2010-05-06, 21:24
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Jag fattar inte AIK? Hur kan man bara ha en målvakt. Har ni inte ens några målvakter i juniorlagen?
skadade
Citera
Medlem
Lesras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Jag fattar inte AIK? Hur kan man bara ha en målvakt. Har ni inte ens några målvakter i juniorlagen?

Vi har även Bergh, han har dock fått axeln ut led och blir borta ett tag till verkar det som. Men jag håller med, hur faan kan vi inte ta in en junior istället för Baxter?
Citera
Medlem
Viking-s avatar
Jag hoppades att den där mättnadskänslan skulle kunna undvikas, men det ser tyvärr inte ut så.
Förra året trodde jag verkligen att spelare som Mutumba, Flavio och Bojan skulle ta några steg framåt, men det verkar som om motsatsen håller på att hända. Det är som att spelarna inte ens bryr sig, påminner skrämmande mycket om året vi åkte ut (även om jag är övertygad om att det inte händer igen).
Personligen bryr jag mig inte om vi hamnar på 7 eller 13 plats, allt mellan 3 och kvalplats är skitsamma. Prio just nu är att hitta något som fungerar. Ironiskt nog hade nog Norling behövts, tränaren som bytte taktik och spelare även när allt gick bra.

En sak är säker, även om Maanoja kanske inte förtjänar all kritik som han får så håller han inte i allsvenskan. Den mentala biten verkar inte heller vara så stark. Hade jag suttit i AIKs styrelse hade min prioritering varit
1. Tränare
Det är alltid en fördel att ha en tränare som faktiskt har någon erfarenhet inom yrket. Jag har inget emot Wesström, men om detta är tänkt som en längre lösning så är jag mycket kritisk till ledningens val.
AIK behöver just nu någon som kan visa var skåpet ska stå, någon med en tydlig spelide.

2. Målvakt
Kommentarer överflödiga

3. Anfallare
Flavio är en bra anfallare men han behöver en Obolo bredvid sig, just nu är han Bambi på hal is. Vi behöver någon som är stark i kroppen och har ett bra huvudspel, och gärna lite mer välscoutad än exempelvis Clecio.

Förhoppningsvis kan våra fans visa att vi inte bara är bland Sveriges bästa supportrar i medgång, det kommer behövas.
Citera
2010-05-06, 21:28
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Jag hoppades att den där mättnadskänslan skulle kunna undvikas, men det ser tyvärr inte ut så.
Förra året trodde jag verkligen att spelare som Mutumba, Flavio och Bojan skulle ta några steg framåt, men det verkar som om motsatsen håller på att hända. Det är som att spelarna inte ens bryr sig, påminner skrämmande mycket om året vi åkte ut (även om jag är övertygad om att det inte händer igen).
Personligen bryr jag mig inte om vi hamnar på 7 eller 13 plats, allt mellan 3 och kvalplats är skitsamma. Prio just nu är att hitta något som fungerar. Ironiskt nog hade nog Norling behövts, tränaren som bytte taktik och spelare även när allt gick bra.

En sak är säker, även om Maanoja kanske inte förtjänar all kritik som han får så håller han inte i allsvenskan. Den mentala biten verkar inte heller vara så stark. Hade jag suttit i AIKs styrelse hade min prioritering varit
1. Tränare
Det är alltid en fördel att ha en tränare som faktiskt har någon erfarenhet inom yrket. Jag har inget emot Wesström, men om detta är tänkt som en längre lösning så är jag mycket kritisk till ledningens val.
AIK behöver just nu någon som kan visa var skåpet ska stå, någon med en tydlig spelide.

2. Målvakt
Kommentarer överflödiga

3. Anfallare
Flavio är en bra anfallare men han behöver en Obolo bredvid sig, just nu är han Bambi på hal is. Vi behöver någon som är stark i kroppen och har ett bra huvudspel, och gärna lite mer välscoutad än exempelvis Clecio.

Förhoppningsvis kan våra fans visa att vi inte bara är bland Sveriges bästa supportrar i medgång, det kommer behövas.

Håller helt med dig. Men man kan knappast påstå att Flavio är en bra anfallare i dagsläget. Alldeles för slö och släpper inte bollen vid rätt tillfälle, nån gång.

En tuff tränare skulle definitivt behövas, typ Leif Boork.
Citera
2010-05-06, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Håller helt med dig. Men man kan knappast påstå att Flavio är en bra anfallare i dagsläget. Alldeles för slö och släpper inte bollen vid rätt tillfälle, nån gång.

Benny Lennartsson tror jag skulle vara optimal för AIK i dagsläget.
Citera
2010-05-06, 21:30
Medlem
Lesras avatar
Låt Wikegård gå en tränarutbildning under sommaruppehållet och låt Björn vara sportchef. Då hade spelarna fått höra vilka jävla sopor de är! AVGÅ ALLA!
Citera
2010-05-06, 21:31
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri

Eller Hitler.
Nej men seriöst, någon som vågar peta när det behövs.

Flavio har verkligen inte visat mycket i år, men jag skyller det på att AIK inte riktigt verkar säkra på hur man vill spela offensivt.
Citera
2010-05-06, 21:33
Medlem
Jontalinens avatar
1. Stuart Baxter, all heder åt Wesström men situationen kräver erfarenhet.

2. Pavey och Özkan på kanterna, i nödfall Lundberg. Vi måste få igång ett ordentligt yttermittfält och firma Mutumba/Bojan är ren jävla skit den här säsongen.

3. Lorentzon på sin position, måste få igång honom och spela in EN jävla backlinje.

4. Walker på innermitten.
Citera
2010-05-06, 21:33
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Eller Hitler.
Nej men seriöst, någon som vågar peta när det behövs.

Flavio har verkligen inte visat mycket i år, men jag skyller det på att AIK inte riktigt verkar säkra på hur man vill spela offensivt.

Säkra? Det är fan bara att kötta på mål i det här läget, spela lite som man känner. In i mitten med bollen och inte grotta ner sig i hörnen.
Citera
2010-05-06, 21:46
Medlem
Blaha2k2s avatar
Haha ja vad ska man säga.
Detta trodde jag verkligen inte när jag vaknade i morse. Var nästa 100 på att det skulle bli en 0-0-match.

Skönt att T.O fick näta två gånger tom. Och att Elmar också fick näta, plus hans snygga skott i ribban som Söder tog hand om och la in enkelt.

Hoppas dom fortsätter att bänka Gustav, för mittfältet spelar mycket bättre utan honom. Man ser iaf ett försök till passningsspel.

Bäst i dag var Sebastian som kämpade som fan.

Gött e det!
Citera
2010-05-06, 21:46
Medlem
Rocky69s avatar
Jag är SÅ trött på snacket om mättnadskänsla. Världens sämsta bortförklaring när ett lag suger.
Hur fan kan ett lag vara mätt på framgång som har tre guld sedan WW2?
Angående tavlan i dag så var det väl Pär Karlsson som borde bära hundhuvudet. varför skall han rumla in i sin målvakt? Får se vad fulledulle har för åsikt i ämnet.

Nu är TFF på g också, så ni får se upp i nästa omgång gnaget. He he.

HeIF ser mer och mer ut som en vinnare av AS.
Citera
2010-05-06, 21:47
Medlem
Blaha2k2s avatar
Sen är det ganska sjukt att vi har vunnit mot aik, kalmar och elfsborg med ganska stora siffror. Tre stycken lag som man nästan var hundra på skulle kämpa om guldet innan säsongen startade.
Och att vi torskar mot lag som Åff, trelleborg och häcken.

Ja allsvenskan är en sjuk liga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in