2010-04-20, 10:00
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Jag tror på vad du säger, men en publiksiffra på kanske en bra bit över 2 500 för Häcken mot Mjällby låter helt osannolik. Räknar man bort deras jippomatcher på Ullevi under Gothia Cup och derbyna (IFK, Öis och Gais) så har det kommit över 3 000 åskådare bara på åtta av deras matcher under 2000-talet... Premiären 2009 mot MFF (3 207), AIK hösten 2009 med väldigt många Blåvita på plats (4 117), Öster 2006 (3 012), premiären 2005 mot Sundsvall (3 118), Elfsborg 2005 (3 061), Djurgården 2005 (3 177), Hammarby 2001 (3 024) och MFF 2001 (3 327). Som synes har jag svårt att tro att Rambergsvallen var näst intill fullsatt (det vill säga 6 000 i teorin och typ 5 000 i praktiken) i dag...

/feldgrau

Jag vet inte riktigt vad jag skall tro, men sak är säker: Häckens personal har noll koll i alla fall.

I höstas var jag på en de sista matcherna (kan ha varit Gefle, en skitmatch 0-0 i oktober...). När vi kommer och ska köpa biljetter så får vi besked: "Sittplats är slutsålt". OK, 2 ståplats då. När man kommer in på Rambergsvallen var det som vanligt halvfullt, tror det var 1700 i publik. Inga som helst problem att gå och sätta sig på en ledig sittplats......

För övrigt så sätts det upp extraläktare när det är derby, på kortsidan mot McDonalds. Vet inte om maxkapaciteten är med denna läktare inräknad.
Citera
2010-04-20, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

Förresten, nu saknas bara Mackie så är medgångarna fulltaliga i år igen.

Eftersom korrelationen matchresultat och vilka skribenter som gör foruminlägg verkar vara det hetaste debattämnet här för närvarande har även jag en undran - borde inte du som Djurgårdare se till ditt eget led istället för att klanka ned på de andra? I slutet av förra säsongen var det väl i princip bara du och cst som skrev något här överhuvudtaget från Djurgårdshåll? Ja, förutom efter Assyriskakval #2 då, såklart.
Citera
2010-04-20, 10:56
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd
Eftersom korrelationen matchresultat och vilka skribenter som gör foruminlägg verkar vara det hetaste debattämnet här för närvarande har även jag en undran - borde inte du som Djurgårdare se till ditt eget led istället för att klanka ned på de andra? I slutet av förra säsongen var det väl i princip bara du och cst som skrev något här överhuvudtaget från Djurgårdshåll? Ja, förutom efter Assyriskakval #2 då, såklart.

Jag trodde att min lipande smiley skulle vara tillräckligt för att förstå att just den meningen var menad som ironi. Och i ärlighetens namn så skiter jag sjukt mycket i vilka som är medgångare och inte och vilka som skriver när och var sålänge dessa som faktiskt skriver har lite substans i inläggen och är intressanta att läsa. Men som du säkert redan kan tänka dig så är inte jag sen att strö salt i öppna sår mot rivaler.. Något ni sorkar inte direkt är särskilt kassa på heller.
Citera
2010-04-20, 11:07
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TykoJonsson
Av TV-bilderna att döma så verkade det blåsa en del och då kanske det är svårt att få till de där insparkarna. Ett klent försvar för bollarna är ju som du säger bedrövliga.

Insparkarna är ju till Mutumba så det vore nog på sin plats att han är på alerten. Tidigare gick samtliga insparkar på Obolo men nu försöker man på kanterna alternativt en Eguren som gör en löpning i sidled. Alla våra anfall går i princip på kanterna numera.

Klyshorna haglar, den där texten måste du stulit från någon sportjournalist.
om gnaget vunnit 6 raka hade din text gissningsvis sett ut såhär:
Skönt med en 6e raka vinst, nu gäller det att inte lägga sig på latsidan och tro att man kan promenera hem kommande matcher utan det är enbart fullt fokus på kommande matcher som gäller...
Vad fan är du för en jävla tomte som kommer in hit och skriver och ska spela tuff? Det jag skriver stämmer f.ö. så jag vet inte vad du har att gnälla på. Det är helt klart så att folk tror att så fort en vinst kommer så är alla jävla problem lösta på en gång, till och med ekonomin och arenafrågan. Det är dumt att vara så naiv. Det är många supportrar som tror att en vinst är det enda som behövs för att vi ska rulla på som tåget genom serien och plocka trepoängare efter trepoängare.

Om vi hade vunnit sex matcher hade jag knappast skrivit likadant, för då hade vi haft en bra, stadig formkurva. Nu har vi EN VINST. Förstår du skillnaden?
Senast redigerad av Brulla 2010-04-20 kl. 11:21.
Citera
2010-04-20, 11:11
Medlem
Citat:
Pga alla skumma resultat denna omgång iomed att både IFK och sAik vann komfortabla segrar

Sandviken spelar inte i Allsvenskan utan i division 4.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sandvikens_AIK_Fotboll
Citera
2010-04-20, 11:11
Medlem
whus avatar
Är det ett skämt på skämtet nu eller? Menar ni på fullaste allvar att man är medgångare på ett forum? Eller får jag allt om bakfoten? Att man väljer att skriva på forumet när det går bra? Medgångsforumist??
Citera
2010-04-20, 11:14
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Sandviken spelar inte i Allsvenskan utan i division 4.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sandvikens_AIK_Fotboll
Han menar Solna Aik
Citera
2010-04-20, 11:40
Medlem
Citat:
Vi heter Djurgården.

Pga alla skumma resultat denna omgång iomed att både IFK och sAik vann komfortabla segrar så skulle det fan inte förvåna mig om vi gör en plattmatch och ger åtvid deras första 3 pinnar.
Men i mitt stilla sinne så ser jag dock en komnfortabel seger med Oremo, Philip som målskyttar i första och sen kommer en inbytande Touma in och dundrar in 3-0.

Förresten, nu saknas bara Mackie så är medgångarna fulltaliga i år igen.

Sitt ner i båten nu, var det inte du som kommenterade att jag skrev för några dagar sen?
Citera
2010-04-20, 11:43
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whu
Är det ett skämt på skämtet nu eller? Menar ni på fullaste allvar att man är medgångare på ett forum? Eller får jag allt om bakfoten? Att man väljer att skriva på forumet när det går bra? Medgångsforumist??
Om man är medgångare för att man försvinner från forumen när det går tungt är väl tveksamt, men det är ju solklart att gnagarna gör det. Till och med den legendariska gnagarskribenten Kribba på Svenskafans har behagat visa sig nu igen efter ett par veckors frånvaro.

För många andra lag tror jag det är tvärtom, det är aldrig sånt drag runt Elfsborgsforumen som efter en förlust eller tyngre period. Det är väl en fråga om huruvida man är gnällgubbe eller skrävlare helt enkelt.
Senast redigerad av Spanish_Johnny 2010-04-20 kl. 11:51.
Citera
2010-04-20, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whu

Jajjemen! Medgångsforumisterna finns i alla läger.
Djurgårdarna har återvänt efter bedrövelsens säsong 2009 och nu har även Gnagarna kommit tillbaka efter den kassa inledningen 2010 pga att de spöade KFF igår.

Om IFK tar några segrar till så kanske t.o.m. Henrik21 återvänder? -man saknar hans vederhäftiga analyser om AIK:s ekonomi litegrann faktiskt.
Citera
2010-04-20, 12:20
Medlem
RuterKungs avatar
Nu är alltså AIKs na brasse spelklar. Jag förväntar mig verkligen ingen superbrasse, men spettsa till konkurensen är ju aldrig fel.

http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=2682
Citera
2010-04-20, 12:28
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
Nu är alltså AIKs na brasse spelklar. Jag förväntar mig verkligen ingen superbrasse, men spettsa till konkurensen är ju aldrig fel.

http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=2682

Måste vara fel bild va? Jag ser bara en tjock nigger med tantörhängen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in