2010-03-28, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Ja, vilka bryr sig egentligen om sveriges största match i fotbollssammanhang..

Mata inte trollet.
Citera
2010-03-28, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jånni Balle
Hur många 12.30-matcher har det spelats hittills totalt? Jag vet att vi (IFK) hade AIK borta hösten 08 och HeIF hemma den tiden förra året. Vore kul om SvFF kunde få lite publiksiffror nerkörda i halsen, och ännu bättre hade ju varit om man hade gjort någon "besökarprofil". Personligen tror jag att det kommer betydligt färre av alla sorters folk. Bara hardcoresupportrarna som orkar gå på såna matcher.

Jag postade ett inlägg om det förut och fick konstig respons. Men siffrorna lyder:

2007-10-22 19:00 AIK - IFK Göteborg 18 407
2008-09-13 12:30 AIK - IFK Göteborg 12 417
2009-07-13 19:00 AIK - IFK Göteborg 20 174

Självklart handlar det om tabelläge och andra omständigheter. Exempel så var 20k-matchen i strålande sol i semestertider. Dock en måndag. Men när det går fler AIKare på en önskad läggmatch än på en lördag så kan man inte skylla på medgångare (som för övrigt inte går på en läggmatch i oktober), på snöstorm eller på tabellläge (6a respektive 4a) utan på en värdelös tid att spela fotboll på.
Och den stora frågan är såklart: var var alla barnfamiljer som skulle lockas av den tidiga matchen?
Citera
2010-03-28, 14:04
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Finns det någon länk till det? Vore kul att se förbundet resonemang.
http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=2300 Det här var tyvärr det enda jag kunde hitta.
Citera
2010-03-28, 14:08
Medlem
csts avatar
Så länge klubbarna går med på allt SvFF säger kommer vi ju inte komma någonstans. Fler klubbar måste ta rygg på oss och börja kritisera förbundet.
Citera
2010-03-28, 14:36
Medlem
jansdieters avatar
Jag kan lätt säga att om AIK och dif gick ut och sa att dom tänker bojkotta matchen så skulle jag med gott samvete stanna hemma och se den på TV istället. Flera aktioner behövs för att visa hur kvasi-intelligenta puckona är.
Citera
2010-03-28, 14:40
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
Det är ju tragikomiskt om det du säger är sant. Nästa steg är att inte låta fans se matcherna alls på plats.

"- Sex-tio matcher per säsong, under de så kallade högriskmatcherna, finns det en så pass stor risk för ordningsstörningar att man bör överväga om alkohol verkligen ska serveras innan matchen.

- Just dessa matcher ska spelas på vardagar, kring femtiden, det är vår uppfattning, säger Erik Nord. "

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2835&artikel=2816637
Citera
2010-03-28, 16:31
Medlem
Malmö imponerar, att göra tre mål två matcher i rad skrattar man inte bort.
Citera
2010-03-28, 16:41
Medlem
Det jag är mest nöjd med är att vi hotar på fasta situationer, tidigare år har man knappt ens brytt sig vid en frispark/hörna då vi varit totalt värdelösa på det. Väldigt kul att se Wilton också, ytterligare en klockren match som mittfältare. Sen undrar jag lite vad Gefles hade för taktik, fortsätta backa hem i underläge får en att fundera.

Nu ledde vi ioförsig med 3 mål, men det är ändå trevligt att se att Rolle vågar köra med en 19-åring och en 20-åring som mittbackar sista 20. Omskolningen av Pontus Jansson blir intressant att se, han har fysiken för att bli en bra mittback i framtiden.
Senast redigerad av Balkong 2010-03-28 kl. 16:57.
Citera
2010-03-28, 20:02
Medlem
mishimas avatar
Eftersom man är medgångssupporter blev man intresserad av MFF efter segern mot Örebro i måndags. Matchen mot Gefle genomfördes på bästa sätt. Jag tycker att Figuerido börjar komma in i spelet. Han tar ett mer defensivt ansvar och rör sig på hela mittfältet. Han är spelaren som kan stjäla bollen och spela sig ur situationen. När han väl lyckas få till djupledsbollarna ut på kanten eller in i mitten blir det farligt. Han kommer att vara nyttig hela säsongen.

Sudic och Andersson är ett coolt mittbackspar. En ung och lovande och en rutinerad räv som har tagit steget bakåt. Sudic imponerar i sin hårdhet men han måste bli bättre i sin bollbehandling.
Citera
2010-03-28, 20:06
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
MFF kan nog plocka hem guldet iår. Gbg är för beroende av Tobbe som ändå försvinner i sommar. Sen har vi ju iofs ellos också..det blir ett spännande år med tre lag som kommer dra ifrån rejält gissar jag
Citera
2010-03-28, 20:29
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
MFF kan nog plocka hem guldet iår. Gbg är för beroende av Tobbe som ändå försvinner i sommar. Sen har vi ju iofs ellos också..det blir ett spännande år med tre lag som kommer dra ifrån rejält gissar jag
Jag tror inte MFF håller hela vägen jag skulle ge dem samma chans som häcken..
Jag tror GBG kommer ta hem det iår tyvärr, men skönare det än gnaget.

Men detta är en riktigt dryg vecka med fotboll, finns det någon orsak till varför de spelar matcherna så utspritt?
Citera
2010-03-28, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Jag tror inte MFF håller hela vägen jag skulle ge dem samma chans som häcken..
Jag tror GBG kommer ta hem det iår tyvärr, men skönare det än gnaget.

Men detta är en riktigt dryg vecka med fotboll, finns det någon orsak till varför de spelar matcherna så utspritt?

Häcken kommer vinna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in