2010-06-22, 14:45
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Glöm inte mittfältet, nu är både Eguren och Ortiz borta (även om båda var riktigt dåliga i år).
Det är väl även det en anledning till hans värvning till AIK, han ska ju tydligen gjort rätt bra ifrån sig som scout och lär ha ett rätt brett nätverk som AIK vill åt.
Citera
2010-06-22, 15:00
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Glöm inte mittfältet, nu är både Eguren och Ortiz borta (även om båda var riktigt dåliga i år).

Jag antar att Bojan Djordjic lär täcka upp där tillsammans med Dulee Johnson. Bakom dem Kevin Walker och Daniel Tjernström, till och med Viktor Lundberg kan spela innermittfält. Jag skulle hellre se en lika bra spelare som Özkan, men som aldrig är skadad, på en kant och så Mutumba på den andra.
Citera
2010-06-22, 16:38
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jag antar att Bojan Djordjic lär täcka upp där tillsammans med Dulee Johnson. Bakom dem Kevin Walker och Daniel Tjernström, till och med Viktor Lundberg kan spela innermittfält. Jag skulle hellre se en lika bra spelare som Özkan, men som aldrig är skadad, på en kant och så Mutumba på den andra.

Har just nu svårt att se Mutumba på någon position. Alldeles för ojämn förra säsongen och rent ut sagt bedrövlig i år. Özkan och Pavey ger hela laget en extra dimension, vi skulle behöva fler snabba, tekniska yttrar.
Citera
2010-06-22, 16:44
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Har just nu svårt att se Mutumba på någon position. Alldeles för ojämn förra säsongen och rent ut sagt bedrövlig i år. Özkan och Pavey ger hela laget en extra dimension, vi skulle behöva fler snabba, tekniska yttrar.
Tror det kommer att gå betydligt bättre efter sommaren med tanke på spelarna som kommer tillbaka från skador och våra nyförvärv. Özkan är en spelare som kan ändra en matchbild på egen hand och Atta var minst lika bra som Jos under vårsäsongen, samtidigt verkar Turina vara en jätte i målet. Goran får mer beröm ju mer tid som går (han var ju matchotränad i början) och var matchens spelare i senaste träningsmatchen. Nu också denna Miller.
Det kommer bli oerhört intressant att se hur det blir under höstsäsongen.
Citera
2010-06-22, 18:53
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Bort med Flavio!? snarare få igång Flavio. En av allsvenskans bästa avslutare förra hösten som köpts in för dyra pengar.
Dyra och dyra... 2-3 miljoner var det väl?
Citera
2010-06-22, 18:53
Medlem
Shuyins avatar
Citat:

Ändå har han gjort fyra målpass, vilket är bäst i laget. Inga mål dock. Men absolut ojämn, han kändes 'tung' under våren, hoppas att han har tränat mycket löpning under uppehållet så han kan bli lite smidigare, snabbare.

Men.. han är en favorit för mig och jag vill inte se Martin Lorentzon i backlinjen, han känns tyvärr som Patrik Bojent 2.0. så i dagsläget blir Pavey högerback. Det är ju också populärt att ha offensiva ytterbackar i dagens fotboll.

Miller verkar vilja spela snabb aggressiv fotboll och då kan jag inte se att en sån kille som Lorentzon får starta. Sedan gällande Goran Ljubojevic så kommer beslut innan midsommar.
Citera
2010-06-22, 19:10
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Dyra och dyra... 2-3 miljoner var det väl?

Fast han är helt finansierad av AIK själva och inte A03. Med tanke på det ekonomiska läget hos oss är väl det en lite väl dyr spelare för att "skicka iväg". Dessutom är han klasser bättre än någon annan anfallare i truppen.

Engblom kommer komma igång, men man kan inte lasta för mkt ansvar för tidigt.
Citera
2010-06-22, 20:15
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Fast han är helt finansierad av AIK själva och inte A03. Med tanke på det ekonomiska läget hos oss är väl det en lite väl dyr spelare för att "skicka iväg". Dessutom är han klasser bättre än någon annan anfallare i truppen.

Engblom kommer komma igång, men man kan inte lasta för mkt ansvar för tidigt.
Sant.
Jag tror och hoppas att provspelaren är lite av en targetplayer vilket verkar vara precis vad som behövs för Flávio för att han ska lyckas.
När han har bra spelare omkring sig är han en av allsvenskans bästa anfallare, men i motgång är han ingenting.
Citera
2010-06-22, 20:16
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Ändå har han gjort fyra målpass, vilket är bäst i laget. Inga mål dock. Men absolut ojämn, han kändes 'tung' under våren, hoppas att han har tränat mycket löpning under uppehållet så han kan bli lite smidigare, snabbare.

Men.. han är en favorit för mig och jag vill inte se Martin Lorentzon i backlinjen, han känns tyvärr som Patrik Bojent 2.0. så i dagsläget blir Pavey högerback. Det är ju också populärt att ha offensiva ytterbackar i dagens fotboll.

Miller verkar vilja spela snabb aggressiv fotboll och då kan jag inte se att en sån kille som Lorentzon får starta. Sedan gällande Goran Ljubojevic så kommer beslut innan midsommar.
Skönt att Charlee Mian skriver på Blackbeat att Martin gått ner 4-8 kg.
Citera
2010-06-22, 20:25
Medlem
Malmö FF tappar sin eminente fystränare John Philips till Al Ahli i Dubai. Ett drömjobb som han inte kunde tacka nej till, vilket är förståeligt. Synd för man märkte på spelarna vilken enormt sympatisk person han var, och hade stenkoll på fysbiten och jobbat smart vilket framförallt märkts detta året.

Han var MFFs första heltidsanställda fystränare någonsin och var handplockad från Southampton och tog professionell erfarenhet med sig från öarna.

En stor förlust för MFF, nu måste man värva en ersättare så småningom och jag vill fan inte se Hammarbys ex fysare i MFF.

http://www.mff.se/Aktuellt/Nyheter/2010-06-22_John_lamnar.aspx
Senast redigerad av StarOnEarth 2010-06-22 kl. 20:28.
Citera
2010-06-23, 01:42
Medlem
selvovics avatar
Lite sent ute nu, men med tanke på Christensen som lämnar Blåvitt i förtid blir jag väldigt orolig över höstsäsongen. Han har ju varit en mycket stark stomme bakåt och stått för många kvalificerade räddningar. Tror ni fans verkligen att Blåvitt nu struntar i att köpa in nytt och kör på med Sandberg och Dahlin som back-up? Det ger mig ingen särskilt bra känsla
Citera
2010-06-23, 08:42
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selvovic
Lite sent ute nu, men med tanke på Christensen som lämnar Blåvitt i förtid blir jag väldigt orolig över höstsäsongen. Han har ju varit en mycket stark stomme bakåt och stått för många kvalificerade räddningar. Tror ni fans verkligen att Blåvitt nu struntar i att köpa in nytt och kör på med Sandberg och Dahlin som back-up? Det ger mig ingen särskilt bra känsla

Det är omöjligt att veta hur Mild tänker. Inför säsongen 2008 sa han att man skulle satsa på Stenman och Dahlin, men helt plötsligt dök Christensen upp utan någon som helst förvarning. Jag tror att Mild håller på och undersöker vad som finns tillgängligt och om det visar sig att Sandberg ser osäker ut i träningsmatcher och Svenska Cupen så kommer det nog en ny målvakt. Cupmatchen mot Kalmar på söndag blir ett väldigt intressant test.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in