2010-05-07, 11:11
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Varför fick Magnusson sitt andra gula kort för att springa på en kant?

Antar att du menar Gustafsson, Petter?
Där jag sitter på B så såg man tyvärr tydligt hur han blev frustrerad på GAIS-backen och slet tag i hans tröja. Förståeligt? Ja. Klantigt? Som fan.

Annars håller jag med dig - domaren sög, och GAIS är inget roligt lag. Lilla Mjällby bjöd på bättre spel.

.
Citera
2010-05-07, 11:23
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReNu
Antar att du menar Gustafsson, Petter?
Där jag sitter på B så såg man tyvärr tydligt hur han blev frustrerad på GAIS-backen och slet tag i hans tröja. Förståeligt? Ja. Klantigt? Som fan.

Annars håller jag med dig - domaren sög, och GAIS är inget roligt lag. Lilla Mjällby bjöd på bättre spel.

.

Jag menar självklart Gustafsson, sorry för den. Jag står ca 20 meter från situationen och den tröjdragningen var ju inte ens i närheten av någonting? Det vart inte firspark av situationen heller utan inspark? Hur det kan rendera i gult är helt sanslöst.
Citera
2010-05-07, 11:25
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Är tvungen att generalisera, men förstår vad du menar.
Tyvärr för AIK så har vi haft fans av AIK som har IQ-badboll i sitt snack här
Den som symboliserade detta bäst var ju klevis, men fanns ju en hel drös till.

Jo, det måste man ibland. Men kanske inte så bra att göra det i en tråd som denna, om man inte vill retas lite vill säga. Självklart finns är det så, men jag tror de finns sådana från alla klubbar i detta forum, även om AIKare är överrepresenterade
Citera
2010-05-07, 11:41
Medlem
jansdieters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Som Tomas Olsson sa efter matchen. Han hörde inte AIK-spelarna prata med varandra en enda gång under matchen. IFK-spelarna däremot smällde på ordentligt och vann boll efter boll

Näe, för i AIK hänger vi ut enskilda spelare och deppar ihop efter ett mål i baken. Tragiskt.
Citera
2010-05-07, 11:45
Medlem
whus avatar
Vid paus var jag fullkomligt säker på 3 poäng igår, det såg så jävla bra ut. Vi trillade boll, slog några läckra crossar och vaskade fram en del lägen medan Gais inte hade ett skit, förutom forwards vars mål var att paja Tommi verkade det som... I andra får Gais in en tidig boll och de drar ned tempot duktigt efter det, slöar med insparkar, inkast, m.m. Sen med en domare som totalt blåser sönder matchen i andra halvlek, så blir det inget lir. Jag förstår verkligen inte hur hjärtklene Tobias Mattsson tänkte vid Petters andra kort, Mattias Jonsons kort och sen var det någon till, skitsamma...

Fan vad jag gillar Kennedy för övrigt!
Citera
2010-05-07, 11:49
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whu

Det var så härligt att få damma av en gammal ramsa också som egentligen var tillägnad Bakirciouglu (eller hurfan han stavar)

Ingen permanent för Kennedy, ingen permanent för Kennedy! Han är 20 år, han har krulligt hår, ingen permanent för Kennedy!
Citera
2010-05-07, 11:57
Medlem
Magiskt skön seger igår. 3 sjukt välbehövliga poäng så vi lämnar bottenplatsen till ajk som f.ö kommer få stryk av oss på Söndag. 2 skitmål gjorde vi men vad gör det, 3 pinnar är alltid 3 pinnar.

Han har inga vänner, Tobias Grahn har inga vänner, han har inga vääännnnnnneeeeer, Tobias Grahn har inga vääänner!
Citera
2010-05-07, 11:59
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det var så härligt att få damma av en gammal ramsa också som egentligen var tillägnad Bakirciouglu (eller hurfan han stavar)

Ingen permanent för Kennedy, ingen permanent för Kennedy! Han är 20 år, han har krulligt hår, ingen permanent för Kennedy!
Riktigt härligt att få damma av en "modern klassiker"! Kändes också som rätt bra stämning stundtals igår, många kanske blev stärkta av derbysegern... Kul också att få jubla 5 gånger, trots bara ett Djurgårdsmål, tack gnaget!

"Kom och ta oss"
Citera
2010-05-07, 12:21
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whu
Vid paus var jag fullkomligt säker på 3 poäng igår, det såg så jävla bra ut. Vi trillade boll, slog några läckra crossar och vaskade fram en del lägen medan Gais inte hade ett skit, förutom forwards vars mål var att paja Tommi verkade det som... I andra får Gais in en tidig boll och de drar ned tempot duktigt efter det, slöar med insparkar, inkast, m.m. Sen med en domare som totalt blåser sönder matchen i andra halvlek, så blir det inget lir. Jag förstår verkligen inte hur hjärtklene Tobias Mattsson tänkte vid Petters andra kort, Mattias Jonsons kort och sen var det någon till, skitsamma...

Ja, jävlar. Trodde mitt 3-1 var feltippat eftersom jag inte kunde se hur GAIS skulle mäkta med att peta in ett mål. Du har rätt i att de drog ner tempot som fan efter deras mål. Men vi gick alldeles för enkelt i fällan och vågade inte spela oss genom deras äckliga träsk till mittfält.

Såg inte riktigt hur Kennedy missade "friläget" som han skapade åt sig själv, kom han för långt ut till höger?
Citera
2010-05-07, 12:29
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReNu
Ja, jävlar. Trodde mitt 3-1 var feltippat eftersom jag inte kunde se hur GAIS skulle mäkta med att peta in ett mål. Du har rätt i att de drog ner tempot som fan efter deras mål. Men vi gick alldeles för enkelt i fällan och vågade inte spela oss genom deras äckliga träsk till mittfält.

Såg inte riktigt hur Kennedy missade "friläget" som han skapade åt sig själv, kom han för långt ut till höger?

Ja, vi gick alldeles för enkelt i den fällan. Kennedys friläge trodde jag skulle sitta hur fint som helst men precis som du säger så kom han för långt till höger och kom ur läget, synd...
Citera
2010-05-07, 13:07
Medlem
olllies avatar
ÖSK var bra igår. Bästa laget HIF mött i år och det lag som faktiskt spelade bäst fotboll av alla bortalag på Olympia. Kreativa, snabba offensiva spelare, men kanske saknas spjutspetsen?

HIF har enormt bra defensiv i år. 10 man jobbar med hög press och nästan inga lag klarar att spela sig igenom Helsingborgs defensiva mittfält. Kul att Rasmus Jönsson börjar producera lite fin fotboll, hans målfabrikation kommer att behövas om en toppstrid ska innehålla HIF
Citera
2010-05-07, 13:23
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Som Tomas Olsson sa efter matchen. Han hörde inte AIK-spelarna prata med varandra en enda gång under matchen. IFK-spelarna däremot smällde på ordentligt och vann boll efter boll

Hela AIK såg helt förlamat ut och frågan är vad segern är värd (förutom tre poäng)

Någon direkt värdemätare var kanske inte matchen med tanke på motståndet som var
helt under isen. Kan IFK komma upp än högre? Efter GAIS-matchen kan dom vara tillbaka
på ruta ett igen.

Hittade för övrigt ett "underbart" citat sedan i höstas.

Citat:

Inför 2010 har vi tappat Örlund, vilket säkert kommer att märkas även om jag tror starkt på Tomi Maanoja med tanke på vad han visat upp tidigare. Då våran spelidé är att börja försvarsspelet redan på offensiv planhalva så kommer nog inte Maanoja göra bort sig.

Nja, inte riktigt kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in