2010-03-27, 23:06
Medlem
hurvardetnus avatar
Idag tycker jag att Martin Ingvarsson gör en bra match mellan KFF-IFE
Helt korrekt att visa ut KFF spelaren med sin fysiska kontakt med Martin.
Undrar vad Kalmars lagledare Ola Ragnarson sa till Martin?
Citera
2010-03-27, 23:30
Medlem
jansdieters avatar
Det enda jag har att säga om SVFF är följande:

AIK - dif 2/5. Klockan 12.30, en söndag.
Dom är inte bara för kollektiv bestraffning utan har uppenbarligen en sadistisk läggning också.

Nej, det här är ingen nyhet för mig, dock så tycker jag det är värt att påminna alla om både matchen och hur jävla idiotiskt det är.
Låt det smälta i munnen. 12 och jävla 30.
Kommer ihåg hur kul det var förra året när vi lirade mot bajen då. Resorben hade väl knappt hunnit lösas upp i vattenglaset innan man var på plats..
Citera
2010-03-28, 00:19
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter

Dom är inte bara för kollektiv bestraffning utan har uppenbarligen en sadistisk läggning också.
Du är väl medveten om att klubbarna är med och lägger upp spelschemat?
Citera
2010-03-28, 00:21
Medlem
Kan inte lova att jag har rätt nu, men jag tror att AIK har överklagat två gånger men SvFF nekat.
Citera
2010-03-28, 04:47
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m9
Kan inte lova att jag har rätt nu, men jag tror att AIK har överklagat två gånger men SvFF nekat.
Helt riktigt. Det har blivit överklagat till högsta instans tror jag.
Citera
2010-03-28, 04:54
Medlem
Amex88s avatar
Citat:

Nej, det här är ingen nyhet för mig, dock så tycker jag det är värt att påminna alla om både matchen och hur jävla idiotiskt det är.
Kommer ihåg hur kul det var förra året när vi lirade mot bajen då. Resorben hade väl knappt hunnit lösas upp i vattenglaset innan man var på plats..
Ja hela känslan med fotboll försvinner även för "vanliga" supporters som mig,
det sköna är ju att samlas på eftermiddagen och dricka öl och käka lite gott med gänget sedan dra vidare till stadion och sedan gå ut och festa på kvällen om det är lagt till en helg.
12.30 på en Söndag är ju bara som gjort för tråkboll..
Citera
2010-03-28, 05:06
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Helt riktigt. Det har blivit överklagat till högsta instans tror jag.
Finns det någon länk till det? Vore kul att se förbundet resonemang.
Citera
2010-03-28, 09:07
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Finns det någon länk till det? Vore kul att se förbundet resonemang.

Förr gångens resonemang var ju att man ville få dit lite fler ur gruppen "barnfamiljer" och på så sätt trodde man att våldet skulle bli mindre om det var mer, just barnfamiljer, i rörelse.

Men även att fyllan skulle bli mindre om matchen började tidigt. Finns det bla någon "starttid" för när restauranger får servera alkohol?
Citera
2010-03-28, 09:10
Medlem
jansdieters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Ja hela känslan med fotboll försvinner även för "vanliga" supporters som mig,
det sköna är ju att samlas på eftermiddagen och dricka öl och käka lite gott med gänget sedan dra vidare till stadion och sedan gå ut och festa på kvällen om det är lagt till en helg.
12.30 på en Söndag är ju bara som gjort för tråkboll..

Visst är det så! Att SVFF skulle ta hänsyn till den gemene supporterns traditioner inför/under/efter-match kan man ju bara glömma.
Har personligen också ett litet gäng som brukar samlas upp för bärs och mat bland annat. Men inför den där matchen hinner man ju inte ens med en jävla brunch.
På nåt sätt är det "synd" i det här läget att det är en match med betydelse, dvs derby. Annars hade jag gärnat sett en bred jävla bojkott.

Tebo: Kommenterar du ibland bara för kommenterandets skull? AIK ville spela matchen 3:e maj 19.00 om jag inte missminner mig helt. Sen blev den flyttad av svff.

Roedores: Klockan 11 på morgonen får man börja servera alkohol.
Senast redigerad av jansdieter 2010-03-28 kl. 09:12.
Citera
2010-03-28, 09:55
Medlem
Jånni Balles avatar
Hur många 12.30-matcher har det spelats hittills totalt? Jag vet att vi (IFK) hade AIK borta hösten 08 och HeIF hemma den tiden förra året. Vore kul om SvFF kunde få lite publiksiffror nerkörda i halsen, och ännu bättre hade ju varit om man hade gjort någon "besökarprofil". Personligen tror jag att det kommer betydligt färre av alla sorters folk. Bara hardcoresupportrarna som orkar gå på såna matcher.
Citera
2010-03-28, 10:26
Medlem
Citat:

Fast vem bryr sig egentligen om Stockholmsderbyna utom de närmast sörjande? ajk mot djyrgården?

Det rimliga hade ju varit om dessa lag fick spela utan publik ett par matcher till. Men gullandet visar inga gränser.
Citera
2010-03-28, 12:30
Medlem
jansdieters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Fast vem bryr sig egentligen om Stockholmsderbyna utom de närmast sörjande? ajk mot djyrgården?

Det rimliga hade ju varit om dessa lag fick spela utan publik ett par matcher till. Men gullandet visar inga gränser.

Ja, vilka bryr sig egentligen om sveriges största match i fotbollssammanhang..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in