.Elanga.

Kan även bli så att Robban får gå in på mitten igen då Rolle kanske anser att Elfsborg borta är en tuff match där man behöver lite mer defensiv tyngd. Jag hoppas det inte, för Pekalski är bättre än Robert. Å Persson på alla sätt och vis.

Elfsborg saknar åtminstone typ fyra mittbackar, så det kan nog bli en målrik match. 2-2 låter som ett rimligt resultat där Avdic och Larsson gör vars två baljor.

Säker på att Agon börjar på topp? Känns som man lika gärna kan börja mot Elfsborg som man avslutade mot trellan, med undantag av Elanga.

Hoppas också Pekalski får fortsätta!
Citera
2010-05-04, 23:07
Medlem
kallesietes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Elfsborg saknar åtminstone typ fyra mittbackar, så det kan nog bli en målrik match. 2-2 låter som ett rimligt resultat där Avdic och Larsson gör vars två baljor.

Säker på att Agon börjar på topp? Känns som man lika gärna kan börja mot Elfsborg som man avslutade mot trellan, med undantag av Elanga.

Hoppas också Pekalski får fortsätta!

Säker är jag väl inte men jag tror det. Visst skötte sig Gische bra där uppe också och gjorde ett mål men jag tror inte man kommer flytta honom från sin högerytterposition mer än nödvändigt. Han är kingen där. Hoppas han håller formen uppe nu.
Citera
2010-05-04, 23:08
Bannlyst
Fotboll på konstgräs är som "idrott" jämställt med innebandy.
Hobbyverksamhet med andra ord.
Citera
2010-05-04, 23:09
Medlem
snillet_1s avatar
Tja, är det någon dag som Malmö ska kännas som hyfsat säkra vinnare mot Elfsborg är det väl i den kommande matchen. Malmös anfall känns riktigt vasst och kommer säkerligen utnyttja Elfsborgs försvagade försvar. Fan, spela på lången ju...
Citera
2010-05-04, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Tja, är det någon dag som Malmö ska kännas som hyfsat säkra vinnare mot Elfsborg är det väl i den kommande matchen. Malmös anfall känns riktigt vasst och kommer säkerligen utnyttja Elfsborgs försvagade försvar. Fan, spela på lången ju...

Det är väl just det som skulle tala emot MFF i så fall. Pekalksi måste ha spelat in sig i startelvan, tycker han är den just nu största överraskningen i allsvenskan. Han har hållit ruskigt hög nivå senaste matcherna. Hoppas det fortsätter.
Citera
2010-05-04, 23:25
Medlem
Casabas avatar
Som sagt, riktigt kul med Pekalski och hoppas verkligen att han får fortsätta bredvid Wilton. Spelade själv med Ivo ett tag under grundskoletider och lovande har han alltid varit, var bara en tidsfråga under hans år i Landskrona när något lag i AS skulle plocka upp honom. Riktigt bra defensivt jobb har han gjort och ett antal fantastiska brytningar, hoppas han får utrymme till att slå några fina genomskärande passningar också, grym spelkänsla har han.
Citera
2010-05-04, 23:25
Medlem
Malmö har fan aldrig flyt i Borås. Kommer vi hem med en pinne så är jag toknöjd.
Citera
2010-05-04, 23:36
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallesiete
Säker är jag väl inte men jag tror det. Visst skötte sig Gische bra där uppe också och gjorde ett mål men jag tror inte man kommer flytta honom från sin högerytterposition mer än nödvändigt. Han är kingen där. Hoppas han håller formen uppe nu.
Angående Agon så är truppen till morgondagens match uppe nu på MFF.se och Agon är inte med i truppen, utan på skadelistan med en hjärnskakning som fortfarande ilar.

Istället är Muamet Asanovski (-91) och Dardan Rexhepi (-92) intagna. Rexhepi är väldigt intressant, bland annat 38 mål på 43 matcher i juniorallsvenskan och har övertygat i u21 men han startar knappast, alltså ser det nog ut att bli samma offensiv som slutade mot TFF. Möjligt att man kör den elvan man startade mot TFF med och byter Agon rakt av med Alex Nilsson.
Senast redigerad av Casaba 2010-05-04 kl. 23:39.
Citera
2010-05-05, 00:06
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sant
Fotboll på konstgräs är som "idrott" jämställt med innebandy.
Hobbyverksamhet med andra ord.
För att inte tala om hockey på konstis. Eller friidrott på sån där modern tartan-plast, rött grus ska det vara! Hoppa stavhopp med kolfiberstav, vilket trams, bättre med en gammal hederlig bambustav. Cykla på kolfiberhojar - vad är det för fel på Kronans gamla gjutjärnscyklar?
Citera
2010-05-05, 00:13
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Alltså, det måste stå klart för alla inblandade att gräsmattan på Gamla Ullevi har misskötts något kapitalt. Den var "ok" för att vara en marsmatta när första omgången spelades. Sen har den bara blivit sämre och sämre och nu är det mest en sandåker med ett par gröna fläckar. Jag skäms så jävla mycket för inkompetensen som frodas hos Higab och Gamla Ullevi AB så att det är helt sjukt. Det är å andra sidan ingenting nytt under solen med tanke på alla tidigare jävla nybörjarmisstag och felkalkyleringar som gjorts. Till och med GotEvent, som driver stora Ullevi, Scandinavium, med mera skäms ryktesvis för hur inkompetent det hela har skötts av det kommunala fastighetsbolaget Higab som överhuvudtaget inte har någon erfarenhet av att driva en arena.

Nu byts mattan till sommaren i alla fall, till tåligare gräs en det som tidigare använts.

Fastighetsbolagen i Göteborgs kommun har inte haft en bra vår direkt.

Men nu byter dom gräset och kommer skicka ut Öis innan det satt sig och sen är hela hösten förstörd också. Öis kommer gnälla att dom inte vill förstöra för sina 75 supportrar.

Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Varför satsar ni inte bara på ett bra konstgräs istället?

Kan man ha grönt gräs i Bergen så ska man fan ha det i Göteborg också.
Citera
2010-05-05, 00:43
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
För att inte tala om hockey på konstis.

Åh, det gamla hederliga "konstis"-argumentet. Menar du alltså att konsfrusen is skiljer sig från icke konstfrusen is på något sätt? Är konstfrusen is inte is? Eller menar du att konstgräs faktiskt är riktigt naturgräs bara att det är framställt på konstgjort sätt?

Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Eller friidrott på sån där modern tartan-plast, rött grus ska det vara! Hoppa stavhopp med kolfiberstav, vilket trams, bättre med en gammal hederlig bambustav. Cykla på kolfiberhojar - vad är det för fel på Kronans gamla gjutjärnscyklar?

Ärligt talat. Vad har det för relevans för diskussionen kring konstgräs?

/feldgrau
Citera
2010-05-05, 01:02
Medlem
vonmansteins avatar
Lite inför Gays matchen

Citat:
Djurgården

Skador
Daniel Sjölund
Martin Andersson
Jani Lyyski

Avstängda
Yosif Ayuba

Riskerar avstängning
Prince Ikpe Ekong, Joona Toivio, Joel Perovuo

Mål i Allsvenskan 2010
Johan Oremo, 3

Skott på mål
Johan Oremo, 9

Assist
Kasper Hämäläinen, 3

Målvakt
Pa Dembo Touray, 5 matcher, räddningsprocent 88.

Carlos Banda, tränare
”Vi ska försöka få till avslut i alla våra anfall, vara kompakta i vårt försvarsspel och inte ge GAIS så mycket omställningsytor, det tror jag är en av nycklarna.”

Källa DIF.se

Finns bara två Carlos Banda!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in