2010-03-30, 16:09
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Precis som i vårat fall (AIK) är det för tidigt att dra några växlar ännu. Det oroväckande är väl att tränarna varken i AIK eller IFK verkar inse vad som är fel och försöka ändra på det.
Jag håller med till fullo. Visst är det för tidigt att dra några växlar av matcherna vi hitintills har sett. Men det som skrämmer mig är bristen på en plan-B i en match som den igår. När GAIS får ta bollarna av vårat mittfält precis hur de vill och ställa om på nolltid men vi fortsätter att dutta runt bollen...
Citera
2010-03-30, 16:12
Medlem
erikbes avatar
Helsingborg var sjukt starka och diciplinerade igår. Luften gick ur oss när Hjalmar Jonsson snubblade på den största tuvan på Olympia

http://www.tvgolo.com/football.php?subaction=showfull&id=1269896933&arch ive=&start_from=&ucat=29&
Citera
2010-03-30, 16:26
Medlem
wrathexs avatar
Hur är häckens chanser på att ta TFF idag?
Citera
2010-03-30, 16:26
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Helsingborg var sjukt starka och diciplinerade igår. Luften gick ur oss när Hjalmar Jonsson snubblade på den största tuvan på Olympia

http://www.tvgolo.com/football.php?subaction=showfull&id=1269896933&arch ive=&start_from=&ucat=29&

För i helvete vad kasst!
Jag är glad att jag inte hade möjlighet att se matchen igår.
Spelade IFK sämre än mot häcken på rambergsvallen förra året? Eller dif på stadion?
Citera
2010-03-30, 16:33
Medlem
ekkams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Det känns som att verkligheten har hunnit ifatt oss i blåvitt. Har vi i själva verket "överpresterat" i ett par säsonger?

När inledde vi allsvenskan bra sist egentligen? Såg ju skit ut förra året, och året innan det och året innan och för att inte tala om året innan det...
Visst var senaste matchen inte alls ok, men ser man rent spelmässigt så tycker jag att vi gjort bra ifrån oss de två första matcherna. Men det mest oroväckande med gårdagens match är hur Kalle Svensson återigen såg direkt dålig ut, får hoppas att han kan spelare upp sig så att man får se han i gammal god form igen.
Nästa match mot Djurgården, då måste vi se resultat, annars bör man göra någon ganska så rejäl spelmässig justering.
Citera
2010-03-30, 16:34
Medlem
ekkams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaha2k2
För i helvete vad kasst!
Jag är glad att jag inte hade möjlighet att se matchen igår.
Spelade IFK sämre än mot häcken på rambergsvallen förra året? Eller dif på stadion?

Påminner om förlusten mot Häcken förra året helt klart.
Citera
2010-03-30, 16:53
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekkam
Påminner om förlusten mot Häcken förra året helt klart.

Vilken rövmatch det var.
Får hoppas att dom skärper sig nu.
Citera
2010-03-30, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Precis som i vårat fall (AIK) är det för tidigt att dra några växlar ännu. Det oroväckande är väl att tränarna varken i AIK eller IFK verkar inse vad som är fel och försöka ändra på det.

När ni är inne i det (2009) är ni Sveriges bästa lag (knappast nu med era spelartapp). Men när det går dåligt tror jag inte att er mentalitet är till er fördel. Ni upplevs väldigt svajiga. Pratar alldeles för mycket. Känns som det kommer slå tillbaks på er som fan i år.

Och sedan har ni Bojan också. Hur känslig vänsterfot han än må ha - det är den sista killen jag skulle vilja se i mitt lag.
Citera
2010-03-30, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex

Häcken vinner allsvenskan. TFF har inte en chans.
Citera
2010-03-30, 17:12
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungligfot
Och sedan har ni Bojan också. Hur känslig vänsterfot han än må ha - det är den sista killen jag skulle vilja se i mitt lag.
Hans lagkamrater verkar inte hålla med dig. om inte annat så tar ju hans snack fokus från de andra vilket gör att de kan koncentrera sig mer på sitt. Ingen dum idé alls om du frågar mig.
Citera
2010-03-30, 17:13
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex

De ökade i vart fall markant i och med att Noring är skadad och inte kommer spela, Fritz är iofs en bra ersättare men ger inte försvaret den trygghet som Noring gör.
Citera
2010-03-30, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Hans lagkamrater verkar inte hålla med dig. om inte annat så tar ju hans snack fokus från de andra vilket gör att de kan koncentrera sig mer på sitt. Ingen dum idé alls om du frågar mig.

Det vet du?
Exakt, hans snack och hans barnsliga uppsyn tar fokus från hans medspelare. Är du säker på att alla tycker det är angenämt? Min åsikt är att det snarare missgynnar hans lagkamrater. Alla vill ha bekräftelse, men alla kanske inte vill skämma ut sig för att få den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in