2010-04-19, 16:02
Medlem
Satyricons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag såg någon match med Kalmar när dom mötte FC Köpenhamn eller vad det var nere i sydligare breddgrader på försäsongen och då såg dom faktiskt ganska stabila ut.
Visst dom torska den matchen, men det såg inte heller helt tafatt ut vilket inte speglar deras allsvenska start.
Många KFF:are är nog lite konfunderade över vad som har hänt från Spanienturneringen till säsongsöppningen. FCK-matchen var helt okej och hade inte Wastå gjort en tavla kunde KFF ha fått ett bättre resultat med sig från matchen mot Sjachtar Donetsk (som för övrigt spelade en sjukt fin fotboll).
Citera
2010-04-19, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satyricon
Många KFF:are är nog lite konfunderade över vad som har hänt från Spanienturneringen till säsongsöppningen. FCK-matchen var helt okej och hade inte Wastå gjort en tavla kunde KFF ha fått ett bättre resultat med sig från matchen mot Sjachtar Donetsk (som för övrigt spelade en sjukt fin fotboll).
Är det inte läge att byta ut tjock-Wastå snart? Finns väl inte många sämre målvakter i allsvenskan, om man räknar bort gnagets slips. Hur länge ska Wastå få fortsatt förtroende?
Citera
2010-04-19, 16:04
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
"tilltänkte förstemålvakten Kenny Stamatopolous" skrev expressen och att det tydligen var tänkt att han skulle ha stått förra matchen också.
Betyder det att dom har gett upp för tillfället vad gäller Maanoja? Nån som har lite bättre insikt om detta? Och så passar jag på att eka Salorms fråga. Vem är Stamatopolous? Nån från Vasalund eller vilken det nu är dom kör som farmarklubb eller ett (till) panikinköp utifrån?

Går knappast att ha missat honom under Enköpings allsvenska sejour. Är på lån hos Aik från Tromsö.
Citera
2010-04-19, 16:05
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Hemsk match om ca 3 timmar. Jag säger att vi torskar och att spelet fortsätter att hacka. Går jag in med den inställningen så kanske jag slipper ett par dagars ångest, förhoppningsvis.

Hoppas att vi får se Lorentzon som högerback och Pavey på högermitten istället. Hans riv och kämparvilja behövs. Annars så har jag ingen aning om hur Stahre ska formera laget. Alla har varit ungefär lika roliga att se på, exklusive Atta.

Ja, pust pes, har inte varit så nervös på länge. Går till Värdshuset och tar ett par stora. Får se om det hjälper.
Citera
2010-04-19, 16:08
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Är det inte läge att byta ut tjock-Wastå snart? Finns väl inte många sämre målvakter i allsvenskan, om man räknar bort gnagets slips. Hur länge ska Wastå få fortsatt förtroende?
Så länge han spelar som han gör nu. När han är i form är han väldigt stabil, det brukar ta lite tid för honom att komma igång bara.
Citera
2010-04-19, 16:09
Medlem
Satyricons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme

Många i KFF-leden tycker nog att Wastå har tjänat ut. Verkar ofta loj och ointresserad, men så rätt vad det är gör han nån kalasräddning och då är det lugnt ett tag igen. Det finns resurser på bänken, men Nanne tycker väl inte att de är helt flygfärdiga än. Men frågan är om det inte är dags snart.
Citera
2010-04-19, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Hemsk match om ca 3 timmar. Jag säger att vi torskar och att spelet fortsätter att hacka. Går jag in med den inställningen så kanske jag slipper ett par dagars ångest, förhoppningsvis.

Hoppas att vi får se Lorentzon som högerback och Pavey på högermitten istället. Hans riv och kämparvilja behövs. Annars så har jag ingen aning om hur Stahre ska formera laget. Alla har varit ungefär lika roliga att se på, exklusive Atta.

Jag gissar att det kommer att se ut såhär:

Maanoja
Pavey - Karlsson - Atta - NEJ
Djordjic - Eguren - Dulle - Mutumba
Engblom - Burgic

Ser inte alltför lovande ut, m.a.o.
Vad tror ni om att ev. köra Eguren på en kant? Har för mig att han lirade ytter i Bajen, vilken sida passar honom bäst isåfall?

Jag tippar på att det slutar 1-0 till KFF.

Skumt att folk inte verkar förmögna att Googla Stamatopoulos eller handlar det bara om att sitta och raljera över eventuella floppvärvningar (?)
Citera
2010-04-19, 16:18
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd
Skumt att folk inte verkar förmögna att Googla Stamatopoulos eller handlar det bara om att sitta och raljera över eventuella floppvärvningar (?)

startelvor kan du posta på gf, så sjukt ointressanta..

Men det jag citerar så förstår jag att du menar mig och jag hade i ärlighetens namn inte en aning om vem ni hade där och inte heller har jag tid att sitta och googla då det här är det enda fönstret som inte är jobbrelaterat som jag har öppet.
Citera
2010-04-19, 16:18
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd
Haha, varje säsong som Stamatopoulos lirat i Sverige har hans klubb åkt ur sin division tydligen. Varför bryta en sådan trend liksom?
Citera
2010-04-19, 16:20
Medlem
C8H11Ns avatar
Var påväg hem och såg en löpsedel: "Hysen skadad igen" .. han skall tydligen vara knäskadad. Någon som har mer info?
Citera
2010-04-19, 16:26
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Så. Över till kvällens intressanta match då. Toppmötet. Häcken-Mjällby. Kanske det mest oväntade toppmötet i allsvenskans historia?

Mjällby är fulltaliga, ingen skadad eller avstängd. Häcken saknar 3 spelare där åtminstone två varit helt ordinarie och den tredje har väl startat en del matcher, bland annat Paulinho. Men fördel Häcken ändå skulle jag säga, dom har ju faktiskt en bänk som skulle klara sig bra i dom flesta klubbar..
Har Mjällby fortfarande farten uppe? Underskattning lär väl inte hjälpa dom denna gången då det är två klubbar som är vana vid att möta varandra..

Och angående min fråga om Stama*host* så var frågan mest menat som varför och inte vem. Vem får man fram genom att googla men varför hittar man inte där så lätt..
Citera
2010-04-19, 16:47
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Så. Över till kvällens intressanta match då. Toppmötet. Häcken-Mjällby. Kanske det mest oväntade toppmötet i allsvenskans historia?

Mjällby är fulltaliga, ingen skadad eller avstängd. Häcken saknar 3 spelare där åtminstone två varit helt ordinarie och den tredje har väl startat en del matcher, bland annat Paulinho. Men fördel Häcken ändå skulle jag säga, dom har ju faktiskt en bänk som skulle klara sig bra i dom flesta klubbar..
Har Mjällby fortfarande farten uppe? Underskattning lär väl inte hjälpa dom denna gången då det är två klubbar som är vana vid att möta varandra..

Och angående min fråga om Stama*host* så var frågan mest menat som varför och inte vem. Vem får man fram genom att googla men varför hittar man inte där så lätt..

Mjällby såg faktiskt ganska tama ut mot Kalmar. I och för sig klarade de 0-0, eller tvärtom. Jag tror Häcken tar detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in