2010-04-30, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whu
Och så lite gnaget kan man ju inte låta bli... Gnagare: Förlust mot Helsingborg, inget konstigt så, men hur länge har "den harmynte" förtroende på tränarbänken? Förlust i derbyt, vad händer då?

Vi sparkar honom. Sedan kommer vi sparka alla tränare efter varje förlust. Vinner man inte alla matcher är man en dålig tränare.
Eller inte, vad tror du själv?
Citera
2010-04-30, 09:10
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ett medgångs fans är de sämsta fansen, ska man inte stötta sitt lag i alla lägen?

Patetiskt. Vi förlorade mot Helsingborg med ynka 1-0 borta mot ett lag som har visat bland den sjukaste form jag någonsin sätt i en allsvensk premiär.

Jag kommer i alla fall sitta parkerad på Råsunda när vi dödar Djurgården.
Citera
2010-04-30, 09:18
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Patetiskt. Vi förlorade mot Helsingborg med ynka 1-0 borta mot ett lag som har visat bland den sjukaste form jag någonsin sätt i en allsvensk premiär.

Jag kommer i alla fall sitta parkerad på Råsunda när vi dödar Djurgården.
Japp. På söndag lossnar det för oss igen! Synd egentligen att Helsingborgsmatchen låg innan derbyt. Vi hade kunnat fått en bra trend på tre obesegrade matcher.

På söndag hoppas jag faktiskt på Eguren från start. Tror att han kan tända till lite extra när det är derby. Dulee är nog vår formstarkaste mittfältare förutom M9 så han bör ta bredvid honom på mitten.
Citera
2010-04-30, 09:47
Medlem
BaNffs avatar
Någon djurgårdare som vill försöka sig på en förklaring till de fullständigt horribla publiksiffrorna på Stadion? Igår hade man alltså återigen 5000 åskådare, detta trots att man gav bort biljetter till de som var medlemmar i Dif hockey.
Citera
2010-04-30, 10:46
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaNff
Någon djurgårdare som vill försöka sig på en förklaring till de fullständigt horribla publiksiffrorna på Stadion? Igår hade man alltså återigen 5000 åskådare, detta trots att man gav bort biljetter till de som var medlemmar i Dif hockey.

Hellre 5000 sjungande säsongare än 10000 popcornstuggande tomtar.
Och den dagen det kommer bortasupporters till Stadion så blir vi genast 6k.

Hursomhelst, underbar seger igår! Och min dröm gick nästan i uppfyllelse! Jag räknade dock med hela 4 framåtpassningar av princen i första halvlek, sen slutade jag räkna. Såg ut som han skulle få böter om han passade hem till backarna där.. Han dribblade en gång också, vad har hänt?

Lycka är att vara Djurgårdare!
Citera
2010-04-30, 11:12
Medlem
VonRofs avatar
Skön vinst igår, gillar verkligen Hämäläinens spel och han blir antagligen mycket bättre när de andra också lyfter sig ett snäpp.

Alla blårandiga vänner, och råttasen: Ses på söndag!
Citera
2010-04-30, 11:36
Medlem
BaNffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Hellre 5000 sjungande säsongare än 10000 popcornstuggande tomtar.
Och den dagen det kommer bortasupporters till Stadion så blir vi genast 6k.

Hursomhelst, underbar seger igår! Och min dröm gick nästan i uppfyllelse! Jag räknade dock med hela 4 framåtpassningar av princen i första halvlek, sen slutade jag räkna. Såg ut som han skulle få böter om han passade hem till backarna där.. Han dribblade en gång också, vad har hänt?

Lycka är att vara Djurgårdare!

Sjungande säsongare? Jag zappade över från Elfsborg - BP till Dif - Mjällby och gick från en stadig ljudkuliss till tystnad. Hade jag blundat hade jag nog trott att det var Trelleborg - Åtvidaberg jag råkade klicka på.

Det ska ju sägas att vi har fler säsongare än vad ni har. Och att kalla Söderstadions publik för "popcornstuggande tomtar" visar på en sådan ofattbar okunskap att det vore löjligt att besvara det.

Jag har haft den här diskussionen med ett par djurgårdare under gårdagskvällen och idag. INGEN, jag menar ingen, har ens varit i närheten av att säga att det är en pinsam siffra. Bara försvarsställning och dåliga bortförklaringar. Vari ligger problemet i att erkänna att det är en fruktansvärt usel siffra? Jag hade skämts något oerhört om vi hade haft 5000 i Superettan, ni spelar i Allsvenskan.
Citera
2010-04-30, 11:41
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:
Sjungande säsongare? Jag zappade över från Elfsborg - BP till Dif - Mjällby och gick från en stadig ljudkuliss till tystnad. Hade jag blundat hade jag nog trott att det var Trelleborg - Åtvidaberg jag råkade klicka på.

Det ska ju sägas att vi har fler säsongare än vad ni har. Och att kalla Söderstadions publik för "popcornstuggande tomtar" visar på en sådan ofattbar okunskap att det vore löjligt att besvara det.

Jag har haft den här diskussionen med ett par djurgårdare under gårdagskvällen och idag. INGEN, jag menar ingen, har ens varit i närheten av att säga att det är en pinsam siffra. Bara försvarsställning och dåliga bortförklaringar. Vari ligger problemet i att erkänna att det är en fruktansvärt usel siffra? Jag hade skämts något oerhört om vi hade haft 5000 i Superettan, ni spelar i Allsvenskan.

Jag hade skämts om mitt lag spelade i superetta och inte allsvenskan.

(Detta kommer jag få äta upp vid slutet av säsongen.)
Citera
2010-04-30, 11:43
Medlem
BaNffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaha2k2
Jag hade skämts om mitt lag spelade i superetta och inte allsvenskan.

(Detta kommer jag få äta upp vid slutet av säsongen.)

Ja, det var också ett sätt att glida ifrån ämnet...

Djurgårdare i ett nötskal.
Citera
2010-04-30, 11:46
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Vem säger att jag pratar om söderstadion? Jag pratar om DIF och du får zappa hur mycket du vill mellan kanaler, frågan jag ställer mig är varför bryr du dig? Vad har vårt lag med ditt att göra förutom att vi rent sportsligt är bättre?
Jag bortförklarar inte ett skit, vi är inte fler trogna supportrar än 5k, men dessa 5k är däremot väldigt trogna. Vi kommer i alla lägen, inte bara när det går dåligt såsom bajare har en tendens att göra...
Citera
2010-04-30, 11:50
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:
Ja, det var också ett sätt att glida ifrån ämnet...

Djurgårdare i ett nötskal.

Bajjare i ett nötskal att ta denna diskussion i fel tråd till att börja med.
För det andra, varför bryr du dig om difs publiksiffror? Vad spelar det för roll för dig och ditt lag?
Citera
2010-04-30, 11:56
Medlem
BaNffs avatar
Fel tråd. Helt rätt. Fortsätter i den korrekta tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in