2010-04-09, 16:40
Moderator
easy_dans avatar
Enligt fotbollskanalen finns det en sannolikhet att Jasmin Sudic kommer spela landskamp för Bulgarien i vår, jag vet inte exakt vad som gäller när det kommer till träningslandskamper och om det är bindande men det vore tråkigt att tappa en sådan backtalang från ett kommande landslag.
Citera
2010-04-09, 16:53
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Enligt fotbollskanalen finns det en sannolikhet att Jasmin Sudic kommer spela landskamp för Bulgarien i vår, jag vet inte exakt vad som gäller när det kommer till träningslandskamper och om det är bindande men det vore tråkigt att tappa en sådan backtalang från ett kommande landslag.
Inte för att vara petig men det gällde Bosnien, inte Bulgarien
Citera
2010-04-09, 17:21
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Jo, det gjorde hela forumet tror jag.

Fan vad jag saknar Obolo. Kommer dröja innan vi får en sådan klasspelare igen.
Håller med, en så professionell fotbollspelare får man leta länge efter. Han var sjukt komplett, bra avslutare, grovjobbare, target, hyfsat snabb, grym huvudspelare, ja listan kan göras lång.
Utan tvekan det största avbräcket, och då har vi ändå tappat Allsvenskans bästa målvakt och mittback.
Citera
2010-04-09, 18:40
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Inte för att vara petig men det gällde Bosnien, inte Bulgarien

Hur som helst så är det antagligen en kommande storback, som vi haft stor nytta av i landslaget.
Citera
2010-04-09, 19:45
Medlem
AndrewRyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Jag är glad att jag inte är norrköpingssupporter. Måste vara hyfsat förnedrande å veta att man numera är en farmarklubb till AIK.
Även om många är missnöjda med avtalet så är inte Norrköping farmarklubb till AIK utan det är ett envägsavtal som låter spelare lånas ut från Gnaget.
Citera
2010-04-09, 19:50
Medlem
Bornets avatar
http://www.orebro-sk.se/aktuellt/nyheter/nyheter/4-9-2010-magnus-skoldmark-forstarker-osk-fotboll.html

Jag är fan tveksam till detta ÖSK...
Citera
2010-04-09, 21:07
Medlem
Tror faktiskt trots att jag är MFFare att Sudic aldrig tagit en startplats i en svensk backlinje ändå. Jag tycker han har alldeles för dåliga uppspelsfötter för att det skulle ske. Det kommer alltid finnas bättre alternativ tror jag.
Citera
2010-04-09, 21:23
Medlem
groovesnuss avatar
Inför morgondagens match har jag två förhoppningar:
Att Tom Söderberg matchas mer, han kan bli riktigt bra i backlinjen.
Att Kayake (vår nya brasse) får lite speltid. Han har sett grymt snabb ut på träningarna och vi lär behöva en ersättare för Paulinho senare i år (kan gå som Bosman i augusti )

I övrigt så inleds lördagen på Whoopsi Daisy (härligt WT-ställe) på Wieselgrensplatsen.

Numer inte bara bäst i stan, bäst i Sverige!!
Citera
2010-04-09, 22:21
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
I övrigt så inleds lördagen på Whoopsi Daisy (härligt WT-ställe) på Wieselgrensplatsen.

Numer inte bara bäst i stan, bäst i Sverige!!
Fan. Då kanske vi syns där, brukar drälla där med två hisingspojkar och glo Premier League på lördagarna, och ja, jävlar sikket ställe....

Hur bra har Östberg vart i år? Har hört att han vart grymt stabil. Hade ni 4-års på honom?
Citera
2010-04-09, 23:23
Medlem
Rubarth23s avatar
Gefle borta på söndag känns som en sjukt svår match, men nån gång måste det lossna för AIK och det vore typiskt om det gjorde det i en normalt sett svår match.
Jag tippar 1-0, Sebastian Eguren
Citera
2010-04-10, 00:43
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Fan. Då kanske vi syns där, brukar drälla där med två hisingspojkar och glo Premier League på lördagarna, och ja, jävlar sikket ställe....

Hur bra har Östberg vart i år? Har hört att han vart grymt stabil. Hade ni 4-års på honom?
Östberg har inte hunnit visa sig så mkt i år, mest på landslagsprylen i januari (då han fick körtelfeber som sinkat säsongsstarten). Men visst är han bra och lång dessutom, 1.99. Har inte koll på kontraktet på honom, dock vet jag att Raniege och Gerhardsson har kontrakt till 2014.
Citera
2010-04-10, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Tror faktiskt trots att jag är MFFare att Sudic aldrig tagit en startplats i en svensk backlinje ändå. Jag tycker han har alldeles för dåliga uppspelsfötter för att det skulle ske. Det kommer alltid finnas bättre alternativ tror jag.

Berätta gärna vilka mittbackar som stått för bra uppspel i landslaget. Nu har jag inte full koll på Hamrens eller Sveriges taktik närmsta åren men jag hoppas verkligen inte att det är att leverera bra uppspel från backlinjen och det är väl inte Malmös taktik heller utan snarare spela upp bollen till mittfältet och sen vidare. Dessutom är Sudic 19 år.

Jag är verkligen inte säker på att han kommer bli aktuell heller i framtiden utan det får vi se men att såga hans uppspel av alla grejer var väl lite orättvist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in