2010-05-06, 21:51
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Jag är SÅ trött på snacket om mättnadskänsla. Världens sämsta bortförklaring när ett lag suger.
Hur fan kan ett lag vara mätt på framgång som har tre guld sedan WW2?
Angående tavlan i dag så var det väl Pär Karlsson som borde bära hundhuvudet. varför skall han rumla in i sin målvakt? Får se vad fulledulle har för åsikt i ämnet.

Nu är TFF på g också, så ni får se upp i nästa omgång gnaget. He he.

HeIF ser mer och mer ut som en vinnare av AS.
Det är nog ganska synligt för de flesta att allt inte stämmer mentalt i AIK just nu. Att det sedan är fler faktorer än en som spelar in har ingen förnekat.
Varför drar du upp gamla meriter förresten? Tror du själv att en spelare känner mättnad för att hans klubb tog guld för 25 år sedan? Det måste ju vara något han själv kan relatera till.
Citera
2010-05-06, 21:55
Medlem
BaNffs avatar
Nu njuter man...

Det lilla äcklet Wesström som i vintras satt och hånflinade åt alla Bajare och kallade oss dumma i huvudet som innan dess kallade horungen för en ikon. Skrattar bäst som skrattar sist, ditt äckel!

Nu sitter Eghoren på bänken med sina hemorrojder och kliar sig där bak samtidigt som harmyntet står med tårar i ögonen och säger att "Aik mår uselt". Skit ska skit ha, ditt äckel!
Citera
2010-05-06, 21:56
Medlem
Lesras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Det är nog ganska synligt för de flesta att allt inte stämmer mentalt i AIK just nu. Att det sedan är fler faktorer än en som spelar in har ingen förnekat.
Varför drar du upp gamla meriter förresten? Tror du själv att en spelare känner mättnad för att hans klubb tog guld för 25 år sedan? Det måste ju vara något han själv kan relatera till.

Haha, tänkte direkt samma sak.

Men det var trots allt rocky som skrev det, haha!
Citera
2010-05-06, 21:57
Medlem
Keldons avatar
Hur i helvete kunde AIK vinna mot KFF med 3-0? De är ju sämre än sämst för faen. AIK lär åka ur i år om de inte mirakelvärvar i sommar.
Citera
2010-05-06, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Jag är SÅ trött på snacket om mättnadskänsla. Världens sämsta bortförklaring när ett lag suger.
Hur fan kan ett lag vara mätt på framgång som har tre guld sedan WW2?
Angående tavlan i dag så var det väl Pär Karlsson som borde bära hundhuvudet. varför skall han rumla in i sin målvakt? Får se vad fulledulle har för åsikt i ämnet.

Nu är TFF på g också, så ni får se upp i nästa omgång gnaget. He he.

HeIF ser mer och mer ut som en vinnare av AS.

De spelare som spelar och spelade förra säsongen har inga 3 guld sen Hitler röjde utan har just tagit en trippel! Varför vi gangare som ser alla matcher säger att de ser mätta ut är att man inte ser samma djävlarannama som förra året. De är inte beredda att mista en tand i en närkamp! Orkar fan inte räkna ihop men är helt övertygad om att AIKs spelare har sprungit mindre än motståndarna i vare match hittills! De spelar de som en påse nötter just nu och skulle på sin höjd vara ett mittenlag i S1 med detta skitspel. Sen handlar det mycket om psykologi. De var fan bättre än Heif tills finnen i målet tabbar sig på frisparken och då föll AIK ihop. Mer än så behövs inte för ett lag i motgång. Rättmätig straff och 2-0 mot DIF istället för 1-1 på Maajonas strul så hade det garanterat blivit en vinst. Många sådana tillfällen i år hittills och har spelarna psyke som en dvärgpudel som de har idag räcker det.

Ta psykolghjälp istället för att peta i allt annat. Killarna ser inte ut att trivas på plan, det kan ju för fan vem som helst se. Och så har det sett ut från match 1 i år!
Citera
2010-05-06, 21:58
Medlem
Jeff.Becks avatar
1-1 mot gais är jag relativt nöjd med. DIF var bättre i första halvlek och slutade spela helt i andra. Efter att Milic, Touma och Kasper gått ut så fanns inte längre några ledare på plan (Jonsson verkade inte helt stabil).

Domarinsatsen vill jag inte kommentera utan den kan ni istället se på Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=86AJje3ElDc
Jag vill aldrig mer se värmlänningen eller hans linjedomare på Stadion och jag tror inte han vågar sig dit igen heller
Citera
2010-05-06, 22:03
Medlem
Joel^_^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
1-1 mot gais är jag relativt nöjd med. DIF var bättre i första halvlek och slutade spela helt i andra. Efter att Milic, Touma och Kasper gått ut så fanns inte längre några ledare på plan (Jonsson verkade inte helt stabil).

Jag vill aldrig mer se värmlänningen eller hans linjedomare på Stadion och jag tror inte han vågar sig dit igen heller

Vem var det som var domare?

Edit: Såg att det var Tobias Matsson
Senast redigerad av Joel^_^ 2010-05-06 kl. 22:08.
Citera
2010-05-06, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck

På bladet står det att han lät en av era spelare spela på trots två gula kort.
Citera
2010-05-06, 22:05
Medlem
TykoJonssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Det är som att spelarna inte ens bryr sig, påminner skrämmande mycket om året vi åkte ut (även om jag är övertygad om att det inte händer igen).
Personligen bryr jag mig inte om vi hamnar på 7 eller 13 plats, allt mellan 3 och kvalplats är skitsamma.

Om du tänker igenom alla farliga målchanser och mål vi haft så ser du hur få varianter vi har att anfalla på. Inse att AIK är i kris och var enbart nöjd om vi klarar att slippa kval.

Denna match kan "bara" kännas som en lättnad för IFK. Som att man uppnår sitt normaltillstånd, för att besegra detta skitlaget kan knappast kännas som en bragd, bara lättnad och skadeglädje.
Citera
2010-05-06, 22:12
Medlem
Hekters avatar
Efter att ha sett matchen på plats på GU kan man bara konstatera att IFKs spel fortfarande inte fungerar och att aik inte ens har en tillstymelse av fungerande anfallsspel. Komplett urusla framåt även om de hade mest boll.
Citera
2010-05-06, 22:12
Medlem
Tröttsamt att se alla 'trogna' AIK:are falla in i mediestormen och skylla allt på vår målvakt. Laget presterar uselt, i paritet med det övriga gänget är fan Maanoja helt okej. Efter derbyt fick han en jävla massa oförtjänt skit. Ja, han orsakade en hörna som Gården råkade sätta - övriga spelare orsakade ytterligare nio hörnor som de inte gjorde något av, det hörde man inte ett jota om. För övrigt så räddade han ett antal frilägen och Oremos skott var det inte så mycket att göra åt. Ni är ett gäng sketna syndabockssökare, ni som skyller allt på Tomi. Inse att laget i gemen underpresterar. I kvällens match så var det sedvanliga första baklängesmålet avgörande - och visst kommer den rosa skittidningen vinkla det till att det var Maanojas blunder det med, när det i själva verket var Pertan som fumlade.

Nej ni, kära örebroare, jag menar Gnagare, bort med skygglapparna och inse att laget är rent av undermåligt just nu - vad gäller alla kriterier - och då främst anfallsspelet. Maanojahatet och syndabockssökeriet får det vara till ända med.

Med detta sagt menar jag inte att Maanoja har varit bra, men att kasta all skugga över den killen för den här säsongens miserabilitet är bara en rutten undanflykt. (bortsett GAIS-matchen där han verkligen förtjänade ris).
Citera
2010-05-06, 22:16
Medlem
Lesras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd
Tröttsamt att se alla 'trogna' AIK:are falla in i mediestormen och skylla allt på vår målvakt. Laget presterar uselt, i paritet med det övriga gänget är fan Maanoja helt okej. Efter derbyt fick han en jävla massa oförtjänt skit. Ja, han orsakade en hörna som Gården råkade sätta - övriga spelare orsakade ytterligare nio hörnor som de inte gjorde något av, det hörde man inte ett jota om. För övrigt så räddade han ett antal frilägen och Oremos skott var det inte så mycket att göra åt. Ni är ett gäng sketna syndabockssökare, ni som skyller allt på Tomi. Inse att laget i gemen underpresterar. I kvällens match så var det sedvanliga första baklängesmålet avgörande - och visst kommer den rosa skittidningen vinkla det till att det var Maanojas blunder det med, när det i själva verket var Pertan som fumlade.

Nej ni, kära örebroare, jag menar Gnagare, bort med skygglapparna och inse att laget är rent av undermåligt just nu - vad gäller alla kriterier - och då främst anfallsspelet. Maanojahatet och syndabockssökeriet får det vara till ända med.

Med detta sagt menar jag inte att Maanoja har varit bra, men att kasta all skugga över den killen för den här säsongens miserabilitet är bara en rutten undanflykt. (bortsett GAIS-matchen där han verkligen förtjänade ris).

Precis, även om Maanoja har spelat dåligt så har övriga laget spelar minst lika dåligt, 6 mål efter 11 matcher, och defensivt ser det ut som ett flicklag spelar oseriöst. De som skyller allt på Maanoja gör det verkligen lätt för sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in