2010-07-07, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag har en väldigt bad feeling inför dubbelmötet mot AIK. De har ny tränare och kanske får en nytändning. Det verkar också vara en tränare som passar ett lag i bottenstrid. Han kan nog få spelarna att klä på sig blåstället. Ett sådant lag vill inte jag möta nu. Ska vi säga 0-0 på Råsunda och 1-1 i Malmö?
raset kommer, min vän. Det är bara för oss att inse det i tid så vi slipper bli besvikna. Alltid likadant känns det som. Aldrig kan man få uppleva spänning framåt hösten, 04 känns som 50 år sedan nu.
Citera
2010-07-07, 16:46
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag har en väldigt bad feeling inför dubbelmötet mot AIK. De har ny tränare och kanske får en nytändning. Det verkar också vara en tränare som passar ett lag i bottenstrid. Han kan nog få spelarna att klä på sig blåstället. Ett sådant lag vill inte jag möta nu. Ska vi säga 0-0 på Råsunda och 1-1 i Malmö?
Jag hoppas att ni slår gnaget stort i båda mötets dubbelmatcher så att råttorna kommer ner än mer på jorden.

För egen del är jag lite spänd inför vårt dubbelmöte mot kalmar, de verkar ha gjort en del förstärkningar och är ett lag vi har haft väldigt svårt för de senaste säsongerna. Tre poäng eller mer på dessa två matcher skulle göra mig överlycklig. Jag räknar dock bara med en eller två pinnar.
Citera
2010-07-09, 20:24
Medlem
LastCaresss avatar
Allsvenskan är förbi norska Tippeligan i ligarankingen i Europa - alltid något. Detta efter Kalmar och Gefles vinster idag i EL. Tack till er båda.

edit: Och Blåvitt lånar ur Turunen till Trelleborg säsongen ut.
Senast redigerad av LastCaress 2010-07-09 kl. 20:27.
Citera
2010-07-09, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Allsvenskan är förbi norska Tippeligan i ligarankingen i Europa - alltid något. Detta efter Kalmar och Gefles vinster idag i EL. Tack till er båda.

edit: Och Blåvitt lånar ur Turunen till Trelleborg säsongen ut.

Var hittar du den ligarankingen?
Citera
2010-07-09, 21:07
Medlem
Rubarth23s avatar
AIK är bra mycket bättre än tidigare i år, men fortfarande veknar hela laget efter 70.
Om man ska göra en bedömning efter Helsingborgs-matchen alltså...
Citera
2010-07-09, 21:24
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Depee
Var hittar du den ligarankingen?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/europaleague/article7441231.ab

Citera
2010-07-09, 21:39
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress

Det är tyvärr bara högst tillfälligt (med all sannolikhet) och beror på att Norge helt enkelt inte har några lag som går in i första rundan av Europa League. Och därmed inte haft möjligheten att spela in några rankingpoäng än. Här finns hela rankingen: http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/data/method4/crank2011.html och här finns inspelade poäng hittills: http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/data/method4/ccoef2011.html.

/feldgrau
Citera
2010-07-09, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
AIK är bra mycket bättre än tidigare i år, men fortfarande veknar hela laget efter 70.
Om man ska göra en bedömning efter Helsingborgs-matchen alltså...
Nu har inte jag sätt någon av AIK:s matcher efter uppehållet men med tanke på hur ni ställer upp och vad ni har för spelare tycker jag det ser gediget ut. Inget man vinner SM-guld eller kvalar till CL med men inget man åker ur allsvenskan med heller.
Citera
2010-07-10, 00:02
Medlem
hampehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Nu har inte jag sätt någon av AIK:s matcher efter uppehållet men med tanke på hur ni ställer upp och vad ni har för spelare tycker jag det ser gediget ut. Inget man vinner SM-guld eller kvalar till CL med men inget man åker ur allsvenskan med heller.

Jag hoppas att AIK klarar sig kvar i as iaf. Om det skulle gå riktigt, riktigt bra så skulle det vara kul om vi tog en EL-plats. Men de är ett mirakel om det händer.
Citera
2010-07-12, 11:36
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Det är tyvärr bara högst tillfälligt (med all sannolikhet) och beror på att Norge helt enkelt inte har några lag som går in i första rundan av Europa League. Och därmed inte haft möjligheten att spela in några rankingpoäng än. Här finns hela rankingen: http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/data/method4/crank2011.html och här finns inspelade poäng hittills: http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/data/method4/ccoef2011.html.

/feldgrau

Ahh, ja iofs. Men för en gångs skull kan man ju känna sig stolt som svensk, iaf ett litet tag .

Skönt VM är över och den riktiga fotbollen börjar igen. Hur som helst slipper man i alla fall vuvuzelas.
Citera
2010-07-12, 18:22
Medlem
Ironworkers avatar
På söndag drar det igång igen. Örebro kommer bli krossade ganska lätt, känns det som iaf.
Citera
2010-07-13, 17:13
Medlem
erikbes avatar
Trodde inte att jag skulle bli sugen på allsvenskan igen men nu är jag det.

Kämpa, kämpa för, kämpa för allsvenskan

Känns hemskt att vara inblandad i botten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in