2010-08-10, 23:51
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Bara jag som tyckte det var lite komiskt att BP-fansen sjöng "Inget SM-Guld för AIK" i derbyt? Som om det vore en nyhet..
Bara jag som inte hörde, och heller inte ens kunde skymta deras ökända och berömda tifogrupp BTG?
Citera
2010-08-11, 02:24
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylarQQ
Jag tycker det är rätt komiskt att BP ens får vara med i AS
Jag tycker det är komiskt att ingen verkar begripa och eller inse att det beror på AS dåliga och allt sämre kvalitet att Brommapojkarna är med.
Citera
2010-08-11, 08:46
Medlem
LastCaresss avatar
Ludoligan?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/article7599253.ab
Citera
2010-08-11, 10:05
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Trodde inte man skulle börja kolla vilka matcher som är kvar att spela med hela 12 omgångar kvar och vilka chanser man har att ta poäng. Känner obehag.

Gais hemma. Hyfsad chans.
Örebro borta. Stort obehag.
Götlaborg hemma. Stort obehag.
Trelleborg borta. Hyfsad chans.
Kalmar hemma. Obehag.
Häcken borta. Blev hyfsad chans iom deras senaste match hemma mot ifk.
Helsingborg hemma. Stort obehag.
Djurgården "borta". Stort obehag.

Gefle hemma. Bra chans.
Halmstad borta. Hyfsad chans.
Elfsborg hemma. Stort obehag.
Åtvidaberg borta. Bra chans.

Tar vi poäng där vi borde så hade det givit en kvalplats förra säsongen.

Gillar inte att gårdarna kan få chansen att sjunga "bye bye gnaget" den 3/10.

Vi kommer ju att vinka åxå
Citera
2010-08-11, 10:09
Medlem
Vuxenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Ludoligan?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/article7599253.ab

Hemska tanke...
Citera
2010-08-11, 10:13
Medlem
Jakob den Oudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Trodde inte man skulle börja kolla vilka matcher som är kvar att spela med hela 12 omgångar kvar och vilka chanser man har att ta poäng. Känner obehag.

Gais hemma. Hyfsad chans.
Örebro borta. Stort obehag.
Götlaborg hemma. Stort obehag.
Trelleborg borta. Hyfsad chans.
Kalmar hemma. Obehag.
Häcken borta. Blev hyfsad chans iom deras senaste match hemma mot ifk.
Helsingborg hemma. Stort obehag.
Djurgården "borta". Stort obehag.

Gefle hemma. Bra chans.
Halmstad borta. Hyfsad chans.
Elfsborg hemma. Stort obehag.
Åtvidaberg borta. Bra chans.

Tar vi poäng där vi borde så hade det givit en kvalplats förra säsongen.

Gillar inte att gårdarna kan få chansen att sjunga "bye bye gnaget" den 3/10.

Då ska vi vara JÄVLIGT safe själva... Bajarna stod i höstderbyt 2009 (när dom spöade skiten ur oss) och sjöng "Superettan, här kommer Djurgårn", se hur det gick...
Citera
2010-08-11, 11:06
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Ta en titt på detta http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.2089225/hasse-backe-salj-de-svenska-klubbarna#comments

Ta en titt på detta

http://osynligahanden.blogspot.com/

Citat:
Och när Hasse Backe säger att man måste sälja klubbar till privata ägare så har han uppenbarligen helt missat att den franska ligan där i stort sätt alla klubbar är privatägda. Trots det har Bundesliga som lever med en 51% reglering outperformat fransmännen vad gäller kommersiell utveckling under hela 2000 talet. För precis som i allsvenskan så finns det olika mekanismer även i andra ligor som bromsar marknadsutvecklingen. Och åtgärdar man inte dessa mekanismer så spelar en avreglerad kapitalmarknad mindre roll.
Citera
2010-08-11, 11:50
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Jag tycker det är komiskt att ingen verkar begripa och eller inse att det beror på AS dåliga och allt sämre kvalitet att Brommapojkarna är med.

Hur menar du då? Uppenbarligen är de mer lämpade att spela i Allsvenskan än de lag som ligger i Superettan för tillfället.

Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Ludoligan?

Att den officiellt skulle heta Ludoligan skulle inte göra att folk slutar säga Allsvenskan, så jag ser det faktiskt som positivt att det åtminstone är uppe för diskussion. Däremot känns 30 miljoner som ett dåligt erbjudande (även om det motsvarar ungefär vad andra ligor som namnsponsras får ut i procent av den totala ligaomsättningen) som inte riktigt står i proportion till produkten.

/feldgrau
Senast redigerad av feldgrau 2010-08-11 kl. 11:53.
Citera
2010-08-11, 11:53
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Ta en titt på detta

http://osynligahanden.blogspot.com/
När man gjorde en trevare att kanske slå ihop klubbar då började trångsynta fans skrika högt. fans vars horisont är synnerligen snäv.

Slå ihop dom tre göteborgslagen bara.
Citera
2010-08-11, 11:54
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
När man gjorde en trevare att kanske slå ihop klubbar då började trångsynta fans skrika högt. fans vars horisont är synnerligen snäv.

Slå ihop dom tre göteborgslagen bara.

Du kanske ska försöka svara på argumentet istället för att byta diskussion?

Förklara varför Bundesliga går bättre än Ligue 1, trots att Bundesliga har en 51-49-regel medan Ligue 1 är fritt.

/feldgrau
Citera
2010-08-11, 11:55
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Hur menar du då? Uppenbarligen är de mer lämpade att spela i Allsvenskan än de lag som ligger i Superettan för tillfället.

Att den officiellt skulle heta Ludoligan skulle inte göra att folk slutar säga Allsvenskan, så jag ser det faktiskt som positivt att det åtminstone är uppe för diskussion. Däremot känns 30 miljoner som ett dåligt erbjudande (även om det motsvarar ungefär vad andra ligor som namnsponsras får ut i procent av den totala ligaomsättningen) som inte riktigt står i proportion till produkten.

/feldgrau
Vill man inte se då hjälper det inte att leda handen dit problemet ligger. Och frågar du vad problemet är så kan jag hänvisa till tidigare inlägg angående detta ämne.
Malmö FF- Thun OVER AND OUT.
Citera
2010-08-11, 12:00
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Vill man inte se då hjälper det inte att leda handen dit problemet ligger. Och frågar du vad problemet är så kan jag hänvisa till tidigare inlägg angående detta ämne.
Malmö FF- Thun OVER AND OUT.
Bra svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in