2010-05-16, 16:14
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valdtar-allt-det-fina
Önskescenario med tanke på publik

Upp med bajen,norrköping och syrianska. Ut med BP, åtvidaberg och trelleborg

Häcken kan gärna försvinna också, i utbyte mot Degerfors kanske.
Citera
2010-05-16, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jewftw
http://www.gefleiffotboll.se/resources/gif/page_images/1222107276informationskarta.jpg

Går det att ta sig från H till G där inne? Eller är det 'avstängt'?

Jo, mellan H och G tror jag inte att det ska vara några problem att ta sig mellan. Så vida dom inte har satt dit något stängsel på senare dar.
Citera
2010-05-16, 17:06
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Häcken kan gärna försvinna också, i utbyte mot Degerfors kanske.
Degerfors känns knappast som ett uppköp sett till publik. De har väl idag marginellt bättre publiksnitt än vad Häcken hade när de var nere i ettan. I så fall tror jag mer på lag som Sundsvall eller Landskrona. Häcken känns även som ett av de lag i Allsvenskan som har mest potential att öka sin publik.

Med det sagt ser jag personligen hellre Degerfors i Allsvenskan än tidigare nämnda lag.
Citera
2010-05-16, 17:40
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valdtar-allt-det-fina
Önskescenario med tanke på publik

Upp med bajen,norrköping och syrianska. Ut med BP, åtvidaberg och trelleborg

Syrianska? Du måste skoja. De har knappt 2000 pers. i snitt på sina hemmamatcher! Just nu har de 2161 i snitt. Storklubbar som FC Trollhättan och IK Brage har högre snitt.

http://svenskfotboll.se/superettan/statistikligor/?scr=spl

Förra året hade Brommapojkarna 2860 i snitt och TFF 2900. Jag tror inte att Assyriska skulle höja sitt snitt märkbart om de spelade i Allsvenskan.

Byt ut Syrianska mot Landskrona BOIS eller anrika Örgryte istället. De har åtminstone publik på sina matcher.
Citera
2010-05-16, 18:01
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Förutom att tre av fyra suger, och den sista har varit usel ett bra tag och spelat på många olika positioner men först nu kommit igång.

Dessutom tycker jag att Elfsborg utan tvekan har bästa mittfält i allsvenskan.

Det stämmer men endast på hemmaplan.
Citera
2010-05-16, 19:47
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
Det stämmer men endast på hemmaplan.
Nja, dom är bra borta också, men ineffektivitetspöket är som mest påtagligt borta.
Citera
2010-05-16, 20:03
Bannlyst
Fyfan va gytt med 1 - 0 till kalmar mot helsingborg!
Nu känns förlusten från igår inte lika sur.

Nån mer än jag som tycker att helsingborg's spel är så satans tråkigt att det inte borde vara tillåtet att spela det?

1. Pressa motståndaren
2. Tryck in en boll så fort som möjligt
3. Om 2. lyckas backa genast hem med 11 man i eget straffområde resten av matchen, om inte, trötta ut motståndare till sista 10 minuterna och pressa sedan. Spela även så fult ni kan, filma och beté er som dom svin ni är.

Med hjälp av detta tråkiga spel leder dom allsvenskan och har dessutom enligt media bästa defensiven, men jag förstår inte hur deras anfallare kan räknas in i defensiven.

Akta ryggen helsingborg!
Citera
2010-05-16, 20:04
Medlem
Eastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoji

Nån mer än jag som tycker att helsingborg's spel är så satans tråkigt att det inte borde vara tillåtet att spela det?

1. Pressa motståndaren
3. Om 2. lyckas backa genast hem med 11 man i eget straffområde resten av matchen, om inte, trötta ut motståndare till sista 10 minuterna och pressa sedan. Spela även så fult ni kan, filma och beté er som dom svin ni är.

Med hjälp av detta tråkiga spel leder dom allsvenskan och har dessutom enligt media bästa defensiven, men jag förstår inte hur deras anfallare kan räknas in i defensiven.

Akta ryggen Helsingborg!
Vad ska man göra då när kalmar backar hem med samtliga 10 spelare?
Citera
2010-05-16, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Easton
Vad ska man göra då när kalmar backar hem med samtliga 10 spelare?

Spela sig förbi dom? Sedan så var kalmar's målvakt (om man bortser från Johan Dahlin) den stabilaste målvakten jag sett i allsvenskan.

HIF spelar ful & tråkig fotboll, that's it.

PS. Sen tror jag kalmar backar hem p.g.a av just att dom möter serieledarna hif och att dom har 10 man, om du hade varit tränare. Vad hade du gjort? Spelat offensivt?

Kalmar ville vinna denna matchen och spelade samma fotboll som hif, och kom vinnande ut ur matchen. Dock borde serieledarna kunna bjud upp på rolig fotboll. Fast nu är det dock hif vi snackar om, vad förväntar man sig?....
Senast redigerad av stoji 2010-05-16 kl. 20:16.
Citera
2010-05-16, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoji

1. Pressa motståndaren

Akta ryggen helsingborg!
Helsingborg spelar bra fotboll. Om den är tråkig spelar ingen som helst roll.
Citera
2010-05-16, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Helsingborg spelar bra fotboll. Om den är tråkig spelar ingen som helst roll.

håller med 100%. fan va folk ska klaga på att vissa lag inte är värdiga vinnare osv bara för dom spelar tråkig fotboll, tro fan de lagen ni tycker spelar "rolig" fotboll hellre hade spelat tråkig fotboll och vinna om dom kunnat...
Citera
2010-05-16, 20:35
Medlem
klybans avatar
Vore ju tjänstefel om man inte backade hem med sina gubbar om man leder med 1-0 och har en utvisad.
Eller ska man trumma på med anfallsfotboll i detta läge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in