2010-10-24, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Biljetterna börjar ta slut.
"Våra" biljetter har inte släppts än, släpps efter ett möte den 28:nde
Citera
2010-10-24, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbebebbe
Reagerade också på delen om att vi skulle ha chans ute i Europa. För att ens komma ut i Europa krävs det lite stabilitet, och tja... det är ju faktiskt AIK vi snackar om här...

Var skrev jag att AIK skulle ha en chans i Europa? Det blir svårt då de inte ens håller allsvensk klass, däremot skrev jag att IFK, MFF och AIK har störst potential i längden pga intresset för klubbarna men att AIK ligger en bit efter IFK och kanske framförallt MFF och att det är en klubb på dekis som behöver omstruktureras. Styrs AIK med en kompetent ledning så har klubben en stor potential att tillhöra de bästa i landet.
Citera
2010-10-24, 02:32
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenko
Hur blir det i sista matchen Åtvidaberg - AIK? Kommer den spelas på Kopparvallen eller blir det Idrottsparken i Norrköping som det snackades om förut?
Finns det egentligen en enda anledning till att den inte ska spelas på Kopparvallen förutom AIK:s för höga tankar om sig själva?
Senast redigerad av Bornet 2010-10-24 kl. 02:50.
Citera
2010-10-24, 03:48
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Finns det egentligen en enda anledning till att den inte ska spelas på Kopparvallen förutom AIK:s för höga tankar om sig själva?
Nej
Citera
2010-10-24, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siufs
Menade mer att intresset finns där bland folket och inget lag får så mycket gratis pr som AIK genom media, även om dom hanterar det dåligt. Klubben är på dekis för tillfället men de kommer tillbaka, skulle tro att det är bra för klubben just eftersom de kanske inser att det måste ske förändringar, hela organisationen runt omkring är ju helt rutten och värdelös ungdomssatsning.

Jag förstår inte riktigt vad du menar med ekonomin när AIK besitter kanske den bästa spelaren någonsin i Allsvenskan, Bangura har tydligen tokdominerat och ingen annan är i närheten av hans kapacitet, allt under 80 miljoner innebär katastrof.

Svårt att veta om du är seriös. Men ni e ju inte direkt kända för att hålla igen när det kommer till era egna spelares kapacitet och utvecklingspotential. Så det skulle ju inte direkt förvåna.

Har själv bara sett Bangura live vid inhoppet mot MFF vilket inte säger någonting.(han var för övrigt osynlig de få min han spelade).

Dock sett han i ett par andra matcher där han utan tvekan visat kvalité, och med lite flyt och fortsatt utveckling kan han nog se fram emot en fin karriär, och lite klirr i kassan för AIK. Men några 80miljoner kan ni såklart glömma. Och att han skulle vara den bästa spelaren i AS någonsin år ju bara trams
Citera
2010-10-24, 12:47
Medlem
Citat:

Säkerhetsrisk kanske, polisen säger ju sitt.
Citera
2010-10-24, 13:22
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Säkerhetsrisk kanske, polisen säger ju sitt.
Tvek på den. Visst kommer polisen att ha synpunkter, men när flyttades en allsvensk match ifrån sin egna stad senast?
Citera
2010-10-24, 13:26
Medlem
Citat:
Tvek på den. Visst kommer polisen att ha synpunkter, men när flyttades en allsvensk match ifrån sin egna stad senast?

Tja, om vi utgår från att Solna inte tillhör Stockholm så har det ju flyttats från Stockholm till Solna
Fast när jag tänker på det så är det nog inte troligt då Kopparvallen borde hålla allsvensk klass eftersom Åtvidaberg spelat alla sina hemmamatcher där under hela året.
Det är väl ungefär 2% chans att dom flyttar den för säkerhetsrisk då, beroende på hur hårt biljettrycket blir.
Kan UEFA dock flytta matcher från kalmar till borås så kan säkert SvFF flytta matcher hit eller dit. Dom slutar ju aldrig förvåna en.
Citera
2010-10-24, 13:29
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Dom slutar ju aldrig förvåna en.
Sant...
Citera
2010-10-24, 14:13
Bannlyst
Ekwall förklarar hur nomineringarna går till:

Citera
2010-10-24, 15:56
Bannlyst
Norrköping måste värva ett par profiler för att stanna kvar i Allsvenskan. Truppen är bred men håller inte på långa vägar en hel säsong. Jag ser gärna förstärkning i alla lagdelar såklart. Bamberg och Wiklander är givna i den allsvenska startelvan såhär långt.
Citera
2010-10-24, 16:11
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Norrköping måste värva ett par profiler för att stanna kvar i Allsvenskan. Truppen är bred men håller inte på långa vägar en hel säsong. Jag ser gärna förstärkning i alla lagdelar såklart. Bamberg och Wiklander är givna i den allsvenska startelvan såhär långt.

Går inte Bambergs kontrakt ut efter denna säsong?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in