2010-03-23, 21:49
Medlem
Bra insats av Malmö idag. Precis lika överlägsna i år som förra året i spelet men några bollar trillar in dessutom, underbart! Men ÖSK är ett spelande lag, blir värre när vi möter lag som Gefle, AIK, TFF osv men med 442 ska det kunna gå vägen. Ser inte nåt lag som har bättre anfallare och DA har ju varit minst sagt stabil som mittback hittills. Hoppas de håller sig skadefria och allsvenskans bäste vb Ricardinho kommer tillbaka snart så kan detta gå bra med lite flyt. Om Miljan som jag ser som den klart intressantaste spelaren i hela truppen dessutom kan komma in i spelet så blir det nog inte kul att möta MFF i år, om nu nån tyckte det innan.

Men som sagt, vi spelade precis likadant förra året och kom 7a så man ska nog inte dra för höga växlar.
Citera
2010-03-23, 21:49
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
HAHA, och ta du och fråga hur det ser ut på många delar i landet fortfarande när det kommer till snö och is.

Kommit någon fortsaättning på hans "utspel" mot 4:e domaren?
Eller är det avslutat?

So what? Lägger man ner tid och pengar på det, så kan man utan tvekan fixa en matta som har både gräs och ser grön ut.
Citera
2010-03-23, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
So what? Lägger man ner tid och pengar på det, så kan man utan tvekan fixa en matta som har både gräs och ser grön ut.

Minst lika pinsamt som att inte kunna ställa upp med en duglig matta är ju faktiskt att folk försvarar det pinsamma agerandet. Till vilken mening liksom?
Citera
2010-03-23, 22:47
Medlem
Sujoks avatar
Väldigt bra spel från Malmös sida. Bud på 4,5,6 mål. Får hoppas det håller i sig och att de skadade snart kommer tillbaka. Sen att ha den Snyggaste stadion, snyggaste gräsplanen och den snyggaste matchtröjan gör inte en ledsen direkt.
Citera
2010-03-23, 22:52
Medlem
Nayelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Sen att ha den Snyggaste stadion, snyggaste gräsplanen och den snyggaste matchtröjan gör inte en ledsen direkt.

Nu ska vi inte börja snacka så, det är vad vi kan säga sen i november när vi återigen har slutat på en mittenplacering
Citera
2010-03-23, 23:22
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Sana spelade inte. Faltsetas spelade hela matchen som defensiv mittfältare bredvid Gurra. Tyvärr är han nästan lite för lik Gurra i spelstilen för det blir något statiskt i uppspelsfasen med två spelare som helst inte slår några avancerade passningar utan mest passar enkelt. Det är ju inte Faltsetas fel dock. Tror att han kan bli en bra ersättare när Svensson lämnar även om han är lite ovårdad i sitt spel, men det går nog att ändra på.

/feldgrau

A förstår dom tar alltså ut varandra lite, lär väl vänja sig vid att spela med varandra så småning om antar jag. Tycker det är lite roligt att följa unga svenskar, så länge dom inte gör bra ifrån sig mot AIK eller gör någonting annat som är negativt för oss. Men annars har jag hört bra om honom av en vän som är ifkare, ska inte bli roligt, men intressant och se vad det kan bli av killen.

Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Av nagon outgrundlig anledning spelade inte Sana igar, da jag enligt andras utsago hort att det inte hande nagot pa vansterkanten igar sa ser jag det mycket konstigt att inte Sana fick kliva in, en spelare som alskar att utmana och gor det bra var val precis vad som behovdes da Elmar kort fast om jag har uppfattat saken ratt

Har inte sett nånting av honom som jag kan komma på, bara hört lite om honom. Där av nyfikenheten.
Vad är det för spelstil på killen?
Citera
2010-03-23, 23:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Så med din kunskap om hur växter, blommor och gräs funkar.
Så tycker du att Kiruna fjällvärld ska kunna ge samma gräsmatta som er, vid samma tid?

Om du säger ja på denna fråga, så bevisar du saken för mig.

www.impecta.se /se/zonekarta , kolla denna karta som berättar SE odlings möjligheter.
Och idag, så är fortfarande större delen av landet täckt med lite till mycket snö.
Och tjocka lager påsjöarna.
Då tänker du vad in i helvete har sjöarna med detta att göra.
Jo, de kyler ner och gör att det växer sämre.

Sorgligt att du diskuterar nått du inte kan ett skit om.
Citera
2010-03-23, 23:28
Medlem
Kungblas avatar
Citat:
Så tycker du att Kiruna fjällvärld ska kunna ge samma gräsmatta som er, vid samma tid?

www.impecta.se /se/zonekarta , kolla denna karta som berättar SE odlings möjligheter.
Och idag, så är fortfarande större delen av landet täckt med lite till mycket snö.

Ehm...
http://blogg.aftonbladet.se/larssonsliga/2010/03/i-ett-enda-land-kan-man-inte-spela-fotboll-i-mars--sverige
Citera
2010-03-23, 23:30
Medlem
Casabas avatar
Citat:
För att ha en matta av god kvalité så är väl planvärme en självklarhet, vilket även ger gräset näring genom vatten av den smälta snön, krävs ju bra dränering också om det kommer för mycket. Sen är det klart att det finns bra och dåliga växtzoner men Råsundas matta t.ex. representerar väl inte riktigt vad det optimala är att få till i den växtzonen.
Citera
2010-03-23, 23:31
Medlem
Citat:

Skärp dig nu och ta dig en titt runt om i världen hur det ser ut. Skåne hade det lika kallt detta året som Sthlm hade förra då de såg lika bedrövliga ut, och du menar att det bara är vädret? Kom in i matchen.
Citera
2010-03-24, 00:17
Medlem
Cruachans avatar
Citat:

Ännu ett klassiskt inlägg av klyban. Igår gjorde du bort dig så det stänkte om det, och idag verkar du fortsätta på den inslagna vägen. Snälla, kom in i matchen eller sluta skriv helt och hållet.
Citera
2010-03-24, 00:23
Medlem
Bornets avatar
Citat:

Är du efterbliven eller spelar du bara. Har ordet 'värmeslinga' aldrig nått dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in